Blir väldigt Ljust och luftigt och fint!
 
  • Gilla
souba
  • Laddar…
Det ser riktigt bra ut. Jag såg att akustiken diskuterades tidigare. I mitt garage som nu är gipsat och spacklat så är det en hemsk akustik. Man kan inte föra ett normalt samtal. Det ekar enormt mycket. Det blir ju tröttsamt också, så jag kommer i alla fall lägga en del energi på ljudabsorbering.
Spännande bil du har under skynket, för jag antar att motorn inte är från Corolla :). Kör hårt.
 
mattiasjonsson skrev:
Det ser riktigt bra ut. Jag såg att akustiken diskuterades tidigare. I mitt garage som nu är gipsat och spacklat så är det en hemsk akustik. Man kan inte föra ett normalt samtal. Det ekar enormt mycket. Det blir ju tröttsamt också, så jag kommer i alla fall lägga en del energi på ljudabsorbering.
Spännande bil du har under skynket, för jag antar att motorn inte är från Corolla :). Kör hårt.
Tackar! Ditt bygge går inte heller av för hackor!

Ja, jag har hela mitt garage nu gipsat och lite spacklat, men akustiken är nu bra, dock inget innertak på plats ännu så blir intressant och se vad det gör. Sen har jag ju redan flyttat in lite bänkar etc så gissar på att det gör sitt:) Återkomm gärna med akustiken när du bott in dig lite!:)
 
  • Gilla
mattiasjonsson
  • Laddar…
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Efter vinterdvala är det igång igen:) har visserligen hänt lite invändigt men inga stora saker:)
 
Härligt. Snart är du i mål.
 
Nu var det ett tag sen det uppdaterades och det beror på att det hänt en del i garagesvängen. Alla väggar är grundade så där ska det nu bara på lite grå och vit färg. Panelen på utsidan sitter där det ska, har även börjat byggt ett lite loft för lite mer förvaring. Så snart kan man börja inreda på riktigt och få upp verktygstavlor etc på väggarna!:-D
2015-08-13 09.33.05.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

loftet tar form.

IMG_2821.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Sista av panelen på väg.

Ska ta några helhetsbilder när tillfälle ges.
 
  • Gilla
RoTe och 2 till
  • Laddar…
Här kommer några helhetsbilder:)

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ska dit tak i carporten när lusten faller på:)

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Det mesta är nu målat inv så nu håller det på att inredas med tavlor och skåp:) väldigt mycket roligare än mycket annan man gjort i bygget;-)
 
  • image.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
JonasVbg och 5 till
  • Laddar…
Riktigt stiligt! (y)
 
  • Gilla
saiter och 1 till
  • Laddar…
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Har nu fått tummen ur och börjat montera takplåten:) den blev perforerad. Smidigt att sätta när den kom i rätta längder.
 
  • Gilla
JonasVbg och 4 till
  • Laddar…
Perforerad TP20? najs..

//AA
 
saiter skrev:
Perforerad TP20? najs..

//AA
Jepp! TP20. Resonerade att det måste bli lättlyft med massa hål i plåten😜
 
  • Gilla
saiter
  • Laddar…
Rejält loft du har. Blir inget sämre akustik med perforerad plåt?

//AA
 
Ja, det blev rejält:) hoppas inte akustiken ska bli sämre. Valde mellan gips och plåten. Arbetet för att montera plåten avgjorde att det blev det. Går mycket smidigare än och hålla på med gips. Återkommer om akustiken när alla plåtarna är på plats och man provbankat på något😊
 
  • Gilla
saiter
  • Laddar…
souba skrev:
Det är en 244, skynket ställer till "formerna" ;-) sitter japanskt under huven dock:)
Som har stått på Elmia för några år sedan?
 
Stämmer bra det skruffse. Tror faktiskt vi talades vid bredvid c30:in då:)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.