HALLELUUUUJA. Den er av. Tok bara 1 hel dag

Jeg kom på at forsøka få på en mutter på baksiden av svinghjulet ved å bruke det avdragsverktyget jeg hadde. Det er nok ment at gjøre slik for å inte skade hjulet. Aluminiumshjulet er for mykt til at gjengene holder når man dkal ta den av efter 50 år, men med en mutter bak så holdt det. Ingen problem. Utfordringen var å få lirket mutteren bak, men det gikk:)
 
  • Verktyg för avdragning av ett svinghjul på en aluminiumskiva, med muttermontering för att undvika skador på hjulet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Avdragsverktyget använt på svinghjulet med synlig mutter bakom, lyckad demontering efter 50 år.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Hand i rödsvart handske använder dragverktyg på ett aluminiumsvinghjul med en mutter fäst bakom för att ta loss det.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Ola C och 1 till
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Tur att man inte slängde den där bromskolvsgrunkan som inte passade min Saab.
[bild]

Dessvärre ser bromsklossen inte lovande ut.
[bild]

Några förslag på lämpliga material att använda istället?


Forresten, har du kontrollert om svinghjulet er blitt litt bøyd etter at den ble fjernet slik?

Altså, da du satt den tilbake på plats og svinger hjulet for hånd, ser du om den har et lite slag i seg eller er den fortsatt 100% rett?

Hvis den ikke er helt 100%, men kun noen få mm slag i seg, har dette fungert bra? Kan den fortfarande brukes?
 
Har som sagt knappt använt den, men jag har inte upplevt några problem. Men min gick också väldigt lätt att dra av.
 
  • Gilla
tnuis
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.