263 405 läst · 902 svar
263k läst
902 svar
Essbox system från essve
Var förbi krauta i kungens kurva. De har samma erbjudande, men de hade inte några boxar inne (tror jag iaf för jag fick inte tag i en enda som kunde hjälpa mig)noone70 skrev:
Sedan var de svindyra på skruv, ligger ca 30% över vad verkygsladan tar.
Sedan var ordningen och service så dålig att jag längtade till Bauhaus och då är de j-vligt illa...
Medlem
· Stockholm
· 2 188 inlägg
Jag köpte två essbox på bauhaus idag. De sålde inte lösa boxar och enligt essve (som tydligen varit där nyss) "finns det inte" (dvs de får inte sälja) lösa insatsboxar. Klart irriterande.
Samtigt säljer till exempel http://www.laitis.se/essbox-lada-203-460203.html lösa boxar...
Samtigt säljer till exempel http://www.laitis.se/essbox-lada-203-460203.html lösa boxar...
Det är jävligt lurigt, Essve vill inte sälja tomlådor, men frågar man deras säljare så öser de tomlådor över en...fiskbuggaren skrev:
Medlem
· Stockholm
· 2 188 inlägg
Vilka/var? Inte bauhaus (bevisligen) och laitis har mystiskt slut på alla storlekar i sin webbutik.
Den vägen kanske jag också skulle välja att gå om jag såg att efterfrågan på väskor och lådor sköt i höjden medan lådorna med skruv inte gjorde det. Hos lokala handlaren här sa dom - det är ett dj...a tjat om tomlådor.
Essve har alltså gjort en helt suverän väska som folk köper för hundratals kronor och lägger ner allt från matlådor och sticksågar i. Sen har man mage på att bli sura på kunderna för att de köper dessa svindyra lådor och lägger i andra saker än de de en gång konstruerades för att innehålla?
Jag inser att liknelsen haltar något, men det är ju som att ICA bara skulle sälja plastkassar till de som fyller den med mat från den egna butiken.
Konstig kundvård.
Jag inser att liknelsen haltar något, men det är ju som att ICA bara skulle sälja plastkassar till de som fyller den med mat från den egna butiken.
Konstig kundvård.
Jag va med intresserad av att köpa en låda men ville ha tomma insatser då jag inte använder deras skruvar.
Det låter lustigt att dem inte vill sälja lösa då den marknaden borde bli ännu större då.
Jag vet inre vad rekordet här är BH men har hört något om 15 och då förutsätts det att det finns tomma för det är ju knappast skruv i alla.
Hade gärna haft en till bara klammer med.
Inte så att om vi samlade ihop ett gäng, kunde få väskan billigare och kanske tom tomlådor till dem då?
Det låter lustigt att dem inte vill sälja lösa då den marknaden borde bli ännu större då.
Jag vet inre vad rekordet här är BH men har hört något om 15 och då förutsätts det att det finns tomma för det är ju knappast skruv i alla.
Hade gärna haft en till bara klammer med.
Inte så att om vi samlade ihop ett gäng, kunde få väskan billigare och kanske tom tomlådor till dem då?
Jag tycker jämförelsen är precis mitt i prick.Nyfniken skrev:
Av samma anledningar som butiken tar betalt för kassen nämligen:
1. Att tjäna pengar på produkten i sig (ett av de största vinstpåslagen på enskild produkt)
2. Att få reklam för sitt varumärke spritt gratis via alla som bär omkring på en kasse,
så måste Essve inse hur stort det är att få så mycket gratisreklam, att dom med glädje skulle pumpa ut både väskor och tomlådor i så hög takt dom bara kan.
(Tur man är fast i grålåde träsket så man slipper fundera på dessa..... )
Jag tror att det helt enkelt är så att vinstmarginalen på själva väskan är rätt så låg för Essve, (de går nog förmodligen back) och de har räknat med att ta igen det på ökad skruvförsäljning. Då har de ett rätt lågt incitament att sälja/ge bort lösa skruvlådor till folk som sedan går iväg och fyller upp lådorna med billig skruv från Biltema
För en ica-butik är det plastkassarna som de har i särklass högsta vinstmarginalen, flera hundra procent.. Så är det med all säkerhet inte för essveNyfniken skrev:Essve har alltså gjort en helt suverän väska som folk köper för hundratals kronor och lägger ner allt från matlådor och sticksågar i. Sen har man mage på att bli sura på kunderna för att de köper dessa svindyra lådor och lägger i andra saker än de de en gång konstruerades för att innehålla?
Konstig kundvård.
Hade varit spännande att veta vad det kostar att tillverka en sån väska.
Det finns ju många ute och dem har inte funnits i all evighet.
Gissar på högt räknat kanske den kostar 50 spänn att tillverka, så nog borde det finnas marginaler att ta av för att kunna tjäna ännu mera.
För den delen så alla dem som köpt väskan för att ha annatgör ju så att essve förlorat vinsten på skruven redan där.
Dem får ju ut reklamen med väskan det borde dem tjäna mera på. Det finns fortfarande många som inte vet va essve är.
Det finns ju många ute och dem har inte funnits i all evighet.
Gissar på högt räknat kanske den kostar 50 spänn att tillverka, så nog borde det finnas marginaler att ta av för att kunna tjäna ännu mera.
För den delen så alla dem som köpt väskan för att ha annatgör ju så att essve förlorat vinsten på skruven redan där.
Dem får ju ut reklamen med väskan det borde dem tjäna mera på. Det finns fortfarande många som inte vet va essve är.
Redigerat:
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 527 inlägg
Har alltid trott att man gick back på plastkassarna.noone70 skrev:
Vad kostar dom? 2 kr kanske.
En kasse med tryck måste väl ändå kosta mer än 2 kr att köpa in? Eller??