194 246 läst · 957 svar
194k läst
957 svar
Festool - Nya verktyg!
Självbyggare
· Stockholm
· 9 894 inlägg
Äntligen får man rensa bland Makita knackarna!
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 589 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 589 inlägg
Jag som letade på Google i går, då jag kom på att det var rykten om denna skulle komma tidigare i år..
Passande att jag fick frågan om vad jag önskar mig i julklapp av tjejen igår också
Passande att jag fick frågan om vad jag önskar mig i julklapp av tjejen igår också
Låter den lika mycket som sekunda fabrikats produkter? Monterade plåtkonstruktioner med Rigids rappel, blev hörselskad tillfälligt, tack och lov var min CXS och PDC i bagaget och allt blev bättre sen., och jänkarna skulle köpa CSX:en om det inte var metric crap där....jag bedyrade att så inte var fallet...
Jag skulle säga att de är överlägsna inom alla produktkategorier, utom skruvdragare...
CXS:en är dock bästa montagemaskinen i mitt tycke.
Sen gillar jag PDCn p.g.a varvtal 3800rpm för forstenerborrar, och elektronisk momentkontroll, djupanslagschucken är skitbra, vinkelshucken lika så. (Kopior kommer allt eftersom) men det känns som festool står för produktutveckling och de andra kopierar
Läs:handportabel cirkelsåg, såg med skena, sänksåg, Rotex, Domino
Men Festools borrskruvdragare är inte magiska, PDCn är en protoolmaskin. Men momentbegränsmingen är fin.
Vinkelchuck, offsettchuck har börjat komma hos konkurenterna med
Jag tror att belackare kommer nämna Mafel sänksåg som inte är dramatiskt bättre än TS55 och saknar klyvkniv samt sticksågen som är bättre än Carvex bortset från att den är nätdriven, mot nät trion är matchen jämnare
CXS:en är dock bästa montagemaskinen i mitt tycke.
Sen gillar jag PDCn p.g.a varvtal 3800rpm för forstenerborrar, och elektronisk momentkontroll, djupanslagschucken är skitbra, vinkelshucken lika så. (Kopior kommer allt eftersom) men det känns som festool står för produktutveckling och de andra kopierar
Läs:handportabel cirkelsåg, såg med skena, sänksåg, Rotex, Domino
Men Festools borrskruvdragare är inte magiska, PDCn är en protoolmaskin. Men momentbegränsmingen är fin.
Vinkelchuck, offsettchuck har börjat komma hos konkurenterna med
Jag tror att belackare kommer nämna Mafel sänksåg som inte är dramatiskt bättre än TS55 och saknar klyvkniv samt sticksågen som är bättre än Carvex bortset från att den är nätdriven, mot nät trion är matchen jämnare
Redigerat:
Vi har Festools slipmaskiner (tryckluft) på jobb och de är som nya fortfarande efter 4 år och daglig misshandel. Vi kör dock även med Festools väggstationer så maskinerna dimsmörjs kontinuerligt via dessa. 3M har tagit över generalagenturen för Festool i Sverige, i allafall när det gäller den typen av maskiner vi använder.
Självbyggare
· Stockholm
· 9 894 inlägg
Kvalitén lockar, men priset brukar vara väldigt mycket mindre lockande...ådal skrev:
En knack har jag längtat efter länge. Det är bara den som gjort att jag har ett gäng Makita kvar.
Redigerat: