168 766 läst · 688 svar
169k läst
688 svar
Fått kohage runt 3 delar av huset. Lagar,regler? Vad gäller??
Du får inte placera ett stängsel PÅ tomtgränsen till en bebodd fastighet, en meter ifrån om jag minns rätt. Men, med tanke på att arrendatorn tagit hänsyn till de som har växthuset, men inte till denne som har huset som bostad, tyder det på riktad illvilja mot personen. Hände det mig, skulle jag sätta upp skrämman och om arrendatorn kräver att den skall bort, får han gå till domstol.Jetkokos skrev:
i tomtgränsen.. Varför inte?G Glimmers skrev:Du får inte placera ett stängsel PÅ tomtgränsen till en bebodd fastighet, en meter ifrån om jag minns rätt. Men, med tanke på att arrendatorn tagit hänsyn till de som har växthuset, men inte till denne som har huset som bostad, tyder det på riktad illvilja mot personen. Hände det mig, skulle jag sätta upp skrämman och om arrendatorn kräver att den skall bort, får han gå till domstol.
Den är ju 50% grannens, och ett stängsel visar vart den går...
Då måste arrendatorn bevisa att skadan är orsakad av ljudet som människan inte hör och ljudet inte skadar ljudet. Staten sätter upp vindkraftverk, vars ljud skrämmer älgar och renar, samtidigt som de dödar utrotningshotade djur.. En dom i hovrätt eller HD här, skulle påverka även vindkraftverken, där skada är bevisad sedan länge.Maskintok skrev:
Ett faktum är att arrendatorn är en skitstövel, som beter sig humant mot de som har växthuset, men på ett annat sätt mot den som har bostadshuset. Gällde det mig skulle jag sätta upp skrämman och om han drogh det till domstol skulle jag mad nöje "massakrera" honom i domstol.Jag råder honom att flytta stängslet 30 meter.
Det skulle jag allt bra vilja se och höra om..G Glimmers skrev:Då måste arrendatorn bevisa att skadan är orsakad av ljudet som människan inte hör och ljudet inte skadar ljudet. Staten sätter upp vindkraftverk, vars ljud skrämmer älgar och renar, samtidigt som de dödar utrotningshotade djur.. En dom i hovrätt eller HD här, skulle påverka även vindkraftverken, där skada är bevisad sedan länge.
Ett faktum är att arrendatorn är en skitstövel, som beter sig humant mot de som har växthuset, men på ett annat sätt mot den som har bostadshuset. Gällde det mig skulle jag sätta upp skrämman och om han drogh det till domstol skulle jag mad nöje "massakrera" honom i domstol.Jag råder honom att flytta stängslet 30 meter.
För det tror jag inte ett dugg på.
Tror till och med att du skulle få det väldigt svettigt i en domstol om detta skedde.. Och du hade riktat denna apparat emot ett stängsel med boskapsdjur i...
Lite annat än ett vindkraftverk...
Det här är TS sätt att skapa sig en bild av rättsläget. Kanske inte gick som tänkt.Düsseldorff skrev:
För övrigt har det inte framkommit något av juridisk tyngd som TS kan använda för sin sak snarare tvärtom.
Claes Sörmland
Medlem
· Sörmland och stan
· 25 109 inlägg
Claes Sörmland
Medlem
- Sörmland och stan
- 25 109 inlägg
Då kanske du ska jorda aggregatet bättre. Du kan ha hur hög spänning som helst men det hjälper inte om inte energin kommer överslaget till godo. Du kanske lekte med kattskinn och bakelitstav i grundskolan. Det var mer än 15kV men kändes knapptMaskintok skrev:
Gud vad sött, du är sååå himla tuff... ja, på internet i alla fall.G Glimmers skrev:Då måste arrendatorn bevisa att skadan är orsakad av ljudet som människan inte hör och ljudet inte skadar ljudet. Staten sätter upp vindkraftverk, vars ljud skrämmer älgar och renar, samtidigt som de dödar utrotningshotade djur.. En dom i hovrätt eller HD här, skulle påverka även vindkraftverken, där skada är bevisad sedan länge.
Jag misstänker dock att bonden inte hade dragit någon till domstol, om inte djuren skadar sig eller värre. Det finns mycket man kan jävlas tillbaka med, när man har tillgång till maskiner och annat smått och gott.