Fällde 15 stycken 30m popplar i vintras där dom som fällde till mig sålde som flis. Kom en lastbil från skånetimmer med flisaggregat och tuggade i sig allt på en timme. Den tog allt upp till 40cm ø.

Beställde i samband med fällningen 4m³ torr ved från samma killar. Slutnotan hamnade på 2500kr för allt då flisen täckte mycket.
 
  • Gilla
Dortmunder DAB och 3 till
  • Laddar…
M
L LinaOlsson skrev:
Hej. Har sex stycken jättegranar som behövs tas ner. De går inte att fälla åt något håll. Endera plockas ned bit för bit eller med en skogsmaskin. Någon som vet vad det kostar?
Jag hade 6 granar som dom tog ner, och dom va tvungna o ta ner det genom att klättra upp med rep o såga i bitar, kostade 18.000 efter rut 9.000 och då tog vi hand om stubbarna och allt själva, annars hade det kostat mer
 
  • Gilla
LinaOlsson
  • Laddar…
hsd
L LinaOlsson skrev:
Vad bra. Då ska jag fråga om rotavdrag.
Kanske behövs ett rotupptag åxå ;)
 
  • Gilla
  • Haha
Alexn72 och 4 till
  • Laddar…
M
hsd hsd skrev:
Kanske behövs ett rotupptag åxå ;)
De va rut, inte rot
 
MrJay
Fick 90st träd (gran, björk samt enstaka ek) fällda och bortforslade ett år sedan. 3500kr + moms.

Stubbarna var en helt annan historia :)
 
  • Gilla
LinaOlsson
  • Laddar…
6 st enorma träd som plockades ner kostade mig 5000kr, träden tog jag hand om sedan. Blev bra med ved. 18-20 m3
 
  • Gilla
LinaOlsson
  • Laddar…
Vart i Dalsland gäller det? Har en bekant i Trollhättan som sysslar med detta, hör av dig om du vill veta mer
 
  • Gilla
LinaOlsson
  • Laddar…
Lina, sätt ut dom på blocket som ved/timmer på rot. Beskriv hur tjocka dom är.
Det finns alltid någon som behöver ved/timmer.
Billigaste alternativet tror jag. Du kanske tom kan gå plus.
Men du måste nog då vara beredd på att köra bort riset, eller det får du nog betala för....
/Gunnar
 
  • Gilla
19Anders57 och 1 till
  • Laddar…
C
Lilla gubben Lilla gubben skrev:
Det finns alltid någon som behöver ved/timmer.
Frågan är dock hur många dem som är beredda, eller kompetenta för den delen, att fälla träd som har en knepig placering?
 
  • Gilla
CookieBe och 4 till
  • Laddar…
M
C cpalm skrev:
Frågan är dock hur många dem som är beredda, eller kompetenta för den delen, att fälla träd som har en knepig placering?
Är det nära huset skulle jag inta ta in nån annan en en firma, utifall nått faller fel så är det mycket mer kostsamt i efterhand
 
  • Gilla
Appendix och 2 till
  • Laddar…
Roblind Roblind skrev:
Vart i Dalsland gäller det? Har en bekant i Trollhättan som sysslar med detta, hör av dig om du vill veta mer
Nära Mellerud
 
Skumpe
M Zolt skrev:
Är det nära huset skulle jag inta ta in nån annan en en firma, utifall nått faller fel så är det mycket mer kostsamt i efterhand
Ta absolut inte in någon annan än proffs med försäkring. Det kan bli mycket dyrt.
 
  • Gilla
CookieBe och 5 till
  • Laddar…
Har själv tagit hjälp av arborist. Kontakta någon seriös och be om offert. Bor du i norra Uppland kan jag ge tips på ett i mitt tycke mycket rekommendabelt företag.
 
  • Gilla
Appendix och 2 till
  • Laddar…
Roblind Roblind skrev:
Vart i Dalsland gäller det? Har en bekant i Trollhättan som sysslar med detta, hör av dig om du vill veta mer
Nära Mellerud.
 
M Zolt skrev:
Är det nära huset skulle jag inta ta in nån annan en en firma, utifall nått faller fel så är det mycket mer kostsamt i efterhand
Det blir en firma. Hus i närheten
 
  • Gilla
muraren2
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.