MultiMan
useless useless skrev:
Ett hjärta är alltid rött... Och stinker blod och svett.
Kommer direkt att tänka på en av mina favoritfilmer "Closer" från 2004:

https://www.quotes.net/mquote/18739

Dan:
You think love it simple. You think the heart is like a diagram.

Larry:
You've ever seen a human heart? It looks like a fist, wrapped in blood!
 
Alfredo Alfredo skrev:
Är det bara jag som alltid använder länken:

[länk]

för att bara få fram mina olästa bevakade inlägg, till skillnad från menyns:

[länk]

som ger alla bevakade, olästa eller ej, vilket jag sällan är intresserad av?
Jag använder samma, men brukar klicka mig fram, bevakningar >> olästa
Jag väntar och längtar till att olästa bevakningar är det man kommer till i första hand när man klickar på bevakningar. Självklart med möjligheten att välja alla bevakade på samma sätt som jag nu får välja olästa.
 
Dheri Dheri skrev:
Jag väntar och längtar till att olästa bevakningar är det man kommer till i första hand när man klickar på bevakningar.
Jag har lagt detta i ett eget "favoritbokmärke" i "favoritbokmärkesfältet", eller vad det nu kallas:

Webbläsarfönster med ett bokmärkesfält som visar flera favoritsidor, inklusive "Byggahus" forum sidor.
 
Alfredo Alfredo skrev:
Jag har lagt detta i ett eget "favoritbokmärke" i "favoritbokmärkesfältet", eller vad det nu kallas:

[bild]
Smart, det skulle jag nog med göra om jag använde datorn mer, nu använder jag främst android-appen. Byggahus på datorn används mest när jag vill skriva lite längre inlägg.
 
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Menar ni att ni inte ser skillnad på läst och oläst?
Inte vid en första blick, jag måste anstränga mig för att se skillnad mellan dem.
 
  • Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
Nu tror jag minsann ni har justerat sönder något. Såhär ser forumet ut hos mig. Kan inte länge läsa forumet pga av nån irriterande meny på vänster sida som täcker över det som är relevant.

Skärmdump av ett forum med en täckande meny på vänster sida och annonser på höger, vilket stör läsbarheten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
L Leifur skrev:
Nu tror jag minsann ni har justerat sönder något. Såhär ser forumet ut hos mig. Kan inte länge läsa forumet pga av nån irriterande meny på vänster sida som täcker över det som är relevant.

[bild]
Oj, så ska det ej se ut. Förblir det så även när du klickar på en länk på sidan?
Kan du kolla vad du har för viewport genom att klocka på denna länk https://whatismyviewport.com/
 
MultiMan
Var inte pricken större och till vänster på trådarna under "Bevakningar" när du introducerade dem? Mycket bättre så än med liten prick till höger som nu. Betydligt svårare att snabbt se vilka som har nytt innehåll. Om det ändrades igen så snabbt, varför? Känns ologiskt och allmänt märkligt. Det går ju dessutom emot var pricken är placerad på andra ställen på sidan. Enhetlighet och konsekvent utförande är viktigt.

Edit: Verkar inte ha varit större men är nog en följd av att den syns och upptäcks mycket fortare än till höger, så jag ber i all ödmjukhet att det ändras tillbaka, annars kommer iaf jag sluta använda den listan igen.
 
Redigerat:
  • Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Oj, så ska det ej se ut. Förblir det så även när du klickar på en länk på sidan?
Kan du kolla vad du har för viewport genom att klocka på denna länk [länk]
Någon skillnad är det nu, för problemet försvann när jag loggade in nu.

Sen var det ju en jäkla länk det där som skickade iväg mig till nån hittepå reklamsida. Inte ett smack om viewport information fick jag förrän jag klickade på den andra gången.

Your viewport size is: 1535 × 790
DPR: 1.25
Screen Size: 1536 × 864
 
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
MultiMan MultiMan skrev:
Var inte pricken större och till vänster på trådarna under "Bevakningar" när du introducerade dem? Mycket bättre så än med liten prick till höger som nu. Betydligt svårare att snabbt se vilka som har nytt innehåll. Om det ändrades igen så snabbt, varför? Känns ologiskt och allmänt märkligt. Det går ju dessutom emot var pricken är placerad på andra ställen på sidan. Enhetlighet och konsekvent utförande är viktigt.

Edit: Verkar inte ha varit större men är nog en följd av att den syns och upptäcks mycket fortare än till höger, så jag ber i all ödmjukhet att det ändras tillbaka, annars kommer iaf jag sluta använda den listan igen.
Den blåa pricken flyttades till höger och gjordes mindre efter 24 timmar i samband med att vi rullade ut vänsternavigeringen även på mindre storlekar som 1280, 1366, 1440 och 1536.

I de mindre storlekarna visar vi upp en smalare vänsternavigering (för att få plats) än i bredare bildskärmar. Och eftersom den blåa pluppen tog plats så flyttade vi pluppen till höger (pch gjorde den lite mindre) i marginalen där den inte bygger på bredden.

Jag håller med dig om att det känns bakvänt men syftet är att man ska se mer av långa rubriker. Och jag tror inte ett dugg på det du säger att du kommer sluta använda listan enkom på grund av dess placering av pluppen.
 
  • Haha
Alfredo
  • Laddar…
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Den blåa pricken flyttades till höger och gjordes mindre efter 24 timmar i samband med att vi rullade ut vänsternavigeringen även på mindre storlekar som 1280, 1366, 1440 och 1538.

I de mindre storlekarna visar vi upp en smalare vänsternavigering (för att få plats) än i bredare bildskärmar. Och eftersom den blåa pluppen tog plats så flyttade vi pluppen till höger (pch gjorde den lite mindre) i marginalen där den inte bygger på bredden.

Jag håller med dig om att det känns bakvänt men syftet är att man ska se mer av långa rubriker. Och jag tror inte ett dugg på det du säger att du kommer sluta använda listan enkom på grund av dess placering av pluppen.
För mig är det iaf ingen positiv upplevelse. Ca 40% av bredden av skärmen ägnas nu åt forumtext, resten går åt till annat. I menyn till vänster så slösar ni med utrymme. Ni skulle kunna ha åtminstone 30% längre textrader innan ni klipper dom.

För mig ter det sig som att ni har följt 13th Marine tagline; If it aint broken, take it apart and fix it.
 
För mig som sitter på dator verkar textraderna i inläggen vara runt 90-100 tecken långa, vilket är lite i överkant för att det ska gå bra att läsa, så jag ser inget problem med att det bara är 40% av bredden som är forumtext.

Är det så att det på mindre skärmar blir rader som är under 60 tecken?
 
MultiMan
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
...Och jag tror inte ett dugg på det du säger att du kommer sluta använda listan enkom på grund av dess placering av pluppen.
Lite märklig kommentar kan jag tycka. Innan ditt inlägg från igår så hade jag inte uppmärksammat att funktionen fanns och den stora vänsterställda blå pricken gjorde det väldigt lätt att snabbt uppfatta förändringar. Nu är det försämrat, inte meningsfullt för mig längre och jag återgår till mitt tidigare system med notiser. Var inte svårt alls, hann ju bara njuta av den genomtänkta funktionen i ett dygn innan meningen, som jag såg det, försvann.

Edit: Vi i väst läser normalt sett från vänster till höger, att då först blicka till höger om en rubrik för att se vilka som har nya inlägg, för att sedan börja läsa åt vänster för att förstå vilken tråd det gäller är helt bakvänt och inget min hjärna gör alls lika lätt som tvärtom, på det sätt det var från början.

Funktionen har en mening för mig om den underlättar på något sätt vilket den för mig gjorde med tydlig blå prick till vänster, där man börjar läsa. Ingen blå prick, låt bli att läsa vidare, onödigt, inget nytt. Blå prick, fortsätt läsa vilken tråd det gäller och eventuellt klicka dit. Tydligt markerad fetstil hade nog också fungerat lika bra.
 
Redigerat:
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
MultiMan MultiMan skrev:
Lite märklig kommentar kan jag tycka. Innan ditt inlägg från igår så hade jag inte uppmärksammat att funktionen fanns
Den nya funktionen har bara funnits i mindre än två dygn, för vissa (mindre skärmar) har den funnits i mindre än ett dygn.

Min klumpiga kommentar ”...jag tror inte ett dugg på det du säger att du kommer sluta använda listan enkom på grund av dess placering av pluppen” skrevs i all hast efter att ha inmundigat 2 öl.

Men det jag skrev står jag fast vid (efter ännu fler öl), jag tror fortfarande inte på att du kommer sluta titta i vänsternaven bara för att vi flyttat placeringen av pluppen.

Men oavsett vad jag tror så tycker både du och jag att det känns naturligare och bättre om vi flyttar tillbaka pluppen till vänster.

Tack för feedback, vi kommer flytta tillbaka pluppen. Men ändringen kommer rullas ut först på tisdag.
 
  • Gilla
kashieda
  • Laddar…
Såg när jag just (medvetet) svarade i en två år gammal tråd att man numera får en varning om att tråden är gammal. Väl balanserat mellan upplysning och varning. Snyggt! (y)
 
  • Gilla
AndersOhrt och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.