Korvgubbe skrev:
Breaking Bad är en bra serie, och även om huvudkaraktären har cancer så är det en extremt liten del av serien.
Kan inte riktigt hålla med.
LITEN SPOILER NEDAN. LITEN.
Visserligen utgör det inte tidsmässigt en jättestor del av handlingen, men det är ändå den centralt springande punkten, och framför allt säsong ett och två kretsar mycket kring utredningar och behandling. Det vore konstigt att säga annat, när det är huvudpersonens hela motivation till vad han gör i serien. Förutom detta är serien ganska tung, där de flesta är förlorare. Humorn är svartsvart, och ödena brutala. Med det sagt så är jag själv extremt förtjust i den ..
 
  • Gilla
Ramnemark och 1 till
  • Laddar…
Kan inte annat än hålla med elpaco. Serien är bra på samma sätt som den svenska serien Tusenbröder (som är imho är bra på samma sätt). Tråkiga livsöden orsakat av dåliga val.
 
D09
Spelar du tv spel?

Sprang på lite klipp på spel på youtube och dagens är sjukt välgjorda.

Blev sugen på att övertala barnen till att byta Nintendo 8 bitar och Wii till Xbox one 😇
 
Krilleman
D09 skrev:
Spelar du tv spel?

Sprang på lite klipp på spel på youtube och dagens är sjukt välgjorda.

Blev sugen på att övertala barnen till att byta Nintendo 8 bitar och Wii till Xbox one 😇
Svika åttabitars? Aldrig!
 
  • Gilla
possum77
  • Laddar…
Nu är jag på sjukan för preop. Inga nyheter direkt.
Pratat med ssk och läkare nu.
Det blir en "liten" operation fast många risker. De ska ta bort knölar som sitter längs luftrör och matstrupe. Och om tumören gått in eller om de skär lite fel så kan jag förlora röst, svälj och andning.
Så det är oroligt. Men läkarna är väldigt bra. Bara massa gamlingar. Så det känns bra.
Får vara på den bästa avdelningen. Nyrenoverad, ljus, personligt inredd. Eget rum, stor Tv och en bekväm säng.
Tar med laptop, trådlöst tangentbord och mus. Så kan jag spela elderscroll online eller se på film på tvn från datorn.
Har nu fastnat i b-filmsträsket. Sharktapuss, two headed shark och sand sharks. För att nämna några. Även laddat hen typ 40 japanska skräckfilmer med glimten i ögat. Många kahju monster filmer. Har redan sett alla Godzilla filmer. Typ 15 st. Men det finns säkert 30 kajhu till som är värda att ses

Ny sitter jag på preop. Träffa narkosläkaren. Förrut sprang jag igenom denna delen. Nu tar det lång tid eftersom allt är så mycket komplexare.

Operation blir av den 23:e.

Återkommer med uppdatering senare

Mvh Stefan
 
Redigerat:
  • Gilla
MultiMan och 6 till
  • Laddar…
Håller tummarna. Om du vill halka ner i c-filmsträsket kan jag ändå inte rekommendera Sharknado. Enda behållningen är att man får återse en av killarna från Beverly Hills 90210, resten är sämre än att se stenar växa. :)
 
btg308 skrev:
Håller tummarna. Om du vill halka ner i c-filmsträsket kan jag ändå inte rekommendera Sharknado. Enda behållningen är att man får återse en av killarna från Beverly Hills 90210, resten är sämre än att se stenar växa. :)
Den är hemladdad och ska ses 😀 lär inte vara de roligaste timmarna. Vissa b-filmer är bra mitt uppe i allt. Denna är nog inte det.

Piranaconda är nog det sämsta hittills!
 
Håller tummarna för att det ska gå så bra som möjligt för dig den 23:e!
 
  • Gilla
obba
  • Laddar…
Håller tummarna för dig och hoppas på det bästa.
 
Håller tummarna!

Kolla in knights of sidonia och wakfu som båda finns på netflix, riktiga höjdare enligt mig!

MVH/
 
Hej alla.

ursäkta den dåliga uppdateringen.
Jag är nu operedad igen. Opererades i torsdag. Operationen gick bra, inte så fasligt ont. Fick vara på IVA i 2 dygn vilket alltid är jobbigt. Blir ingen sömn där. Andra patienter, barn och gamla som är förvirrade effter trauman och skriker i timmatal.

Nu har jag varit på mitt rum 1 dag ungefär. Tapatalk har slutat fungera på nallen, och jag har inte orka plocka fram datorn förrän nu, därav den sena uppdateringen..

Hur som helst. Jag vet inte så mycket än. Mycket på grund av att det varit helg, så mina operatörer har inte varit här. Jag fick för en timma sedan första försöket till rapport från en annan lläkare som läst min operationsberättelse. Allt hade gått bra, men det verkar som att de var tvunga att sy lite i luftstrupen.
Jag har väldigt svårt att andas. Går jag upp någon minut bara så går pulsen uppp till 125, och syremättnaden ner till 90. Jag hoppas verkligen, och tror, att detta kommer bbli bättre när svullnaden släpper

Idag, snart, ska de ta sista slangen, dränet. Ska bli skönt att vara slanglös. Jobbigt att ha slangar överallt.

Mvh

Stefan
 
  • Gilla
Bo.Siltberg och 1 till
  • Laddar…
Jag kan ej heller använda bygga hus appen den säger kontakta administratören.
 
Välkommen tillbaka ur narkosen Stew!

Skönt att höra att det har gått bra.
Fast det är väl sedan, under konvalescensen, som det jobbiga kommer.
När man inte är omskött dygnet runt, utan måste äta, greja, borsta tänderna, betala räkningar och umgås som vanligt.
Allt medan det kliar, svider och drar i alla stygn och agraffer.

Men vi är med dig och tänker på dig!

//KoW
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.