P
Ser fin ut :)

• En akkudriven Festool-skruvdragare på ett träbord med synliga etiketter och Australiens flagga.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
richardtenggren och 2 till
  • Laddar…
P pleqtiz skrev:
Jaha... Då blev man fattigare igen då.

P pleqtiz skrev:
Är det en 18v slag jag ser?! :love:

Hur man ska förklara att man behöver en 5:e skruvdragare är frågan bara..

Äntligen får man rensa bland Makita knackarna!

Ja, äntligen som Fylking hade sagt.

Typiskt!

devizion devizion skrev:
Är det en 18v slag jag ser?! :love:

Hur man ska förklara att man behöver en 5:e skruvdragare är frågan bara..
”Om den är ny? Nää, den där har jag haft länge”

Undrar vad basic-modellen kommer gå lös på

richardtenggren
Jag som letade på Google i går, då jag kom på att det var rykten om denna skulle komma tidigare i år..
Passande att jag fick frågan om vad jag önskar mig i julklapp av tjejen igår också ;)

P
Blir nog köp här :) gillar den skarpt!

• Produktblad för en Festool TID18 sladdlös borr med beskrivning av funktioner som robusthet, LED-belysning och kompakt storlek.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Robert-san01 och 2 till
  • Laddar…
richardtenggren
Här också!

Låter den lika mycket som sekunda fabrikats produkter? Monterade plåtkonstruktioner med Rigids rappel, blev hörselskad tillfälligt, tack och lov var min CXS och PDC i bagaget och allt blev bättre sen., och jänkarna skulle köpa CSX:en om det inte var metric crap där....jag bedyrade att så inte var fallet...

Hur står sig festool mot andra märken? Är det kvalitén eller priset som lockar mest? Har ingen erfarenhet alls av märket.

Jag skulle säga att de är överlägsna inom alla produktkategorier, utom skruvdragare...
CXS:en är dock bästa montagemaskinen i mitt tycke.
Sen gillar jag PDCn p.g.a varvtal 3800rpm för forstenerborrar, och elektronisk momentkontroll, djupanslagschucken är skitbra, vinkelshucken lika så. (Kopior kommer allt eftersom) men det känns som festool står för produktutveckling och de andra kopierar
Läs:handportabel cirkelsåg, såg med skena, sänksåg, Rotex, Domino
Men Festools borrskruvdragare är inte magiska, PDCn är en protoolmaskin. Men momentbegränsmingen är fin.
Vinkelchuck, offsettchuck har börjat komma hos konkurenterna med

Jag tror att belackare kommer nämna Mafel sänksåg som inte är dramatiskt bättre än TS55 och saknar klyvkniv samt sticksågen som är bättre än Carvex bortset från att den är nätdriven, mot nät trion är matchen jämnare

Redigerat:
  • Gilla
ådal
  • Laddar…
Vi har Festools slipmaskiner (tryckluft) på jobb och de är som nya fortfarande efter 4 år och daglig misshandel. Vi kör dock även med Festools väggstationer så maskinerna dimsmörjs kontinuerligt via dessa. 3M har tagit över generalagenturen för Festool i Sverige, i allafall när det gäller den typen av maskiner vi använder.

• Gilla
bulleribock
  • Laddar…
ådal ådal skrev:
Hur står sig festool mot andra märken? Är det kvalitén eller priset som lockar mest? Har ingen erfarenhet alls av märket.
Kvalitén lockar, men priset brukar vara väldigt mycket mindre lockande...

En knack har jag längtat efter länge. Det är bara den som gjort att jag har ett gäng Makita kvar.

Redigerat:
  • Gilla
Webern
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.