Jag kan hålla med om att medvetet försöka missbruka prisgarantin är över gränsen. Att köpa för utannonserat pris på Beijer däremot är ok. Det har ju varit luddigt hur tvingande kombinationserbjudandet är.

Det är väl inte riktigt bedrägeri när Beijer inte varit tydliga med vad som gäller. Ett tag hade de lådan ute för 199 kr utan krav på köp av skruvar. Sen har det även varit lite olika bud inne i butikerna. Vissa släppte lådorna utan skruvar för 199 kr medan andra butiker krävde att man köpte några paket skruvar.
Så det är upp till Bauhaus att ha en dialog med Beijer för att reda ut vad som gäller. Antar att de får olika svar beroende på vem som svarar på andra sidan av luren.

corre skrev:
Men tanke på hur tomt det var i hyllorna på bauhaus så har var och varannan svensson en låna nu :D
Säkert samma syndrom hos Beijer
Kan jag få lite provision för att jag tipsade om Beijers pris här samt Bauhaus priset jag fick med prisgarantin?

• Gilla
helder och 1 till
  • Laddar…
Anna1984 skrev:
Kan jag få lite provision för att jag tipsade om Beijers pris här samt Bauhaus priset jag fick med prisgarantin?
Tja du kan få en skruv och lägga i en av dina 4 lådor ;)

Ska tänka på er när ni sitter och skakar galler för bedrägeri vid inköp av tomma plastlådor. Måste väl bli minst ett par år på anstalt för det.

Vad har polisen för tipstelefon?

;)

Suhagg skrev:
Ska tänka på er när ni sitter och skakar galler för bedrägeri vid inköp av tomma plastlådor. Måste väl bli minst ett par år på anstalt för det.

;)
Hehe skulle vara lite Hassan varning över ett sådant telefonsamtal :D

Suhagg skrev:
Tjaa, du kan ju prova med 114 14 och se om de vill ta upp ärendet. Men det blir nog snabbt nedlagt som allt annat......

Hur menar du nu? Nu talar vi om allvarlig ekonomisk brottslighet. Fängelse femton år, bums!

Försökte köpa lite lådor så jag kan flytta över från den gröna plåtlådan till boxen. Inte det lättaste visade det sig!

Byggma hade lite liggande och de berättade att Essve säljer inte tomma askar. De hade ett lager som de fått av Essve för att dela ut till de som köpte skruv som inte hunnit fasas in i box förpackningen. Efter det var det slut på tomma boxar. De hade 2x8 moduls och någon ännu större så det blir tydligen till att köpa skruv... :(

B
Robert-san01 skrev:
Försökte köpa lite lådor så jag kan flytta över från den gröna plåtlådan till boxen. Inte det lättaste visade det sig!

Byggma hade lite liggande och de berättade att Essve säljer inte tomma askar. De hade ett lager som de fått av Essve för att dela ut till de som köpte skruv som inte hunnit fasas in i box förpackningen. Efter det var det slut på tomma boxar. De hade 2x8 moduls och någon ännu större så det blir tydligen till att köpa skruv... :(
Finns Tomma lådor för liten peng här http://www.laitis.se/catalogsearch/result/?q=Essbox&search_select_store=search_webshop

Då tror jag att jag hellre köper skruv för pengarna. Det blir trots allt nästan 20kr/burk inkl frakt och det är rätt bra rabatt om skruven jag behöver kostar i snitt 100kr/ask.

Robert-san01 skrev:
Då tror jag att jag hellre köper skruv för pengarna. Det blir trots allt nästan 20kr/burk inkl frakt och det är rätt bra rabatt om skruven jag behöver kostar i snitt 100kr/ask.
Knalla förbi nått bygge och fråga om de har några tomaskar. ;) Har skickat ut efterlysning efter askar till alla hantverkare jag känner :)

Jag känner en av säljarna på Essve lite så jag har frågat honom om han inte får askar över när han är ute och demar.

Sök på kaizen foam på youtube, skulle troligen passa bra i Essve väskan.

davvethepirate skrev:
Sök på kaizen foam på youtube, skulle troligen passa bra i Essve väskan.
Ser fantastiskt ut! Vet du om det går att få tag på utan frakt över atlanten?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.