114 653 läst · 151 svar
115k läst
151 svar
Ett 100kvm garage + carport PROJEKT
Medlem
· Uppsala
· 157 inlägg
Blir väldigt Ljust och luftigt och fint!
Medlem
· Östergötland
· 98 inlägg
Det ser riktigt bra ut. Jag såg att akustiken diskuterades tidigare. I mitt garage som nu är gipsat och spacklat så är det en hemsk akustik. Man kan inte föra ett normalt samtal. Det ekar enormt mycket. Det blir ju tröttsamt också, så jag kommer i alla fall lägga en del energi på ljudabsorbering.
Spännande bil du har under skynket, för jag antar att motorn inte är från Corolla . Kör hårt.
Spännande bil du har under skynket, för jag antar att motorn inte är från Corolla . Kör hårt.
Tackar! Ditt bygge går inte heller av för hackor!mattiasjonsson skrev:Det ser riktigt bra ut. Jag såg att akustiken diskuterades tidigare. I mitt garage som nu är gipsat och spacklat så är det en hemsk akustik. Man kan inte föra ett normalt samtal. Det ekar enormt mycket. Det blir ju tröttsamt också, så jag kommer i alla fall lägga en del energi på ljudabsorbering.
Ja, jag har hela mitt garage nu gipsat och lite spacklat, men akustiken är nu bra, dock inget innertak på plats ännu så blir intressant och se vad det gör. Sen har jag ju redan flyttat in lite bänkar etc så gissar på att det gör sitt Återkomm gärna med akustiken när du bott in dig lite!
Hobbysnickare
· Västernorrland
· 193 inlägg
Härligt. Snart är du i mål.
Nu var det ett tag sen det uppdaterades och det beror på att det hänt en del i garagesvängen. Alla väggar är grundade så där ska det nu bara på lite grå och vit färg. Panelen på utsidan sitter där det ska, har även börjat byggt ett lite loft för lite mer förvaring. Så snart kan man börja inreda på riktigt och få upp verktygstavlor etc på väggarna!:-D
loftet tar form.
Sista av panelen på väg.
Ska ta några helhetsbilder när tillfälle ges.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
loftet tar form.
Logga in
Skapa konto
Sista av panelen på väg.
Ska ta några helhetsbilder när tillfälle ges.
Här kommer några helhetsbilder
Ska dit tak i carporten när lusten faller på
Det mesta är nu målat inv så nu håller det på att inredas med tavlor och skåp väldigt mycket roligare än mycket annan man gjort i bygget;-)
Logga in
Skapa konto
Ska dit tak i carporten när lusten faller på
Logga in
Skapa konto
Det mesta är nu målat inv så nu håller det på att inredas med tavlor och skåp väldigt mycket roligare än mycket annan man gjort i bygget;-)
Ja, det blev rejält hoppas inte akustiken ska bli sämre. Valde mellan gips och plåten. Arbetet för att montera plåten avgjorde att det blev det. Går mycket smidigare än och hålla på med gips. Återkommer om akustiken när alla plåtarna är på plats och man provbankat på något😊