Trädgårdsfixare
· Vischan
· 1 426 inlägg
Du måste först bestämma dig vad du vill ha, bara fällning eller även uppkapning och bortforsling?
Vill ha bort dem
Alla utom möjligen den högra ser det ut som att man kan fälla mot kameran.
Det är så mycket grenar på granarna så de kan nog bara bli massaved. När de är så få kommer det kosta mer att frakta bort än massaveden är värd.
Billigast blir nog om trädfällaren har en rejäl flismaskin och gör en hög flis du kan täcka rabatter med.
Billigast blir nog om trädfällaren har en rejäl flismaskin och gör en hög flis du kan täcka rabatter med.
Har frågat nyligen och han ville ha 8000 för en enstaka fullvuxen gran/tall. Han tog ner det med kranförsedd dumperlastbil och forslade bort på en gång. Kranen hade gripklor och motorsåg, yfte ner ett par meter åt gången
Så blir det lite strö till dass ocksåT tgr_se skrev:
Oj. Hoppas det inte blir 6x8000. Kan tänka mig att de tar en del för att få dit maskinen. Nu kan den ju ta flera på en gång.S Stingray468 skrev:
För att få ett hum om vad det kostar så kan jag berätta vad jag betalade nu i april. Den firma som tog ner mina ca 15 meter höga björkar klättrade upp och sektionsfällde med motorsåg. De kapade även upp det mesta i 30 cm längd. Cirka fyra timmars jobb för tre personer. Jag betalade 3.250:-, efter ROT-avdrag men då behöll jag all ved och tog hand om allt ris.L LinaOlsson skrev:
Bor du i eller runt Örebro län kan jag ge dig uppgifter om vilken arborist jag anlitade.
Trädgårdsfixare
· Vischan
· 1 426 inlägg