8 502 läst · 47 svar
9k läst
47 svar
Få ordning på lilla bandsågen
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 035 inlägg
Bra idé, får se om jag hittar något passande.
Har förvisso ingen lageravdragare vad jag kan minnas, utan tänkte borra i en plåtburk och skruva i en stor skruv.
Har förvisso ingen lageravdragare vad jag kan minnas, utan tänkte borra i en plåtburk och skruva i en stor skruv.
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 035 inlägg
Tur att man inte slängde den där bromskolvsgrunkan som inte passade min Saab.
Dessvärre ser bromsklossen inte lovande ut.
Några förslag på lämpliga material att använda istället?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Dessvärre ser bromsklossen inte lovande ut.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Några förslag på lämpliga material att använda istället?
Verktygstokig
· Halland
· 7 536 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 035 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 035 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 035 inlägg
Passformen var ju imponerande rätt.
Så långt har jag inte tänkt, jag tog vad jag hade, vilket jag vill minnas var billigast möjliga som passade min pendlingshoj.
Så långt har jag inte tänkt, jag tog vad jag hade, vilket jag vill minnas var billigast möjliga som passade min pendlingshoj.
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 035 inlägg
Beror väl lite på hur övrig maskinpark ser ut o hur nitisk du är med hur bra prylarna ska se ut. Jag tycker din är snygg som den är men om allt annat i verkstan e topprenoverat o omlackat blir den kanske fula ankungen. I mitt fall hade bandsågen varit det om jag inte piffat till den.13th Marine skrev:
Jag tycker lacken ser ut att vara i bra skick och ha väldigt fin ton. Om du vill lägga ner mer jobb har du ju en del rost och får du bort den tror jag sågen kommer se fantastisk ut (Hessa, hushållspapper och gladpack fungerar bra för delar som inte kan doppas. Polera med scothbrite och vaxa)13th Marine skrev:
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 035 inlägg
Maskinparken idag är inte så omfattande, det är bandsågen här, en äldre arboga som förvisso också skulle behöva färgbaserad kärlek. Bänkslipen har inget skriande behov av färg, Sen var där inte mer just nu.
Inväntar rätt tillfälle att lägga vantarna på en plan och rikthyvel.
Inväntar rätt tillfälle att lägga vantarna på en plan och rikthyvel.
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 035 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 035 inlägg
Det såg ganska praktiskt ut, funderar på om man skulle bygga nått liknande själv nämligen.