A
H Hensås skrev:
Ficke loss den nu, funderar på om jag kan isolera den med krympslang och köra tills jag får ny
krymplslangen blir för tjock
det är ju tight nog ändå
ser ut som om kablen är för tight monterad
 
electroluxaren skrev:
det räcker nog om du byter slangen från tvättmedelsfacket till trumman så blir det torrt
slangen måste du byta för annars rinner vattnet in i motorn
Aha så det är en slang som är trasig, tyckte det var konstigt at det var lite fuktigt där.

Är det någon av dessa slangar:
Teknisk sprängvysskiss med många delar och referensnummer, troligtvis för en mekanisk eller elektronisk apparat.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
A
H Hensås skrev:
Aha så det är en slang som är trasig, tyckte det var konstigt at det var lite fuktigt där.

Är det någon av dessa slangar:
[bild]
506 är viktigast men även 510 kan fukta
 
Ser hela ut när jag klämmer o känner. Ska man slita ut dom ur infästningen och kolla där?

Eller köra ett program och om det läcker någonstans Ett foto av kablar och rör, antagligen inuti maskinvara eller elektronik, med industrikänsla.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild på föremål med sladdar och föremål med strukturerad yta. Oklar kontext.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inre delar av hushållsapparat med rör, kablar, elektriska komponenter, och anslutningar synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jag fattar inte, 506 är så kort. Menar du att det rinner på utsida trumma o ner på givaren Exploded diagram of mechanical parts with numbered labels, possibly for assembly instructions.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
A
H Hensås skrev:
Jag fattar inte, 506 är så kort. Menar du att det rinner på utsida trumma o ner på givaren [bild]
Det är ingöstnibgarba som kan läcka
 
  • Älska
SonnyListon
  • Laddar…
Uppföljning, givare gick inte få tag på. Men torkade både givare o maskin ett par dagar sen fixade jag slangarna som läkte i infästningen.

Maskinen funkar än så länge

Vi får se hur det blir nästa gång den pajar. maskinen är nog runt 18 år..

Stort tack electroluxaren👍
 
  • Gilla
Anonymiserad 137805
  • Laddar…
Hej hej! Har läst alla inlägg i tråden men vill ändå ställa en fråga här. Vår maskin, Sverigetvätten 12, stannar mitt i program utan felkod. Oftast med vatten stående i trumman. Har kollat avlopp men det brukar den varan för,vilket den inte var. Har även tyckt att tvättider varit ologisjåkt lång ibland. Kan det vara värmeelementet?
 
A
U4IC U4IC skrev:
Hej hej! Har läst alla inlägg i tråden men vill ändå ställa en fråga här. Vår maskin, Sverigetvätten 12, stannar mitt i program utan felkod. Oftast med vatten stående i trumman. Har kollat avlopp men det brukar den varan för,vilket den inte var. Har även tyckt att tvättider varit ologisjåkt lång ibland. Kan det vara värmeelementet?
Ja om det tar tid för programmet.
Men Slovenien har gjort om sverigetvätten med komponenter från PRC,då det kan vara kretskortet
 
Eller kolen,
 
Slår mig också att temperaturen varierat kraftigt och ev skenat vid ett tillfälle så att en tröja krympte som tidigare körts på samma program och temp utan problem.
 
A
Tyvärr låter det som ett nytt kretskort
Men det kan fortfarande vara elementfel
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.