45 194 läst · 93 svar
45k läst
93 svar
Felsökning Cylinda Sverigetvätten
Hej igen, jag har öppnat maskinen och det finns inga direkta spår efter vatten runt den slangen, och man kan inte se att motorn är rostangripen. Däremot ser den grova veckslangen som går från trumma till avloppspump möjligen lite anfrätt ut. Vad tror du om teorin att när centrifugen börjar gå vatten från ett litet läckage kan skvätta på anslutningarna till pumpen ?
när byttes elementet?G GÖP skrev:Hej igen, jag har öppnat maskinen och det finns inga direkta spår efter vatten runt den slangen, och man kan inte se att motorn är rostangripen. Däremot ser den grova veckslangen som går från trumma till avloppspump möjligen lite anfrätt ut. Vad tror du om teorin att när centrifugen börjar gå vatten från ett litet läckage kan skvätta på anslutningarna till pumpen ?
Jag
Jag kanske får ge mig och köpa en ny. Det finns ju de som lever på att sälja sådana
Ja, det var original. Man kan inte se att det är någon sladd klämt. Och jag tycker att motor snurrar utan missljud...returen skrev:
Jag kanske får ge mig och köpa en ny. Det finns ju de som lever på att sälja sådana
den här modellen håller mycket längre än en ny så lägg lite tid och om så behövs peningar så har du igen det mångdubbelt.G GÖP skrev:
Inget annan symptom som du förtränkt?
Hmmmm.... nä jag tror inte det. Det är just det att om man lämnar den att i fred ett par dar (för att "torka" ?) så funkar den ju. Men ibland behöver man tvätta oftare och då smäller det. Men mot slutet av programmet, i samband med centrifugering. Om jordfelsbrytaren väl löst, så löser den direkt igen, såvida jag inte bryter strömmen med säkringen i elcentralen. Då måste den stå och "torka" ett par dagar igen. Jag kan inte komma på något annat.returen skrev:
Och tack för att du tagit dig tid att svara på detta! Mycket uppskattat!
slutet av centrifugeringen kan ju vara värmeutveckling i motorn förklarar den långa avsvalningstidenG GÖP skrev:Hmmmm.... nä jag tror inte det. Det är just det att om man lämnar den att i fred ett par dar (för att "torka" ?) så funkar den ju. Men ibland behöver man tvätta oftare och då smäller det. Men mot slutet av programmet, i samband med centrifugering. Om jordfelsbrytaren väl löst, så löser den direkt igen, såvida jag inte bryter strömmen med säkringen i elcentralen. Då måste den stå och "torka" ett par dagar igen. Jag kan inte komma på något annat.
Och tack för att du tagit dig tid att svara på detta! Mycket uppskattat!
kollat kolen?
Har du tid för ett inlägg till ? Jag har testkört nu ett par gånger utan att få något fel. Det är fakktiskt ett litet, litet läckage på slangen som kommer från sköljmedelsfacket vid anslutningen till trumman, Och extremt litet från stora veckslangen. Det är så lite så att man måste känna med ett hushållspapper och då ser man att det finns någon droppe. Har svårt att tro att detta kan nå motorn.returen skrev:
Har också känt på motorn efter programmets slut direkt efter centrifugering. Motorn är varm då , men inte brännhet. Antar att det är normalt?