L larthe skrev:
Och för er som gillar Liftarens guide till galaxen så har Douglas Adams skrivit en ännu bättre bok som heter Dirk Gentlys holistiska detektivbyrå. I den finns lösningen.
42? eller kanske 43?

P
R Rejäl skrev:
hur ofta har man så breda öppningsbara fönster
Tja.. Alla utom ett fönster på nuvarande hus är bredare.
Och tänker jag på tidigare hus så har det alltid funnits minst två som har varit större.

Edit.. Förresten så går H-fönster nästan alltid att haka av.. vilket gör att det räcker att diagonalen är >120 och lite till

R
P PappasHammare skrev:
Tja.. Alla utom ett fönster på nuvarande hus är bredare.
Och tänker jag på tidigare hus så har det alltid funnits minst två som har varit större.
Öppningsbara, normalt är dessa mellan 10-12 i bredd..

P
R Rejäl skrev:
Öppningsbara
Ja.. De är öppningsbara!

• Gilla
Rejäl
  • Laddar…
Har exakt samma problem i vår trappa. 120 cm omöjligt få upp hur man än gör trots att handtaget var borta. Första gången problemet uppstod tog vi upp o ned sängen via balkongen, jättejobbigt även med spännband. Balkongen är numera inglasad o helrenoverad så inget alternativ. Andra gången fick det bli en 105 säng, det gick precis utan att ta bort räcket.

P
D Danjel skrev:
Det helt enkelt inte utan att såga isär. Den kommer inte lämna huset igen :)
Hotel^H^H^Huse California.

M Mikael 2 skrev:
Hade samma problem med sonens säng, gick att lösa med ett par rejäla spännband runt sängen (på längden och klämde ihop madrassen så den blev smalare/mindre tjock) då fick man upp den.
H Hhallden skrev:
Får inte upp 120/200 sängen uppför trappen, stolpen som är i vägen är bärande och går ner till golvet. Min tanke är att såga av stolpen snett för att sen skruva ihop skiten. Hitta någon fin såg bara
Vad tycker ni?
I har jag sågat trappan itu, nu är sängen uppe. Nu tar vi en kall öl. Tack alla för råden/tipsen

• Gilla
SandraRocklind och 4 till
  • Laddar…
H Hhallden skrev:
I har jag sågat trappan itu, nu är sängen uppe. Nu tar vi en kall öl. Tack alla för råden/tipsen
Bild annars har det inte hänt!

• Haha
  • Gilla
Jenpet och 6 till
  • Laddar…
H Hhallden skrev:
Får inte upp 120/200 sängen uppför trappen, stolpen som är i vägen är bärande och går ner till golvet. Min tanke är att såga av stolpen snett för att sen skruva ihop skiten. Hitta någon fin såg bara
Vad tycker ni?
Vi fixade inlyft av 160cm säng på andra våningen av en hjullastare. Det kostade en tårta. Rakt in genom stora fönster.

• Gilla
djanlov
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.