C corre skrev:
Rätt mycket waste på höjden i den lådan.
Får inte en skruvlåda plats i en sys1 på höjden?
Borde vakumforma plast själv, kostar ju inte så mycket per ark. en träram, en mall av MDF och en dammsugare samt halogenlampa typ. ;)
Tyvärr inte, har provat, får inte plats.
Det de skulle kunna göra är lite lägre skruvlåda, ofta mycket luft i dem ändå.

SamiHus SamiHus skrev:
Den finns även hos verktygsproffsen för ca 800:-. Är väl ett okej pris, kanske lite i överkant men jag köper nog en:).
Helst inte, om de fortfarande inte säljer för det priset kanske de sänker ytterligare.
Jag avvaktar och uppmanar alla att avvakta :D

Ja. 690:- + moms. Tyckte också att det blir höga lådor. Tog kort och la upp för jag sett era funderingar om pris.
Själv kör jag essves vanliga stora väskor.

//AA

S saiter skrev:
Dom som kör Festool kanske inte är lika försiktiga med plånboken som oss andra.
De som kör Festool skulle aldrig köpa en missfärgad Systainer ;)

• Gilla
richardtenggren och 1 till
  • Laddar…
C corre skrev:
Rätt mycket waste på höjden i den lådan.
Får inte en skruvlåda plats i en sys1 på höjden?

Borde vakumforma plast själv, kostar ju inte så mycket per ark. en träram, en mall av MDF och en dammsugare samt halogenlampa typ. ;)
Kanske går att skriva ut med en 3d skrivare?

Har ett gäng systainrar och flera essve lådor som jag är nöjd med.

Men Essves sys2 känns väldigt ineffektivt, både på höjden och bredden. Är mycket utrymme som går till spillo. Ser inte ut som den rymmer alls många lådor.

Sveriges dyraste t-loc essve måste vara AB Karl Hedin som tar 1300kr plus moms för en låda med insats.

• Gilla
tobbetk
  • Laddar…
Efter en sväng på Nordbygg så märktes det att MFT tryckte ut rejält med reklam om deras systainer.
https://www.bauhaus.se/forvaringsvaska-mft-rod.html

De är dock lite djupare än en vanlig t-loc systainer, vilket är tråkigt, men de passar ihop med essve skruvlådor. Fick ett par(fördelen att gå sista dagen) och kan ta någon bild vid intresse.

• Gilla
davveno1
  • Laddar…
Någon som sett Essbox mini till lockande pris nyligen?

Brukar inte vara omöjligt att få lådan gratis när man fyller den med skruv. Det är bra om man ändå skulle köpa skruv. Annars blir det dyrt :p

• Gilla
davveno1
  • Laddar…
349pix verkar ja få lös den för här lokalt.
Kanske får bli en vid nästa besök. :)

• Gilla
davveno1
  • Laddar…
249kr tar min lokala handlare, gillar dock minin bättre än originalet, mycket lättare att låsa/låsa upp och inte alls lika tung och klumpig som originalet

J Jimmu skrev:
249kr tar min lokala handlare, gillar dock minin bättre än originalet, mycket lättare att låsa/låsa upp och inte alls lika tung och klumpig som originalet
Vad för handlare?

• Gilla
davveno1
  • Laddar…
F fremar skrev:
Vad för handlare?
Woody tror jag de är anslutna till, oavsett så skiljer det så sjukt mycket i pris på essbox, vad beror det på?
Är det mycket marginal på dem? Lågt inköpspris och högt rekpris? Var in på Karl Hedin och såg vad de tig för en väska och höll på att tappa hakan rätt ner i betonggolvet :D

• Gilla
davveno1
  • Laddar…
J Jimmu skrev:
Woody tror jag de är anslutna till, oavsett så skiljer det så sjukt mycket i pris på essbox, vad beror det på?
Är det mycket marginal på dem? Lågt inköpspris och högt rekpris? Var in på Karl Hedin och såg vad de tig för en väska och höll på att tappa hakan rätt ner i betonggolvet :D
Ok i Värmland?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.