Hej, jag ska byta ut brädorna på trallen och försöker nu att skruva loss de gamla brädorna. Skruvarna sitter väldigt hårt och trots väldigt försiktigt och mycket tryck så dras bitsen runt på i princip alla skruvar. Verkar som att materialet i skruvarna inte håller för trycket och sen vissa har rostat en del. Vill spara virket till att bygga vedskjul på landet så vill helst inte bryta upp/förstöra brädorna. Vad har jag för alternativ i detta läge? Tänker om jag borrar upp skruvskallarna men de e ju ett jävla jobb…😅
Produkter som diskuteras: "trallskruv"

Trallskruv
Trallskruvar är en typ av träskruvar som är utformade för att tåla tuffa väderförhållanden och ofta tillverkas av rostfritt stål eller annat väderbeständigt material. Dessa skruvar är särskilt lämpliga för utomhusbruk, till exempel
Läs mer
Använd maskin som knackar loss, kan benämnas t.ex. mutterknackare/dragare.
Har använt det på tralldäck och brygga för att lossa trall där vanlig skruvdragare bara förstörde spår eller drog av skruven. Knackade loss även skruvar med krysspår.
Min lilla och gamla 12V på bild och klarade av att få loss.
Har använt det på tralldäck och brygga för att lossa trall där vanlig skruvdragare bara förstörde spår eller drog av skruven. Knackade loss även skruvar med krysspår.
Min lilla och gamla 12V på bild och klarade av att få loss.

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden