193 224 läst · 957 svar
193k läst
957 svar
Festool - Nya verktyg!
Självbyggare
· Stockholm
· 9 884 inlägg
Det var väl snack om utjämning av priser innom EU på Festool. Toolab har troligen fått en åthutning då de brukar vara de som pressat priserna värst i Sverige.
P
pleqtiz
Verktygstokig
· Västernorrland
· 1 776 inlägg
pleqtiz
Verktygstokig
- Västernorrland
- 1 776 inlägg
Om det ska vara utjämning i EU på festools priser så hoppas jag innerligen att även tyskarna får det svenska list priset!
Nåväl nu såg jag att toolab hade massa röda priser på Festool 10% på maskiner och 20% på tillbehör
Nåväl nu såg jag att toolab hade massa röda priser på Festool 10% på maskiner och 20% på tillbehör
Har länge kikat på Kapex 60, CTL 26 E, MFT 3. För att nämna några exempel.
Om vi tar exemplet Toolab nu (som jag för övrigt handlat en del hos och som jag är nöjd med).
Kapex 60 har gått från 8000:- till 8800:-
CTL 26 E från 5600:- till 7800:- (!)
MFT 3 från 5900:- till 7200:- (!)
Kapex 60 är en fantastisk såg i mitt tycke, använder den i yrket, så den lär det not nog bli "ändå".
Köpa en dammsugare för 7800:- som dessutom är nån slags "basmodell" inom 26 liter. Det vet jag inte...?
Men att köpa en MDF-skiva med hål i för 7200:- aldrig i livet! När kom det nya MFT? Känns som att tiden stått still många år med det bordet men att priset stadigt stigit. Blir att bygga ett eget bord!
Tyvärr för dom svenska handlarna så får de Tyska handlarna min uppmärksamhet nu.
Om vi tar exemplet Toolab nu (som jag för övrigt handlat en del hos och som jag är nöjd med).
Kapex 60 har gått från 8000:- till 8800:-
CTL 26 E från 5600:- till 7800:- (!)
MFT 3 från 5900:- till 7200:- (!)
Kapex 60 är en fantastisk såg i mitt tycke, använder den i yrket, så den lär det not nog bli "ändå".
Köpa en dammsugare för 7800:- som dessutom är nån slags "basmodell" inom 26 liter. Det vet jag inte...?
Men att köpa en MDF-skiva med hål i för 7200:- aldrig i livet! När kom det nya MFT? Känns som att tiden stått still många år med det bordet men att priset stadigt stigit. Blir att bygga ett eget bord!
Tyvärr för dom svenska handlarna så får de Tyska handlarna min uppmärksamhet nu.
Självbyggare
· Stockholm
· 9 884 inlägg
Kollade lite snabbt på Rubart och de har inte fått samma priser som Sverige.
Det har avhandlats tidigare i en annan tråd, tror det var i tysk-importtråden. Handlade om att återförsäljarna är begränsade till ett visst belopp per år vid export, så bara att vänta några dagar till så nollställs allt igen.Masses skrev:
Självbyggare
· Stockholm
· 9 884 inlägg
P
pleqtiz
Verktygstokig
· Västernorrland
· 1 776 inlägg
pleqtiz
Verktygstokig
- Västernorrland
- 1 776 inlägg
Nu har Festool lagt upp en film på deras nya "TKS 80 såg med Sawstop teknologi.. Fin tech men jösses va dyr den kommer att bli
P
pleqtiz
Verktygstokig
· Västernorrland
· 1 776 inlägg
pleqtiz
Verktygstokig
- Västernorrland
- 1 776 inlägg
P
pleqtiz
Verktygstokig
· Västernorrland
· 1 776 inlägg
pleqtiz
Verktygstokig
- Västernorrland
- 1 776 inlägg
Nej "Festool" köpte det för ett tag sedan!richardtenggren skrev:
https://www.byggahus.se/forum/threads/sawstop-har-blivit-uppkoepta.298537/
Redigerat:
Ägarna av Festool köpte Sawstop under 2017.richardtenggren skrev:
TKS80 kommer bli sjukt dyr, utpris strax under 25k och kanske runt 35k om man ska ha med bordsbreddare, justerbord etc?
En sak jag inte gillar med Sawstop är att det skrotar klingan, Boschs system räddar klingorna.