27 418 läst · 83 svar
27k läst
83 svar
Får inte upp sängen
Har inte lästa alla inlägg i denna tråd. Men har läst dem allra nyaste så blir inte irriterad på mig om ni redan försökt med detta
Har ni provat att använda flera spännband för att pressa samman sängfjädrarna? Såga då till en stor skivmaterial typ OSB skiva och lägg den på sängen så att kraften fördelas jämnt över sängen. Runda av hörnen så inte väggarna skadas.
Har ni provat att använda flera spännband för att pressa samman sängfjädrarna? Såga då till en stor skivmaterial typ OSB skiva och lägg den på sängen så att kraften fördelas jämnt över sängen. Runda av hörnen så inte väggarna skadas.
Inte för att jag kommer bidra till något här men som den Vänner-fantast jag är så säger jag bara
PIVOT!
(Ursäkta och jag hittar ut själv)
PIVOT!
(Ursäkta och jag hittar ut själv)
Hade samma problem. Fick såga isär sängen
Det helt enkelt inte utan att såga isär. Den kommer inte lämna huset igen
/Danjel
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Det helt enkelt inte utan att såga isär. Den kommer inte lämna huset igen
/Danjel
Hade samma problem med sonens säng, gick att lösa med ett par rejäla spännband runt sängen (på längden och klämde ihop madrassen så den blev smalare/mindre tjock) då fick man upp den.H Hhallden skrev:
Jag hade samma problem i förra huset när dottern envist ville ha 120-säng. Vi pressade och kämpade (och jag är jvl envis i det läget) men fick ge oss och åka o lämna tillbaks sängeländet och byta till 2 st 80-sängar istället. Blev förstås bättre för henne till slut ändå.
Trappan liknar väldigt mycket vår tyvärr.
Trappan liknar väldigt mycket vår tyvärr.
Stolpen längst ner går enkelt att skruva ut. Likaså överliggare samt alla spjälorna. Den andra stolpen är dock en del av trappan och går inte att ta loss utan att ta ner hela trappan (vilket förvisso är en bättre lösning än att såga av stolpen).H Hhallden skrev:
Hade det kanske hjälpt att ta bort överliggare och spjälor från den andra stolpen och uppåt? Det bör vara enkelt.
Jag köpte en 120-säng i byggsats från ett välkänt företag till min extrabostad.
När man skall flytta skruvar man bara isär och bär iväg vilket jag gjort en gång nu.
För övrigt den bästa sängen jag haft hittills. Rekommenderas.
Stickan
När man skall flytta skruvar man bara isär och bär iväg vilket jag gjort en gång nu.
För övrigt den bästa sängen jag haft hittills. Rekommenderas.
Stickan
Logga in
Skapa konto
Precis. Se min kommentar #56 med underdel med ribbbotten, pocketresårmadrass och bäddmadrass allt från IKEA.RoTe skrev:
Stickan