F
Chrissofsweden skrev:
Ganska likartade svar från konsumentombudsmannen, ARN och Hallåkonsument; anmäl ärendet till ARN.

Men jag vill ändå ge NoN en möjlighet till förlikning innan jag anmäler det till ARN.
Vad är en acceptabel förlikning för dig då? Vad du än kommer fram till så håll det för dig själv och skriv inte det här. Och som andra
Redan skrivit, det är Inte du som skall lyft förslaget på förlikning.

Och snälla, för underhållningens skull och det faktum att ingen kommer ihåg en fegis...sälj dig dyrt (om du helt enkelt inte står fast vid den ordinarie dealen).

Den stackars kundtjänsttösen du kommunicerar med återupprepar ju bara exakt samma sak i mail efter mail, extremt irriterande. Sen om det är en taktik eller om hen bara är lite korkad kan man alltid fundera på men jag hade nu lämnat ett svar som ruskar om lite och inte kan tolkas på nåt annat sätt än att du är nöjd som det är, inte har för avsikt att häva köpet och aldrig kommer att acceptera en faktura. Sen hade jag avböjt
vidare kommunication tills dom har nåt nytt att tillföra.
 
  • Gilla
cem77 och 3 till
  • Laddar…
Tecknad serie med två figurer som diskuterar moral och vardagshändelser vid kaffebordet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Harald Boye och 7 till
  • Laddar…
Det skulle vara intresant att veta hur det gått med de andra som bara köpte en maskin. Är diskutionen även där en massa svamel om "on tro" och "moralisk kollaps" inblandad?
För visst va det flera som han med och köpa till detta bra erbjudande som NoN hade för att sälja in namnet som billig näthandel?
 
snuttjulle skrev:
Är diskutionen även där en massa svamel om "on tro" och "moralisk kollaps" inblandad?
För visst va det flera som han med och köpa till detta bra erbjudande som NoN hade för att sälja in namnet som billig näthandel?
Detat är vad jag kallar svammel.
 
Tack för din åsikt.
Saknar fortfarande åsikter om hur diskussionen på denna sida skulle se ut om TS bara köpt ett ex. då vad jag förstått att även dessa har fått detta krav på sig.
 
Som jag ser det peksr det så klart ganska tydligt åt att man "passat på för att det var uppenbart för billigt"om man köper fem st.
 
F
martin43 skrev:
Som jag ser det peksr det så klart ganska tydligt åt att man "passat på för att det var uppenbart för billigt"om man köper fem st.

Intressant sätt att se på det och en helt ny vinkling och teori som inte kommit fram tidigare. Berätta mer vet jag.....
 
Jag länkade tidigare till en tandborste av känt märke som var sänkt från 1290:- till 290:-. Menar du att den som köper en till varje familjemedlem handlar i ond tro? Alla har förvisso en fullt fungerande tandborste men den var ju av känt märke samt batteridriven vilket ska vara bra.

Det är precis därför jag driver frågan vidare. Jag har sagt det förr och säger det igen. Vid köpetillfället så hade jag ingen tanke på att det skulle vara fel pris. Han som tipsade mig pratade om förra årets modell (vart han nu fick det ifrån).

Nu är det lätt att, med facit i hand, säga att en maskin med nedanstående specifikationer kostar dubbelt så mycket:
1. Starlock snabbfäste
2. 400w istället för 300w
 
  • Gilla
HElgEe
  • Laddar…
richardtenggren
Jag brukar alltid köpa fem, sedan vaskar jag de andra fyra...
 
  • Gilla
ghoti och 3 till
  • Laddar…
Förlåt, glömde det, självklart köper man alltid så att alla i familjen får ett av varje verktyg, särskilt elverktyg som normalt används någon gång då och då av en vuxen.
 
martin43 skrev:
Förlåt, glömde det, självklart köper man alltid så att alla i familjen får ett av varje verktyg, särskilt elverktyg som normalt används någon gång då och då av en vuxen.
Du har förstås aldrig varit i Ullared! Där kommer folk med fyllda kundvagnar och ofta flera av samma vara, utan tanke på att det kanske enbart skulle köpt EN.
 
martin43 skrev:
Som jag ser det peksr det så klart ganska tydligt åt att man "passat på för att det var uppenbart för billigt"om man köper fem st.
"Pekar på" räcker ingalunda vid en rättegång!
 
Men fortfarande inga svar på min fråga om de andra som fått samma krav på sig??
Hur skulle det sett ut i tråden om TS köpt 1 och 2 veckor senare startat denna tråd?
För visst har även dessa fått brevet från NoN?
 
  • Gilla
harry73
  • Laddar…
Staffans2000
martin43 skrev:
Förlåt, glömde det, självklart köper man alltid så att alla i familjen får ett av varje verktyg, särskilt elverktyg som normalt används någon gång då och då av en vuxen.
Vilket groteskt resonemang!
Den svenska avundsjukan i ett nötskal!
Självklart köper även jag på mig fler exemplar av en vara när jag tror mig göra ett klipp. Kallas inte det för handel, en syssla som livnär en hel yrkeskår, tillexempel inköparna på Netonnet!!! En hoper omoraliska blodsugare som köper billigt och säljer med förtjänst! -usch och fy!

Nej du, martin43 och övriga högre stående.
-det gäller att fånga fågeln i flykten. Fega pojkar får inte pussa vackra flickor! Filosofera över det nästa gång ni går hem ensamma efter festen!
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
snuttjulle skrev:
Men fortfarande inga svar på min fråga om de andra som fått samma krav på sig??
Hur skulle det sett ut i tråden om TS köpt 1 och 2 veckor senare startat denna tråd?
För visst har även dessa fått brevet från NoN?
Svaret är ja. Samma lika behandling.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.