ullberg skrev:
Om du vill göra själv tror jag materialet du söker är oasis
Jag tror du har rätt men är inte detta material väldigt "smuligt"?
 
  • Gilla
helder
  • Laddar…
Ska ni beställa skruv och tillbehör från essve, kolla med Verktygsladan.se
Även om det inte finns med på på hemsidan så säljer han allt ur Essves sortiment och har(vad jag har kunnat hitta) de bästa priserna på Essves sortiment.

Dessutom får man 25kr/skruvlåda i rabatt på Essboxar när man beställer skruv.
 
Alfredo skrev:
Jag tror du har rätt men är inte detta material väldigt "smuligt"?
Jag tror inte det är oasis, det är ju den vattenabsorberande grejen man har i blomkrukor. Mkt smuligt.
 
Helt rätt, det är korta bits med tillhörande bitshållare.
Föredrar också 5cm bits, så man slipper hållaren, den skymmer ju sikten när man skall sikta in bitset...
 
  • Gilla
helder
  • Laddar…
Det går väl att ta lite xps-frigolit och borra hål för bitsen, håller lite bättre än blomkruksmaterialet.
 
corre skrev:
Jag tror inte det är oasis, det är ju den vattenabsorberande grejen man har i blomkrukor. Mkt smuligt.
Det blev nog kanske ett litet missförstånd här. Någon skrev tidigare om material som man stoppar plastblommor i. Det tror jag är oasis men jag tror inte att det passar här då det är för sprött och smuligt.
 
  • Gilla
helder
  • Laddar…
ullberg
Alfredo skrev:
Det blev nog kanske ett litet missförstånd här. Någon skrev tidigare om material som man stoppar plastblommor i. Det tror jag är oasis men jag tror inte att det passar här då det är för sprött och smuligt.
I'm with Alfredo, jag skrev oasis, därför att någon skrev om plastblommor. Inte heller jag tror på det som lösning, utan mycket hellre någon form av extruderad cellplast, eller en modifiering av essbox egna bitssatser (om man nu vill ha långa bits i den)

/U
 
xps gick inte så bra, svårt att borra runda hål. Däremot fungerade det bra att skära en skåra i liggunderlaget och trycka ner bits i den.
 
Varför inte köpa en billig skräpbitssats med en bitshållare/fodral som passar era behov
Släng skräpbitsen
Om det går/behov finns modda bitshållaren
Skär ut i skumplasten så den passar
?
 
Precis vad jag tänkte på just nu. Har ju säkert flera sådana som bara ligger nånstans i källaren.
 
Ver 1.1
 
  • 1377267812193.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
helder och 2 till
  • Laddar…
Mell skrev:
Ver 1.1
Snyggt!
Men tanke på hur denna tråden har exploderat i antal inlägg under de senaste dagarna är det väl nästan dax för en separat tråd med bilder och tipps på "hemma moddade Essbox inredningar" :) Enkelt sätt att få insperation...
 
  • Gilla
noone70 och 2 till
  • Laddar…
  • Gilla
LoJo
  • Laddar…
Mell skrev:
Synd att det bara är korta bits, använder inte sådana. Jag sätter bitsen direkt i dragaren, hatar bitshållare. Stora, feta och glappar och är ivägen. Hellre en 10cm lång bits direkt i dragaren än en bitshållare med kortbits. Bäst tycker jag om 5cm bits men de är svåra att hitta hos handlare. Tycket marknaden borde anpassas efter att folk mer och mer kör med slagskruvdragare och skruvdragare med bitsfäste. Dumt att sätta bitshållare på en bitshållare.
Essves Torx bits som kallas Stick fit har en fin passform, men bara hittat dessa som korta.
Jag kör mycket med Milwaukees bits, de har 5cm till vettigt pris och kvalitet. Även Wera impaktor finns 5cm.
 
  • Gilla
helder
  • Laddar…
Mell skrev:
Fick hämta min beställning på Beijer och det var inget tal om nån kampanj, bara hämta väskorna och se glad ut. :)
Så det blev två väskor för 398kr.

Slaktade ett liggunderlag och gjorde en skruvdragarlåda. Så nu rymmer jag båda dragarna, laddare, batteri och en massa bits. Finns även plats för skruv.
Bitshållare tänkte jag göra av sånt där man hittar i blomkrukor för plastblommor. Vad nu sånt kallas...
Oasis tror jag att det heter men det smular ju en del när det är torrt så jag skulle nog fundera på något annat material. Borde ju funka att bara borra ett lagom stort hål i ditt redan slaktade liggunderlag.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.