MathiasS MathiasS skrev:
Är det mellanrum får man ju sätta hylsor mellan balken och extraljusfästet - det är rimligtvis det enda seriösa sättet att göra det på om man ändå gör sig besväret att borra i balken.....
Distanser var tanken om jag fått hål i balken.
Det är bara några mm mellan plast o balk.
La projektet på is förra våren, ska spana igen innan vecka 11, då 2 x70 mils nattkörning väntar.

Läst reklam på FB, nån firma säljer xenon NBB 225 med 75 w balaster och 55w lampa för snabbare upptändning, tror dom kostar 1500:- st.

• Gilla
MathiasS
  • Laddar…
Tombrittberg
nino nino skrev:
Jag satt i 35w xenon i helljusen och en ca 40cm ledramp det duger åt mig.

För bra ljus så får man ju blända av vid stora vägskyltar...
Provade med Kina led i hel/halv ljusen isf H7, fungerade inte bra. Köpte Philips H7 och 24" ledramp,ganska nöjd fin bredd på helljus, inte riktigt nöjd med längden. Instämmer helt med det du skriver.

Har man råd så köp en ramp och bulta på taket.
Jag har en Rigid Industries E2-40 i driving combo.
Jag släppte på railen och satte med bult underifrån och upp.
Behöver dock blända av på +1km.

Vit bil med en ledljusramp monterad på taket i en parkeringsplats.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Fairlane
Vet du hur det fungerar med takbox?

Fairlane Fairlane skrev:
Vet du hur det fungerar med takbox?
Nu kör jag aldrig med takbox - men kollade faktiskt upp måtten innan.

De takräcken jag sett bygger högre upp än rampen.

M MrReijer skrev:
Har man råd så köp en ramp och bulta på taket.
Jag har en Rigid Industries E2-40 i driving combo.

[bild]
Det dyraste är nog att betala han som ska sitta i bilen 24/7 och vakta rampen...

Nils-Orvar Nils-Orvar skrev:
Det dyraste är nog att betala han som ska sitta i bilen 24/7 och vakta rampen...
Låsmuttrar!
Och bo på landet ;D

Mekonomen har 25% på allt ikväll om man ska handla NBB, även LED.

M MrReijer skrev:
Låsmuttrar!
Och bo på landet ;D
Brytspett mot B-stolpen löser det problemet :crysmile::surprised:

• Gilla
MrReijer
  • Laddar…
M MrReijer skrev:
Låsmuttrar!
Och bo på landet ;D
Jag kommer onekligen att tänka på när farsan berättade om en båtägare i samma klubb som han var med i. Han hade 2 st stora fina motorer på sin båt som blev stulna, han köpte därefter 2 nya som han låste fast efter konstens alla regler bara för att finna sin båt på botten utan vare sig motorer eller akterspegel...
Så att göra rampen lättstulen kan vara en billig investering, åka cabbat i februari är ingen hit :)

hsd
En som fick sina xtraljus stulna flera gånger kläckte idén att montera en extra mutter på fästet med ett rakblad mellan muttrarna,det var på den tiden som ljusen skruvades i kofångarn, såg en dag en röd pöl framför bilen....

• Gilla
nino och 1 till
  • Laddar…
hsd hsd skrev:
En som fick sina xtraljus stulna flera gånger kläckte idén att montera en extra mutter på fästet med ett rakblad mellan muttrarna,det var på den tiden som ljusen skruvades i kofångarn, såg en dag en röd pöl framför bilen....
Med en sådan lösning är risken stor att man kommer till en bil med en "stor" buckla i motorhuven........ och kanske även utan extraljus....

Fairlane
M MrReijer skrev:
Nu kör jag aldrig med takbox - men kollade faktiskt upp måtten innan.

De takräcken jag sett bygger högre upp än rampen.
Jo, det stämmer säkert, men åtminstone min takbox är lägre fram än vad takräcket är. Precis framför takräcket så viker boxen ner sig lite.

Då får man fälla in ljusrampen i takboxen, ytterligare en anledning att handla på sig prylar...;)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.