S Sernando skrev:
Om nu det finns ett kontrakt och rivningen inte är klar och tiden inte är för i, är det snarare rivningsbolaget som kan stämma trådis för kontraktsbrott, ifall han tar in en annan firma som ska göra klart det i förtid.
Av din kommentar så har du inte förstått vad som har skrivits!
Har det avtalats om vilka dagar och veckor som det ska utföras ett arbete då finns det ett slutdatum!
 
  • Gilla
  • Haha
Joakim Nordberg och 2 till
  • Laddar…
Och om det har avtalats när arbetet ska påbörjas och att det ska pågå i tio arbetsdagar, innebär det att arbetet är slutfört och företaget ska gå därifrån efter tio dagar? Företaget skulle säkert vara helnöjda med att inte behöva göra något mer om tolkningen är att de lämnat fastpris på 10 arbetsdagar snarare än på att rivningen ska bli färdig.
 
  • Gilla
Sernando
  • Laddar…
A Andreas Kneg skrev:
20-25/månad? 150/h?
Det ett företag tar per timme täcker arbetsgivaravgifter, skatt, pension mm mm. Du räknar helt fel.
 
  • Gilla
Sernando
  • Laddar…
S
S Stegväxellåda skrev:
Av din kommentar så har du inte förstått vad som har skrivits!
Har det avtalats om vilka dagar och veckor som det ska utföras ett arbete då finns det ett slutdatum!
Haha jo nog har jag fattat det trådis har skrivit, men din slutledningsförmåga, överstiger tom trådis, då inte ens han som har avtalet, har koll på vad som har avtalats.

Du måste besitta rena rama Saida-egenskaper, när du kan veta vad inte ens trådis vet. 😆😆
 
Vad menar du? Jag har inte räknat på något. Jag undrar vad en rivare har i lön så jag kan jämföra det mot vad företaget tar per timme så att jag vet vilken marginal de har. Självklart måste man lägga på soc avg etc på lön. Men basen är ändå lön för att ens kunna räkna ut vad företaget har som marginal. Marginalen slår jag sedan ut för att se hur många extra timmar det blir. När marginalen är slut dvs konsumerade i lönetimmar så tjänar företaget 0 på uppdraget. Ja, jag drar av för maskinhyra och sophantering etc
 
S
A Andreas Kneg skrev:
Vad menar du? Jag har inte räknat på något. Jag undrar vad en rivare har i lön så jag kan jämföra det mot vad företaget tar per timme så att jag vet vilken marginal de har. Självklart måste man lägga på soc avg etc på lön. Men basen är ändå lön för att ens kunna räkna ut vad företaget har som marginal. Marginalen slår jag sedan ut för att se hur många extra timmar det blir. När marginalen är slut dvs konsumerade i lönetimmar så tjänar företaget 0 på uppdraget. Ja, jag drar av för maskinhyra och sophantering etc
Drar du av kostnader på ett fastpris avtal? 🤦🏼🤦🏼
 
S Sernando skrev:
Drar du av kostnader på ett fastpris avtal? 🤦🏼🤦🏼
Jag är ledsen Sernando men du verkar nästan avsiktligt missförstå vad jag skriver.
 
  • Gilla
Dortmunder DAB och 2 till
  • Laddar…
R
A Andreas Kneg skrev:
Vad menar du? Jag har inte räknat på något. Jag undrar vad en rivare har i lön så jag kan jämföra det mot vad företaget tar per timme så att jag vet vilken marginal de har. Självklart måste man lägga på soc avg etc på lön. Men basen är ändå lön för att ens kunna räkna ut vad företaget har som marginal. Marginalen slår jag sedan ut för att se hur många extra timmar det blir. När marginalen är slut dvs konsumerade i lönetimmar så tjänar företaget 0 på uppdraget. Ja, jag drar av för maskinhyra och sophantering etc
Vi har köpt in rivning för ca 350-400kr/tim exklusive moms så dom brukar liggga 100-150kr/tim lägre än tex. snickare…
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.