Det var väl snack om utjämning av priser innom EU på Festool. Toolab har troligen fått en åthutning då de brukar vara de som pressat priserna värst i Sverige.
 
P
Om det ska vara utjämning i EU på festools priser så hoppas jag innerligen att även tyskarna får det svenska list priset! ;):whistle:


Nåväl nu såg jag att toolab hade massa röda priser på Festool 10% på maskiner och 20% på tillbehör :crysmile:
 
Har länge kikat på Kapex 60, CTL 26 E, MFT 3. För att nämna några exempel.
Om vi tar exemplet Toolab nu (som jag för övrigt handlat en del hos och som jag är nöjd med).
Kapex 60 har gått från 8000:- till 8800:-
CTL 26 E från 5600:- till 7800:- (!)
MFT 3 från 5900:- till 7200:- (!)
Kapex 60 är en fantastisk såg i mitt tycke, använder den i yrket, så den lär det not nog bli "ändå".
Köpa en dammsugare för 7800:- som dessutom är nån slags "basmodell" inom 26 liter. Det vet jag inte...?
Men att köpa en MDF-skiva med hål i för 7200:- aldrig i livet! När kom det nya MFT? Känns som att tiden stått still många år med det bordet men att priset stadigt stigit. Blir att bygga ett eget bord!
Tyvärr för dom svenska handlarna så får de Tyska handlarna min uppmärksamhet nu.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Kollade lite snabbt på Rubart och de har inte fått samma priser som Sverige.
 
Men dom levererar inte till Sverige... Skulle precis checka ut:
"Din beställning kan inte utföras eftersom vi för närvarande inte kan leverera till den plats som anges i leveransadressen!"
 
  • Ledsen
FredrikR
  • Laddar…
Masses Masses skrev:
Men dom levererar inte till Sverige... Skulle precis checka ut:
"Din beställning kan inte utföras eftersom vi för närvarande inte kan leverera till den plats som anges i leveransadressen!"
Det har avhandlats tidigare i en annan tråd, tror det var i tysk-importtråden. Handlade om att återförsäljarna är begränsade till ett visst belopp per år vid export, så bara att vänta några dagar till så nollställs allt igen.
 
Masses Masses skrev:
Men dom levererar inte till Sverige... Skulle precis checka ut:
"Din beställning kan inte utföras eftersom vi för närvarande inte kan leverera till den plats som anges i leveransadressen!"
Som företag eller privatperson?
 
R Robert-san01 skrev:
Som företag eller privatperson?
Jag står som företag, men iofs har du en point där...Beställde från ett annat Tyskt företag igår och dom hade problem med att verifiera VAT numret från Tyskamyndigheten pga tekniskt fel. Kan ju vara samma som spökar här...
 
P
P
En Fein i Festool kostym(y), Mycket fint att dem går på Starlock så kan man köpa billigare blad.
 
  • Vecturo OSC 18 sladdlös oscillator med tekniska data och diverse verktygsfästen som passar till Starlock-systemet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Gryttjesbo och 1 till
  • Laddar…
Tycker mer det ser ut som Bosch teknologi;)
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
richardtenggren
SawStop är väl ett fristående amerikanskt varumärke?
 
P
Redigerat:
  • Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
SawStop är väl ett fristående amerikanskt varumärke?
Ägarna av Festool köpte Sawstop under 2017.


TKS80 kommer bli sjukt dyr, utpris strax under 25k och kanske runt 35k om man ska ha med bordsbreddare, justerbord etc? :sweat:
En sak jag inte gillar med Sawstop är att det skrotar klingan, Boschs system räddar klingorna.
 
  • Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
P pleqtiz skrev:
En Fein i Festool kostym(y), Mycket fint att dem går på Starlock så kan man köpa billigare blad.
Ajajaj, befintligt 18v-system - hade varit lättare att se åt ett annat håll med några batterier man inte redan har...
Blir intressant att se priset.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.