340 688 läst · 5 092 svar
341k läst
5,1k svar
Feedback på nya sajten lämnas här
Administrator
· Skåne
· 6 536 inlägg
Vi kommer försöka införa stöd för långklick i nästa appuppdatering så att det går att spara ner bilder och öppna upp länkar i Safari. Det tillsammans nedflyttning av notiser skulle återigen göra appen bättre än mobilsajten.Nötegårdsgubben skrev:
Detta är vad jag också helst vill.Per Eskilsson skrev:
Jag vill i 999 fall av 1000 fortsätta att läsa inlägget efter det inlägg jag läste sist. I en ny tråd vill jag läsa första, så det är ju även då första olästa.
Jag använder nästan endast desktop, så jag är inte så väldigt grinig på var jag måste klicka för att hamna där jag vill, bara det finns någonstans att klicka. Sen lär jag jag mig, bara lite jobbigt just i början.
Ikväll har jag varit irriterad över att jag hoppat över flera sidor med olästa inlägg när jag klickat in mig i en tråd, sen med besväret att hitta var jag var sist.
Men snart sitter det i reflexen att klicka på blå pricken, ska ni se.
Min lösning på navigering
En läst/oläst icon leder till första olästa (gula ramen), titeln till första inlägget (röda ramen) och klickar man på citatet eller tidsstämpeln för sista inlägg så kommer man dit (gröna ramarna). Det här är också hur tex Sweclockers fungerar.
Det är också hur Byggahus brukade fungera.
Faktum är att det är just Byggahus läst/oläst iconer jag använder.
Den stora läst/oläst iconen är lätträffad och är bättre än avatarer då det blir tydligare att iconerna har en funktion. Jag tror detta löser @BirgitS och @Dalbotös önskemål
Vill man till sista så kommer man rätt via de gröna områdena (såg att default hade ändrats där, tumme upp)
Med den här varianten så kan man lätt nå första, första olästa och sista beroende på vad man själv önskar.
@Per Eskilsson Ps, jag kör från surfplatta , Ds
En läst/oläst icon leder till första olästa (gula ramen), titeln till första inlägget (röda ramen) och klickar man på citatet eller tidsstämpeln för sista inlägg så kommer man dit (gröna ramarna). Det här är också hur tex Sweclockers fungerar.
Det är också hur Byggahus brukade fungera.
Faktum är att det är just Byggahus läst/oläst iconer jag använder.
Den stora läst/oläst iconen är lätträffad och är bättre än avatarer då det blir tydligare att iconerna har en funktion. Jag tror detta löser @BirgitS och @Dalbotös önskemål
Vill man till sista så kommer man rätt via de gröna områdena (såg att default hade ändrats där, tumme upp)
Med den här varianten så kan man lätt nå första, första olästa och sista beroende på vad man själv önskar.
@Per Eskilsson Ps, jag kör från surfplatta , Ds
Redigerat:
Ärligt sagt märker jag ingen skillnad.
Men det funkar hyfsat men vissa saker är lite oklara som hur en skriver kvadrat eller kubik, när jag väljer symbolen fås inte en upphöjd siffra men nedsänkt.
Samma sak med grekiska alfabetet som används dagligen, kan man få in detta på något vis?
Men det funkar hyfsat men vissa saker är lite oklara som hur en skriver kvadrat eller kubik, när jag väljer symbolen fås inte en upphöjd siffra men nedsänkt.
Samma sak med grekiska alfabetet som används dagligen, kan man få in detta på något vis?
Tänk vad lika vi använder forumet.tommib skrev:
Enda jag inte håller lika är att jag troligen inte läser forumet från mobilen lika mycket som dig (men absolut mer än datorn, datorn väljer jag mest när det ska skrivas, väntar många ggr till kvällen innan jag svarar, även om jag läst under dagen).
Men det var kul det du skrev om att "lägga in bild från nallen men skriva texten på datorn" det har jag praktiserat rätt länge, men funderat ifall jag bär mig bakvänt åt.
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 590 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 590 inlägg
alt+0178E El-Löken66 skrev:
alt+0179
de grekiska är jag sämre på, brukar googla
Då är vi minst tre..Mikael_L skrev:Tänk vad lika vi använder forumet.
Enda jag inte håller lika är att jag troligen inte läser forumet från mobilen lika mycket som dig (men absolut mer än datorn, datorn väljer jag mest när det ska skrivas, väntar många ggr till kvällen innan jag svarar, även om jag läst under dagen).
Men det var kul det du skrev om att "lägga in bild från nallen men skriva texten på datorn" det har jag praktiserat rätt länge, men funderat ifall jag bär mig bakvänt åt.
Magnus E K
Husägare
· Östergötland
· 3 314 inlägg
Magnus E K
Husägare
- Östergötland
- 3 314 inlägg
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 5 508 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 5 508 inlägg
@Per Eskilsson Till 99% så vill jag att man kommer till första olästa och bör vara den huvudsakliga funktionen för de största klickbara elementen. Har man inte läst tråden bör ju det blir första inlägget så behövs det verkligen en särskild funktion för det? Jag använder alltid sidbläddringsknapparna uppe till höger om jag av någon anledning vill komma till första eller sista, det är mycket tydligare och utan gissningar.
Är jag långsam på att svara för närvarande så resonerar @tommib på samma sätt som jag i den här tråden.
Förändringen av layouten på inläggen och borttagandet av den överskådliga användardelen till vänster och full information är ett mycket, mycket större problem och har minskat mitt intresse att vara aktiv på Byggahus betydligt. Jag får veta mindre om andra och därför fått minskat intresse att svara. Har analyserat senaste tiden och utseendeförändringen har absolut haft en betydande påverkan på min aktivitet, inte bara övriga "livet".
Är jag långsam på att svara för närvarande så resonerar @tommib på samma sätt som jag i den här tråden.
Förändringen av layouten på inläggen och borttagandet av den överskådliga användardelen till vänster och full information är ett mycket, mycket större problem och har minskat mitt intresse att vara aktiv på Byggahus betydligt. Jag får veta mindre om andra och därför fått minskat intresse att svara. Har analyserat senaste tiden och utseendeförändringen har absolut haft en betydande påverkan på min aktivitet, inte bara övriga "livet".
Redigerat:
Administrator
· Skåne
· 6 536 inlägg
På förslag från @useless har vi nu tagit bort ikonen för bilder i senaste, bevakningar och deltagit.Per Eskilsson skrev:Vi kommer att ta bort bild-ikonen från senaste, bevakningar och deltagit. Dels för att den tar onödig plats och uppmärksamhet i just dessa trådlistor som också skall rymma forumnamnen, dels för att den delvis spelat ut sin roll när den syns i nästan varje tråd. Vi kommer fortsätta att visa den ikonen i forumstartsidor.
Snälla, om ni inte redan förstått att majoriteten hellre vill till första olästa än första inlägget och återgår till tidigare standarden för plattor att rubriken tar en dit, gör det till ett val åtminstone.
Om det är svårt att känna av skillnaderna mellan dator och platta p.g.a. upplösningarna och user-agent inte kan lösa problemet så kan ni kanske kolla om man skärmen är i stående läge vilken nog oftare används på plattor än datorer.
Om det är svårt att känna av skillnaderna mellan dator och platta p.g.a. upplösningarna och user-agent inte kan lösa problemet så kan ni kanske kolla om man skärmen är i stående läge vilken nog oftare används på plattor än datorer.
tommib
Bergsfogde
· Stockholm
· 17 277 inlägg
tommib
Bergsfogde
- Stockholm
- 17 277 inlägg
Jag vet att jag sannolikt är väldigt udda här men jag kör just stående skärm på desktopN Nyikåk skrev:Snälla, om ni inte redan förstått att majoriteten hellre vill till första olästa än första inlägget och återgår till tidigare standarden för plattor att rubriken tar en dit, gör det till ett val åtminstone.