Vi får åtgärda det.

harry73
Det skulle uppskattas

Skulle man få önska en annan tumme upp "smiley"..

Den nuvarande är förbaskat ful faktiskt.. :rolleyes:;)

Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Ett förslag är att du håller utkik efter den här lilla ikonen...
men det förutsätter att du bevakar/följer ämnen du är delaktig i. Gör du det?
Nej, jag "bevakar" eller "följer" inte.
Vill bara se vid en snabbkoll om det är några trådar som jag deltagit i som det kommit några nya kommentarer i.
Det funkade utmärkt i den förra versionen.

Och sajten vet ju utmärkt väl vilka trådar jag skrivit i utan att jag behöver "bevaka" eller "följa".

Slutsats: Det var bättre förr :cry:

Kör ni vBulletin i forumet?

Tror jag har för mig att ni gjort det tidigare, hur som är säkerheten inte hög med vBulletin.

Kommer bara upp mer hål och säkerhetsrisker med den programvaran.

Vet ett forum, som skapade ett eget i stället dels för det var enklare att anpassa själv och att det var lätt att hacka sig in på olika vis.

Vist ett forum låter det ju inte som katastrof att komma åt alla lösenord och användare. Men även om det är ett oviktigt och öppet forum ändå, vill man ju ha sitt konto ifred och ingen annan postar skumma inlägg åt en.

Sen är man inte så noga med säkerheten på denna sida (har inte prioterat detta forum så mycket alls ärligt talat), har inte än orkat byta lösenordet jag fick på mail (blev plågsamt medveten om det när jag var tvungen att logga in igen bara för ni gjort ny sida) :/ så kan ju komma udda inlägg på ryska eller liknade helt plötsligt :D

Men för övriga medlemar är det ju bra med ett säkert forum och att inte obehöriga så lätt kan komma åt det.

Sen själva hemsidan för mobilen fungerar fint än så länge :) bara jobbigt att skriva längre inlägg dock :p

Ja, den gamla appen fungerar oväntat bra. Faktiskt bättre än tidigare, trots att den egentligen inte är uppdaterad. Det verkar som om den bara är ett skal som innehåller mobilversionen av hemsidan.

Det är väl så 95% av alla appar funkar - Ett skal till en redan existerande webbsida?

B Broken arrow skrev:
Kör ni vBulletin i forumet?
Nej, vi har kört vBulletin i 10 år men från och med i torsdags så kör vi Xenforo.

Åsa Lund
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Obesvarade finns tyvärr inte i den nya programvaran. Men den går säkert att fixa. Jag lägger till den på önskelistan.
Säg gärna till när funktionen finns. Fram till dess är risken stor att jag håller mig till gamla bevakningar...

Vet inte om det är fixat än. Men det här med "Deltagit"...

Får ingen notifiering alls om trådar jag deltagit i har uppdaterats. Får bara Gilla-markeringar i bubblan längst upp. Det gör forumet extremt svåranvänt. Man hittar inte tillbaks till sina egna favoritämnen. Vädligt frustrerande.

Jeg synes det er mindre oversiktlig. Profilbildene forstyrrer mer enn før fordi de er mer fargerike og ulike. Det lille ikonet som viser at jeg har skrevet i en tråd forsvinner mer i overskriften. Overskriften og underteksten er likere og dermed må man "skumlese" flere ord når man går fort gjennom for å finne interessante tråder. Savner at trådstarters navn og dato for når tråden ble starter opp ligger framme. Har latt være å gå inn på en del gamle tråder på den måten. Ikonene som viser at det er en klistret tråd, en tråd med flere svar siden sist og en gammel tråd synes ikke like godt lengre.

• Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
Skulle man kunna få länken nederst i tråden som innan som finns överst på sidan? Gjorde det lättare att komma tillbaka i forumet då man läst flera sidor. Eller har jag missat någon ny funktion?

Den här alltså:
Byggahus.seForumInformationInformation & feedback

M
Kan man avsluta en tråd som deltagit så att man slipper se den under följer och i notiser?

Micke64 skrev:
Kan man avsluta en tråd som deltagit så att man slipper se den under följer och i notiser?
Gå in i tråden och klicka på Följer-knappen för att sluta Följa den.

Idag har vi inte hunnit göra så mycket som syns tyvärr.

Vi har fixat en del buggar bl a har vi fixat så att alla räknare uppdaterats och sett till att alla bilder kommit över från den gamla sajten. Vi har också ändrat färg på avatarerna till grått eftersom de färglada avatarena tog för mycket kraft.

Arbetet fortsätter men inte förrän på onsdag. Funktioner som Deltagit, Markera forum som läst, Inställningsmöjligheter med mera kommer men vi tar en dag i sänder. Vi är själva inte nöjda med desktopversionen.

• Gilla
jac och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.