233 läst · 2 svar
233 läst
2 svar
Fel mängd perlit i 200 liter säckar.
Jag beställde en pall perlitsäckar från en firma i Kivik som enligt dem innehåller sammanlagt 4 kbm uppdelat i 20st 200 liters säckar. Jag har nu hällt ut det i ett utgrävt rum på 13,8 kvm till 20cm djup. Med andra ord har jag öst i 2,8 kbm. Till det gick alla 20 säckar åt och då har jag inte komprimerat (paddat) det ännu. Att det finns viss variation i min utgrävning är jag medveten om men det är snarare åt det mindre hållet.
Eftersom jag dumt nog öste i alla säckar så har jag ingen säck kvar att kontrollmäta.
Har någon här kontrollmätt en säck eller reflekterat på mängden? Ska man acceptera 2,2 kbm mindre än de 4 kbm jag beställde?
Jag har mejlat försäljaren och hoppas på svar snart.
Eftersom jag dumt nog öste i alla säckar så har jag ingen säck kvar att kontrollmäta.
Har någon här kontrollmätt en säck eller reflekterat på mängden? Ska man acceptera 2,2 kbm mindre än de 4 kbm jag beställde?
Jag har mejlat försäljaren och hoppas på svar snart.
Jo jag får ställa mig vid skämspålen ett tag för min felskrivning naturligtvis är det 1,2.Demmpa skrev:
Hur som helst om det vore 4 kbm lösvikt så borde mina 13,8 kvm få en opackad fyllning på 29cm. Jag fick mellan 18 - 20cm.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Nytt tvättställ men felborrad från fabrik?
Badrum -
Droppbleck sitter på fel plats, har besiktningsmannen gjort fel?
Fönster & Dörrar -
Köksskåp framför eldosa, byggfel eller bara olämpligt?
Kök -
Skånska Bad i blåsväder igen – badrumsrenovering med mängder av fel
Artikelkommentarer -
Mängder av dolda fel i miljardärens hus
Artikelkommentarer