8 818 läst · 50 svar
9k läst
50 svar
Färdigställa badrum övervåning
Innehåller väl antimögel som jag förstår det, så i taket kanske det är bra att ha?Paul-Staffanstorp skrev:Jag har inte så mycket att säga om detta då jag inte är målare men jag kan nämna att det är inte många målare som jag pratat med som använder våtrumsspackeln av olika anledningar som att den är jobbig att jobba med och att den torkar dåligt som jag förstått det...
De anser väl att med vanlig spackel och med det tillvägagångssätt de jobbar och med den våtrumsfärgen de använder så kan de ta ansvar för sitt arbete ändå...
Jag vet faktiskt inte ens poängen med våtrumsspackel om jag ska vara ärlig ?
men bakomför tätsicket så tillför det inget så länge tätskicket fungerar som de är tänkt?
/peter
Renoverare
· Skåne
· 8 522 inlägg
Visst, men jag förstår målarna också för jag har aldrig varit med om mögel och skador bakom våtrumsfärgen i taket...F Firro skrev:
Så lite bilder på hur bygget fortlöper
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Har stått stilla i projektet ett tag men nu är vi i uppstartsfas igen
Har läst på lite om olika tätskikts system och de verkar som att de är viktigt att kakel/klinker plattorna monteras så fort det har torkat, vad har ni för erfarenheter av detta?
/Peter
Har läst på lite om olika tätskikts system och de verkar som att de är viktigt att kakel/klinker plattorna monteras så fort det har torkat, vad har ni för erfarenheter av detta?
/Peter
Renoverare
· Skåne
· 8 522 inlägg
Det är ju inte så att du måste kasta upp plattorna dagen efter men det är inte bra och låta det stå heller då yttre faktorer påverkar ytan på folien samt att det blir damm som fäster på den vilket i sin tur gör att inte plattorna fäster ordentligt sen.F Firro skrev:
Jag har ingen erfarenhet av att låta det stå fuktskyddat mer än max 2-3 dagar då vi alltid sätter plattor snarast möjligt efter fuktskyddning, men det är så jag ser på det med min erfarenhet iaf.