Nyfniken skrev:
Vad de kostar är irrelevant. Att man får köpa dem till 1/3 av ordinarie pris är hela poängen. :)
Nu kom jag att tänka på talesättet "Kvinnor frågar efter rabatten, män frågar om det är skattefritt/avdragsgillt.". :p Jag har alltid trott du var man men när jag tittar närmare på din avatar så ser du faktiskt rätt feminin ut... ;):surprised:

Suhagg skrev:
Ni går alltså och köper tomma lådor för 200kr styck och är helt lyriska?

:)
Jajamensan det kan du ge dig på. Lyrisk och betalade 175 kr styck. Det erkänner jag gärna!

Men jag kan förstå att man inte förstår ;)
Min fru skakade på huvudet... min arbetskamrater (kontorsråttor som jag) begriper inte fast dom begriper inte hur man kan lägga 2500-3000 på en blå bosch när det finns gröna eller Meec o Bruksbo för 300 spänn.

Ibland är att ha grejen eller när man inte är i närheten av grejerna varje dag är det kul att ha lite ordning och "proffsighet" hemma istället för kartonger överallt som man inte hittar när man behöver ett par gånger om året. Kan förstå att om man har en hel bil full av lådorna på jobbet eller kan "låna" med hem eller får av bygghandeln för man är en så bra kund för andras pengar att det inte är så speciellt (obs ej riktat mot dig utan bara lite personliga antaganden från min sida)

Alla är lyriska över olika saker.
Detta är ett intresse och då är det som det är.

Känner många (framförallt gubbar) som blir lyriska när dom köpt en golf driver för 3500-5000 kr som dom inte behöver...enda resultatet är att dom slår kortare eller 30 m längre in i skogen.
Man kan hitta massor av exempel på grejer folk blir lyriska över som jag inte begriper... men det är få som blir lyriska för grejer för under 200 kr :D

• Gilla
helder och 4 till
  • Laddar…
Personligen ser jag fram emot att ha all skruv på ett och samma ställe. Som det är nu får jag åka och köpa nytt för vartannat projekt för att jag inte hittar dem. Funderar på att ha en box för utomhus och en för inomhus. Mer tid att bygga, mindre tid att leta.

Jag har ett par stycken sedan tidigare där jag förvarar skruv. Nu tänkte jag använda åtminstone två som fiskelådor, en låda med wobbler för trolling och en annan för haspel/mete. De fiskelådor jag har idag är för breda så jag slår alltid i dem i knäna när jag bär dem. Jag har beställt tomma inredningslådor och axelremmar från laitis.

Fick hämta min beställning på Beijer och det var inget tal om nån kampanj, bara hämta väskorna och se glad ut. :)
Så det blev två väskor för 398kr.

Slaktade ett liggunderlag och gjorde en skruvdragarlåda. Så nu rymmer jag båda dragarna, laddare, batteri och en massa bits. Finns även plats för skruv.
Bitshållare tänkte jag göra av sånt där man hittar i blomkrukor för plastblommor. Vad nu sånt kallas...

Redigerat:
  • Gilla
helder
  • Laddar…
this_thread_is_worthless_without_pics.gif ;)

• Gilla
LoJo
  • Laddar…
Jag försöker...appen strular, ser bilden då jag redigerar inlägget men den kommer inte med....

Nu då?

• 1377255001343.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
helder och 3 till
  • Laddar…
Jag gillar tanken på essboxen med skum/lådinredning. Lätt att få plats med allt man behöver i skruvdragarlådan.

Justnu behöver jag inte det, men man ser på moderna lådor idag att det är mindre och mindre plats kvar i lådan till tillbehören.

Jag har Makitas två maskinslåda idag, och utöver maskinerna så har jag 5 hålsågar, en borrkasett för metall och en trä, bitssats, skruvlåda, skjutmått och patentband och massa flatborr och bits i topplådan.

Mell skrev:
Fick hämta min beställning på Beijer och det var inget tal om nån kampanj, bara hämta väskorna och se glad ut. :)
Så det blev två väskor för 398kr.

Slaktade ett liggunderlag och gjorde en skruvdragarlåda. Så nu rymmer jag båda dragarna, laddare, batteri och en massa bits. Finns även plats för skruv.
Bitshållare tänkte jag göra av sånt där man hittar i blomkrukor för plastblommor. Vad nu sånt kallas...
Finns färdiga kit att köpa, ett i minsta lådan och ett i nästa storlek.

corre skrev:
Jag gillar tanken på essboxen med skum/lådinredning. Lätt att få plats med allt man behöver i skruvdragarlådan.

Justnu behöver jag inte det, men man ser på moderna lådor idag att det är mindre och mindre plats kvar i lådan till tillbehören.

Jag har Makitas två maskinslåda idag, och utöver maskinerna så har jag 5 hålsågar, en borrkasett för metall och en trä, bitssats, skruvlåda, skjutmått och patentband och massa flatborr och bits i topplådan.
Håller med!
Har nog samma låda... får plats med dslagskruvdragare och borrmaskin inkl batteri till båda, 3 st 10,8v skruvdragare/borrmaskiner, ett extra 18v batteri och lite mer lullull + att det finns gott om plats för skruv mm i ytterfacket. + att den nog skulle klara av en direktträff av ett taktiskt kärnvapen.

Hubbe2 skrev:
Tänkte du på bitshållare?

ullberg
Hubbe2 skrev:
Exakt, dessa: http://www.gardinpersson.se/produkter/produkt/6315/bitssats_essve_essbox__21-delar

Om du vill göra själv tror jag materialet du söker är oasis (det är väl egentligen ett varumärke, jag vet inte vad produkten heter). Dock undrar jag om inte det blir lite glappt efter ett tag (det är ju plastiskt så varje deformation är permanent)

Synd att det bara är korta bits, använder inte sådana. Jag sätter bitsen direkt i dragaren, hatar bitshållare. Stora, feta och glappar och är ivägen. Hellre en 10cm lång bits direkt i dragaren än en bitshållare med kortbits. Bäst tycker jag om 5cm bits men de är svåra att hitta hos handlare. Tycket marknaden borde anpassas efter att folk mer och mer kör med slagskruvdragare och skruvdragare med bitsfäste. Dumt att sätta bitshållare på en bitshållare.
Essves Torx bits som kallas Stick fit har en fin passform, men bara hittat dessa som korta.

• Gilla
helder och 4 till
  • Laddar…
Smart med liggunderlag, det måste man ju kunna komma undan rätt billigt med? Man kan limma ihop flera lager om det skulle behövas..

Beställde inredning ifrån Laitis, så jag vet hur det är.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.