Jag tror inte jag missar poängen. Firman har lämnat ett fastpris baserat på sin tidsuppskattning. Deras problem är att de kommer göra dåligt resultat på jobbet eftersom tidsuppskattningen sprack. Och TS får problem med nästa steg för jobbet drar ut på tiden, och för att de inte avtalat ett slutdatum.
 
A adron skrev:
Jag tror inte jag missar poängen. Firman har lämnat ett fastpris baserat på sin tidsuppskattning. Deras problem är att de kommer göra dåligt resultat på jobbet eftersom tidsuppskattningen sprack. Och TS får problem med nästa steg för jobbet drar ut på tiden, och för att de inte avtalat ett slutdatum.
Då är det firman som ska straffas, inte kunden. Hur kan det vara svårt att förstå.
 
Ja, och firman straffas ju; de går back på jobbet.
 
A adron skrev:
Ja, och firman straffas ju; de går back på jobbet.
Det maskar ju uppenbarligen och vägrar göra klart jobbet inom rimligt tid. Det är således kunden som straffas pga att firman är inkompetent och inte ens kunde göra en rimlig tidsuppskattning från börja. Menar du att de ska ha mer betalt?
 
S
E Erik JS skrev:
Det maskar ju uppenbarligen och vägrar göra klart jobbet inom rimligt tid. Det är således kunden som straffas pga att firman är inkompetent och inte ens kunde göra en rimlig tidsuppskattning från börja. Menar du att de ska ha mer betalt?
Enligt trådis maskar de, fast vare sig tiden eller uppdraget är slut eller utfört.
 
S Sernando skrev:
Enligt trådis maskar de, fast vare sig tiden eller uppdraget är slut eller utfört.
Om de maskar och inte håller den tidsram de utlovat, då har de inte begått något fel?
 
Fråga till TS. Vad har du för avtal? Riskerar du skadestånd till de som skall komma efter?
 
Nej. Det är bara jobbigt att skjuta fram allt. De har räknat med 500 ink moms per timme o 160h. (Om jag räknar baklänges). De har spenderat betydligt mer tid än så. Men jag vet inte vad en rivare har i timlön. Kan ju tycka att det är schysst att inte behöva gå back åtm…
 
S
500kr/h som rivare? LoL det finns inte på världskartan ens på Mars, att det är lönen för en rivare.
 
Nä inte lönen fattar jag med men det är priset jag betalar till företaget. Vad är då lönen för en rivare?
 
S
Vad spelar det för roll? Visa upp avtalet, med datum för när jobbet ska utföras och slutföras.
 
Du tycker mao att jag skall låta dom gå back på jobbet? Jag tror snarare att jag låter dom gå typ 0 marginal o sedan som straff får de jobba mer för 0 i marginal. Det är tillräckligt jobbigt för dom.
 
  • Gilla
Dortmunder DAB och 1 till
  • Laddar…
P
Om de har maskat har de ju orsakat dig ekonomisk skada. Varför ska du betala för deras maskande?
 
  • Gilla
EllinorLag
  • Laddar…
A Andreas Kneg skrev:
Du tycker mao att jag skall låta dom gå back på jobbet? Jag tror snarare att jag låter dom gå typ 0 marginal o sedan som straff får de jobba mer för 0 i marginal. Det är tillräckligt jobbigt för dom.
Det är fast pris. Om de ger dig fel pris ska de stå för det. Ja, de ska gå back. Annars skulle du ju tagit den näst billigaste offerten...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.