Vilken webbläsare Mikael_L? Vet du om detta har påbörjats nyligen eller om det varit så längre tillbaka?
 
j.f.s j.f.s skrev:
Jag använder appen för IOS och får ibland annonser som täcker inlägg...
Edit: hamnade förmodligen i fel tråd
Denna bugg ska vara fixad från och med inatt. Säg till om den dyker upp igen.
 
j.f.s
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Denna bugg ska vara fixad från och med inatt. Säg till om den dyker upp igen.
Tack! (y):D
 
Mikael_L
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Vilken webbläsare Mikael_L? Vet du om detta har påbörjats nyligen eller om det varit så längre tillbaka?
Jag chromar mig nuförtiden

Kör Google Chrome. Version 72.0.3626.109 (tror jag).

Jag har inte märkt det förrän för någon månad sen, max.

Jag kör en adblocker, och min installerade umatrix blockerar bl.a creative serving och några av googles insmalingstjänster. Så jag misstänker att jag skulle se något i den tomma rutan ifall jag körde fullt blås ut på nätet.
 
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
Hemmakatten
Använder också Chrome på datorn. Aldrig hänt mig. Jag är alltid inloggad både på datorn och mobilen.
 
Mikael_L
Jag blir ju aldrig utloggad på mobilen t.ex. så det är säkert något i min läsare på datorn.

Lägg inte ner alltför mycket krut på detta om det inte nu är mååånga fler som har problemet.
 
richardtenggren
Har du ställt in att den tömmer cookies i något visst intervall vilket kanske kan påverka?
 
Mikael_L
richardtenggren richardtenggren skrev:
Har du ställt in att den tömmer cookies i något visst intervall vilket kanske kan påverka?
Om frågan var till mig?
Så nej ...


Förövrigt puffade jag i helgen igång en dator jag inte använt aktivt på minst ett år, med en ganska gammal version av firefox, gissar att den var åtminstone 2-3 år gammal, troligen en ESR-release.
Och jag kan ju lätt påstå att byggahus-siten inte var någon trevlig upplevelse där. :sweat: :sleep:
Om det alls finns något intresse kan jag kolla version och även putta upp en skärmdump.
Men ni/man kanske helt enkelt överger de med äldre programvaror idag, jag tycker i alla fall att det verkar vara legio på de flesta internet-siter.
 
Redigerat:
nu minsann så hände det! jag svarade i en tråd, och sen när sidan laddades så hade jag reklamrutan längst ner och jag hade blivit utloggad! det är alltså inte att klicka bort rutan som gör att man kastas ut, utan det har skett precis innan! använder senaste chrome på en gammal mac om det har någon betydelse
 
Har det hänt tidigare för dig? Om ja, har felet påbörjats nyligen, kommer du ihåg när. Använder adblock eller någon annan inställning för rensa cookies?
 
har hänt mig kanske 2-3 gånger innan, och började relativt nyligen men kan inte säga exakt när.
har inga speciella cookies-inställningar vad jag vet. blockerar inte annonser.
 
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
major_tom major_tom skrev:
började relativt nyligen
Typ för en vecka sedan eller för en månad sedan eller ännu längre bak i tiden?
 
skulle säga 2 mån
 
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
Ok, får fundera lite..
 
känns som att själva kruxet är utloggningen.
att man blir utloggad efter en längre period utan att man varit aktiv kan ju vara rimligt, men väldigt konstigt att bli utloggad i samband med att man gör ett inlägg.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.