31 351 läst · 124 svar
31k läst
124 svar
Extraljus för mörkrädda?
Hade ett ordentligt front.. extraljusfäste på min gamla landcruiser hade aldrig problem med besiktningen. Bygga av 3,2mm rör och fäst i ramen med 6st m16MathiasS skrev:Det är egentligen tvärtom om jag minns rätt nu. En frontbåge får man inte ha om den inte är typgodkänd eller monterad före 2007 (ungefär) MEN om bågen används för för att fästa extraljus ska den anses vara just ett fäste för extraljus och inte ett frontskydd. Frontskydd är i de flesta fall olagligt, fösten för extraljus är inte det.... det viktiga är att man ser till att de går att stänga av separat och att man inte led/xenonkonverterar bilens hel/halvljus, för det ska det bli nedslag på.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Men för att glida tillbaka, så kör jag numera med en 22" visionX xpr-h12 eller tills någon tattare snor den
Man ska inte stressa. Du vet ju hur det blir om man stressköper saker - man får luftpåfyllare med psi-skala istället för bar osv. Inte roligt.
(och target date är faktiskt <vecka 8 2019, men det kan bli svårt att hinna det).
(och target date är faktiskt <vecka 8 2019, men det kan bli svårt att hinna det).
Redigerat:
Patrik440
Laddtryckare
· V-götaland
· 1 311 inlägg
Patrik440
Laddtryckare
- V-götaland
- 1 311 inlägg
Husägare
· Sörmland
· 1 453 inlägg
Har skummat igenom tråden lite snabbt bara så vet inte om du fått ett ordentligt svar ännu.
Men iaf, jag har kört mkt extraljusbyggen åt mig och åt andra. Det absolut bästa resultat jag fått någonsin är 3 SIM extraljus konverterade till 75w xenon.
SIM är Turkiska kopior på Hellalampor.
Har annars testat Hella 3003, Bosh big knick, ledramper i mängder och biltemas extraljus.
Du får lätt loss extraljusen för ca300kr/st på nätet och sen en ordentlig konverteringssatts.
Saknar dom så, kör LED-ramp idag i fronten och det ger mig endast bredd, ingen längd.
Men iaf, jag har kört mkt extraljusbyggen åt mig och åt andra. Det absolut bästa resultat jag fått någonsin är 3 SIM extraljus konverterade till 75w xenon.
SIM är Turkiska kopior på Hellalampor.
Har annars testat Hella 3003, Bosh big knick, ledramper i mängder och biltemas extraljus.
Du får lätt loss extraljusen för ca300kr/st på nätet och sen en ordentlig konverteringssatts.
Saknar dom så, kör LED-ramp idag i fronten och det ger mig endast bredd, ingen längd.
Tack för tipset. Några SIM lampor blir det inte även om dessa är prisvärda. Det blir nbb225or. Däremot kan man fortfarande klura lite på om det är 75W eller 70W speedstart som är bäst. Ger lite olika ljusbild. Det är också tydligt att man måste jobba lite med brickor för att få lampan på önskat ställe i lamphuset.
Husägare
· Sörmland
· 1 453 inlägg
100w balaster med 75w lampor är trevligt också, lyser så in i HE
Husägare
· Sörmland
· 1 453 inlägg