Jag har en sån Zibro som jag haft i ca 3 månader.
Tycker den funkar jättebra, fastän den har sämsta möjliga placering typ så värmer den huset själv än sålänge

Jag brukar få ha min på ca 27 grader för att hålla bra temp i huset men det kan vara pga placeringen.

Så, min är igång med.
Snabbkopplingen för rören får man verkligen ta i för att få ihop men sen sitter det.
En nackdel är att man är låst till längden på slangpaketet och jag funderar på hur jag skall kunna få undan det på ett snyggt sätt, vill inte gärna bocka till paketet för mycket, inte det enklaste direkt.

/K

Min tuffar på fint. Skulle kanske valt en invertermodell men det drar ju iväg några tusen till då. Stör mig lite på att innedelen står still länge och så brummar den igång på högre varv för att sedan gå ner till min varvtal jag ställt in den på. Hade varit trevligt om innedelen alltid cirkulerat luften och sedan bara att ytterdelen kör on/off.

Går det att komma ifrån det så att när den väl startar upp så varvar den inte upp så mycket?

Tog bort hönsnätet då jag läst att den skulle vara ännu mera problem vid isbildning.
Min Zibro har nu gått några dagar och den börjar bli helt genomisad. Inget i vägen i avrinningshålet under den. Trågvärmen är varm och det finns ingen is i botten på den men den isar igen.

Några tips eller är det bara att reklamera innan den fryser sönder?

Edit
Så ser det ut nu :(
imag0335o.jpg

Redigerat:
Suhagg skrev:
Tog bort hönsnätet då jag läst att den skulle vara ännu mera problem vid isbildning.
Min Zibro har nu gått några dagar och den börjar bli helt genomisad. Inget i vägen i avrinningshålet under den. Trågvärmen är varm och det finns ingen is i botten på den men den isar igen.

Några tips eller är det bara att reklamera innan den fryser sönder?

Edit
Så ser det ut nu :(
[bild]
Fått klart med reklamation. Inga problem än så länge. Bara att ta ner och åka in och lämna in så får jag en ny.

Hur mycket drar denna pump på ett ungefär om man har den så han värmer till + 10 och håller sig där, Tänkte sätta in den i garaget så man kan hålla till därute och måla osv vintertid och skulle vilja veta ungefärlig förbrukning.

Min sån går inte att ställa lägre än 17 grader. 17-30 är min-max.

hur mycket drar den då?

Sent from my GT-I5500 using Byggahus

Inte en aning, jag vet bara att elräkningen är brutalt mycket billigare sedan jag monterade den.
Den infon har räckt för mig. :)

• Gilla
pperssons
  • Laddar…
okej har bergvärme i huset. men vill bara ha värme vintertid i garaget så därför jag funderar på en sådan här. har ca 65m2att värma så om jag ska ha element behöver jag nog 3st och då blir det billigare med en luft luft

Sent from my GT-I5500 using Byggahus

Min värmer mitt 1 ½ plans hus på ca 80 m2 själv om det inte är kallare än -15 ute, då behöver jag lite extravärme från något annat.

Men i mitt fall så är placeringen jättedum så med en optimal placering så kanske den funkat själv till ytterligare några minusgrader.

Jag värmde huset med el element innan, nu med Zibron så är elräkningen halverad ungefär.

Så på bara 2-3 vintermånader så var pumpen betald kan man säga. :)

Suhagg, hur gick det med reklamationen?
Har ni andra haft felfria aggregat?
Är det något att köpa för garaget på 35 kvm?

Har ca 80 m2 garage inga problem med uppvärmning,men den har isat inte så våldsamt men går det att reklamera?
har dom i så fall gjort en uppgradering
?

Enligt Suhagg's bilder så bör väl en reklamation vara på sin plats.
@ Elkludde, 80 kvm... och inga problem.
Rengör du inne aggregat och ute aggregat varannan vecka? Håller du allt i ordning?

pperssons skrev:
Enligt Suhagg's bilder så bör väl en reklamation vara på sin plats.
@ Elkludde, 80 kvm... och inga problem.
Rengör du inne aggregat och ute aggregat varannan vecka? Håller du allt i ordning?
Nä så noga har jag faktist inte varit ,men borde kanske ?

• Gilla
pperssons
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.