341 083 läst · 5 092 svar
341k läst
5,1k svar
Feedback på nya sajten lämnas här
Administrator
· Skåne
· 6 536 inlägg
Administrator
· Skåne
· 6 536 inlägg
Vi vill kunna göra det möjligt för alla att själv välja om man vill se vänstermenyn eller inte (och att inställningen håller i sig, åtminstone i samma session) men på grund av att vi cachar våra redaktionella sidor så måste vi skriva om sättet som vi cachar startsidan, artiklar etc på innan vi kan möjliggöra detta.
@major_tom: Hur bred är din webbläsare normalt?
@major_tom: Hur bred är din webbläsare normalt?
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 590 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 590 inlägg
Kan inte genvägarna vara valbara också? Gillade tanken med ikonerna även om de var otydliga och att deltagit fanns med istället för senaste Ni fick ju lite förslag på ikoner här ovan.
Redigerat:
@Per Eskilsson den är 1280
Administrator
· Skåne
· 6 536 inlägg
Enligt Google Analytics är det 14% av alla våra desktopanvändare som som har samma bredd som du har, dvs 1280 pixlar. Resultatet för dessa användare är att de från och med idag inte ser vänsternavigeringen, något de gjorde igår.
Anledningen till att vår ändring är att vi tror att vänstermenyn känns mindre jobbig för de med breda skärmar än smala. Vi har också funderat på att göra upplevelsen av vänstermenyn mindre påträngande genom att minska ner på padding, line-height och ta bort både vertikala och horisontella streck i vänstermenyn, men vi har inte gjort något åt saken än.
Vi gillade inte heller förslagen på att använda en bokstav som S för senaste, B för bevakningar och D för deltagit bland annat eftersom det finns användare som inte har en avatar men som har namn som börjar på S, B eller D och då skulle de få se två ikoner som liknar varandra väldigt mycket. Bland annat därför valde vi att skriva ut "Bevakningar" och "Deltagit" så att man kan läsa sig till vad som finns in under.
Vi började snickra på en "Dina sidor"-sida där vi tänkte att man med ett klick i mobilen skulle få se 3-4 senaste bevakningarna och 3-4 senaste deltagit men på grund av tidsbrist så har vi lagt den tanken på is. Tills vidare får man scrolla sidledes i mobilen för att komma åt deltagit.
Anledningen till att vår ändring är att vi tror att vänstermenyn känns mindre jobbig för de med breda skärmar än smala. Vi har också funderat på att göra upplevelsen av vänstermenyn mindre påträngande genom att minska ner på padding, line-height och ta bort både vertikala och horisontella streck i vänstermenyn, men vi har inte gjort något åt saken än.
Jo, men det får bli när vi har mer tid, något vi nästan aldrig har. Vi vill helst inte ha speciallösningar som vi tror bara några få använder. Det brukar bara ställa till det längre fram.richardtenggren skrev:
Vi gillade inte heller förslagen på att använda en bokstav som S för senaste, B för bevakningar och D för deltagit bland annat eftersom det finns användare som inte har en avatar men som har namn som börjar på S, B eller D och då skulle de få se två ikoner som liknar varandra väldigt mycket. Bland annat därför valde vi att skriva ut "Bevakningar" och "Deltagit" så att man kan läsa sig till vad som finns in under.
Vi började snickra på en "Dina sidor"-sida där vi tänkte att man med ett klick i mobilen skulle få se 3-4 senaste bevakningarna och 3-4 senaste deltagit men på grund av tidsbrist så har vi lagt den tanken på is. Tills vidare får man scrolla sidledes i mobilen för att komma åt deltagit.
Hej
verkar inte funka till Mac Book
Åke
verkar inte funka till Mac Book
Åke
Varför kan man inte längre gå tillbaka till inläggen när man vill skriva svar? I bland (ofta) är set skönt att gå tillbaka till inlägget och läsa och svara. Läser via appen.
Administrator
· Skåne
· 6 536 inlägg
Med all respekt skulle det inte falla mig in att ladda ner en app som gör mig ännu mer beroende av mobilen.
1. Jag föredrar en ordentlig skärm att arbeta med och ett ordentligt tangentbord när jag tillåter mig att gräva ner mig i en tråd.
2. Jag har för en stund sedan insett njutningen av att lägga från mig mobilen och förbättra min livskvalitet. Jag har anammat den gamla klyschan "Ring inte mig - jag ringer dig." Och jag har tagit tilbaka över två timmar av mitt liv. Per dag.
I förhoppningen att var och en blir salig i sin tro.
1. Jag föredrar en ordentlig skärm att arbeta med och ett ordentligt tangentbord när jag tillåter mig att gräva ner mig i en tråd.
2. Jag har för en stund sedan insett njutningen av att lägga från mig mobilen och förbättra min livskvalitet. Jag har anammat den gamla klyschan "Ring inte mig - jag ringer dig." Och jag har tagit tilbaka över två timmar av mitt liv. Per dag.
I förhoppningen att var och en blir salig i sin tro.
Allvetare
· Västra götaland
· 9 111 inlägg
Allvetare
· Västra götaland
· 9 111 inlägg
Eller så kan du ju lägga lite energi på att berätta varför du inte gillar menyn? Tråden heter ju "feedback" inte "välkommen att gnälla"...L least skrev: