Vi ska förresten bli fotade av en proffotograf. Gratis. Det är en organisation som finns på flera ställen som fotar familjer med sjukdomar.
Håller på att boka tid och plats.
Rekomenera gärna till vänner och bekanta
http://essencevitae.com/

Vaknade vid 12 och ahr inte kunat somna än, Har tagit fyra sömntablleter till, immovnane 7.5mg Känner mig tröt, men vill inte sova. Min rädsla för morgonen blir värre och värre. Mornarna är piss. Mår jättedåligt och vill inte gå upp. På något konstigt sätt försöker jag skjuta upp det oundvikliga. Blir bara trött hela dagen i morgon om jag inte somnar snart.
Hatar att somna under press. Hemskt jobbigt att vakna mitt i natten och vara glasklar.

Kanske ska prova att ta dubbla propavane innan läggdags. De är mer en sömntablett. Immovoen är till för att somna in.

Har surfat datordelar i ett par timmar. Finns för mcyket vill ha allt! Och det värlsta är att när jag är som jag är, alltid vill ha det bästa, så är det många frestelser och miner att gå på. Nu har jag köpt två grymma grafikkort för 2500:-. Behöver inte ha dessa alls egentligen. SPelar inte spel som kräver så mycket. Men jag vill ha dem ändå. Bara för att de kommer bli så himmlarns snabba... Ett fynd som det farligt kallas. Så nu är frågan om nätagget räcker. Måste kanske bli ett sådant nytt. Hela tiden vill jag uppgradera mer och mer. Och om sanningen ska fram så behöver jag inte hälften, och vi har inte gott om pengar. Men jag behöver distrera mig nu med flytten, så jag har fått lov att köpa lite leksaker

Hoppas att jag somnar snart.

MNvh

Stefna

MultiMan
Är ditt 620W nätagg Corsair HX620 så är det gammalt, men en mycket bra konstruktion av hög kvalitet som verkligen ger vad som anges. Sämre nätagg har ofta glädjesiffror och går inte att lita på- Ger du mig exakt modell så kan jag svara bättre.

HD7950 i crossfire ihop med en hyfsat strömkrävande dator i övrigt tar 468W vid väggen http://www.sweclockers.com/recensio...directcu-ii-och-xfx-black-edition/19#pagehead . Dra av 10-15% så har du verklig förbrukning på sekundärsidan. Alltså kommer ett bra 620W med 600W på 12V (viktigaste spänningen idag) som HX620 klara det utan vidare. 7970 drar betydligt mer och då börjar man närma sig gränsen för vad som är rekommendabelt.

Jag berättade väl att jag var inte för prover och träffa min läkare i torsdags. Han var väldigt impad över att jag inte har fler problem med den tunga bromsmecicinen. Att jag gnäller på att mina fingernalglar böldar sig och hålller på att ramla av är bara ett tecken på att jag har ork kvar. Sanna men hårda ord.
Verkar wsom min läkare flyttar till jönköping ett tag. Tråkigt har stort förtroende för honom. Men hans andra doktorer i teamet är också bra. Känner dem väl

Appropå doktorer. En överläkare och jag ska prata inför läkarstudenter på borås högskola på tisdag. Hoppas de kan fixa en mic. Min röst är så knackig.
Läkaren som vill ha med mig tycker jag är helt otrolig (och det tycker han om mig med). Han, en läkare, åker 6 mil extra för att hämta upp mig eftersom min fru har bilen. Hur många läkare gör något sådant. Hade behövt nya recept på en ångestdämpande medicin jag har, fick 5mg 100 st. Äter 15 per dag. Blev något fel i besätllnigne. Men jag vetinte om jag kan med och fråga honom.Känns inte som rätt kanal.Jag vill inte vara med som paient till honom, utan som föreläsare.
Det är vikitigt för mig att dela med mig av detta. SJukdomen har gjort mig väldigt isolerad. Och jag nästan är stum gör att jag är väldigt tyst (doooh). Självförtoendet är i botten, infen förstår vad jag pratar om. Och då blir det att jag slutar prata.. Berätta historier. Delta. Men när någon vill lyssna som på högskolan. Då ger de mig tid att säga det på mitt sätt.
Känns sjukt. Vara förespråkare för hur pallalitv vård fungerar isverge. Vem kunde se den komma .
Senaste gången jag höll presentation så var det soḿ outousrcing ansvarig på sverige trejde största it-bolat. Var i holland med företagets vd och pratade med vd för världens största medicinproducent för djur. Merc tror jag det var. Jag hade så bra röst och självförtroende att jag som 28åring lyckades "fälla" de flesta som var med. Med min logik och uppenhet. Nu oroar jag mig för att prata en aula studenter... Tiderna ändras.
Funderar på att ta med en bild på mig och min fru från indien, så de förstår vilken helvetisk denna sjukdom är. Kan visa den här i morgon när jag hittat den.

Nu är huset ute på blocket och hemnet. Visning till helgen. 3 bokade minst. Så det är bra. Lite rädda att de ska tycka priset är högt (2.400.000) men vi har lagt ner över en miljon. Vet att vi inte får tillbaka allt. Men det är mina pengar som jag skrapat ihop som datornörd sedan jag var 15.
Känns konstigt allt.Orkar inte tänjka på det.

Satt ut lappar för katterna. 2 av dem behöver försvinna som jag skrivit ltie om innan. BIfogar en pdf med beskrivning. Om ni känner till ett bra hem, skicka pm. De ska kunna vara ute då de vill.
Bifogar en kort beskrivning med bilder, Gör detta i linux så det kan gå hur som helst :)

Är någon intressarad av huset, skicka pm.

• Gilla
Locke
  • Laddar…
MultiManOriginal skrev:
Är ditt 620W nätagg Corsair HX620 så är det gammalt, men en mycket bra konstruktion av hög kvalitet som verkligen ger vad som anges. Sämre nätagg har ofta glädjesiffror och går inte att lita på- Ger du mig exakt modell så kan jag svara bättre.

HD7950 i crossfire ihop med en hyfsat strömkrävande dator i övrigt tar 468W vid väggen [länk] . Dra av 10-15% så har du verklig förbrukning på sekundärsidan. Alltså kommer ett bra 620W med 600W på 12V (viktigaste spänningen idag) som HX620 klara det utan vidare. 7970 drar betydligt mer och då börjar man närma sig gränsen för vad som är rekommendabelt.
Det blev två begagnad 7950 3gb mer 3fläktar styck. Crossfire. Kör dem lite underklockade för nätaggregat räcker inte till.
De brummar bra om man låter fläktarna skötas automatiskt. Så jag styr dem manuellt.
Prestandan är grym. Kanske för grym för mig. Räcker nog med ett egentligen.

Köpte två för 2500. Bra pris?
Kan nog sälja ett för 1500-1700 iaf.

Alltid skojj att ha nästan det grymmaste. Men det ger problem. Värme, förbrukning, komplexitet, högre ljudnivå.

Har 13 fläktar i lådan nu. Och tur är det. Kör dem på minimum och det räcker för att kyla allt. Med förre hade det låtit mer för jag hade behövt öka rpm:en.

Nätaggregat är på 620w och en förlust på 15% så runt 550w är Max jag kan få ut. Har mätt att systemet toppar på 540 vid belastning. Så det är på gränsen. Kör både CPU och gpu lite underklockad då.

Funderar på att sätta på sådana eftermarknads fläktar. Finns ett paket som passar. Men det är ett himla jobb på denna modellen. Med risk att jag förstör något. Samt att de kostar nästan 600 st

Mvh Stefan

Vi har en liten klädklammare på typ 1,2 x 3m. Det är en tråkig plastmatta på golvet. Vi har köpt extra fin parket till hela huset, men vi har inte lagt in den där än.
Är detta vettigt att göra innan visning, eller bara infofmera om att det finns parket som följer med. Frågan är om det ökar värdet och intresset något.

Mvh

Stefan

Stefan, det spelar nog inte så stor roll vad du gör med golvet i klädkammaren.

Alla nya husägare är ju fulla av energi (det är bara att tänka tillbaka så förstår vi) så de kan mycket väl uppskatta att ha något litet enkelt handfast projekt att börja med, och där materialet ligger och väntar :)

Tittade lite på mäklarens bilder. Ser väldigt snyggt och ordentligt ut, både ute och inne.
Önskar att jag hade det så fint faktiskt!

Lycka till med försäljningen!

//Pelle

Skulle man kunna få en länk till annonsen? Väldigt nyfiken på att få se huset man läst så mycket om :)

Tittade på hemnet - vilket hus och tomt! Förstår att du inte vill lämna det. Hoppas på en riktigt god affär!

Tack. Ja. Hade inte huset varit så fint utan varit en vanlig halvdan stuga så hade det inte smärtat så. Men nu, det kan ju inte bli så mycket finare. Nästan allt tungt arberte är gjort. Bara byta tegel inom 10 år och måla någon gång. Sedan håller det sig säkert i 30 år till innan något behöver göras. Bara att bo här, och sköta om ägorna. Fast det har grannarna hjälpt till med mycket. De kan det bättre än oss.
Grannarna har verkligen varit underbara i detta. Så om någon följer tråden och funderar på att gå på visningen, läs inside infon ovan samt vet det att ni inte kan komma till ett bättre hus, tomt eller omdråde. Det är så vackert här så man spricker. Kolla denna bilden. Så här ser det ut varje kväll genom våra 12 vardagsrumsfönster.
ADC8A7CE-2929-4CCE-80D5-401915CE07D2.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

5 pers är bokade än så länge. Man får väldigt väldigt mycket för pengarna Har lagt över 1.200.000 på det från sparkapital och löner och vi får tillbaka 400-500. Resten blir förlust. Synd att området inte är mer hett. DÅ hade vi gjort även en finansiell investering. Nu gjorde vi en investiering för oss för att vi skulle bo här hela livet. Då spelar inte pengar någon roll. Fanns ju inte en tanke på att jag skulle vara döende 6 år efter vi flyttade in.

Hoppas de som köper det har respekt och uppskattar det som vi gjort bra, gör klart det som är ofärdigt och ändrar på de ställen jag slarvat. Slarv kan tex vara att jag satte fast lövseparatorn/utkastaren från stupröret med eltejp. Inte så vackert.

Ska egentligen hålla föredrag på Borås högskola i morgon. Läkarstudenter som ska lyssna. Har varit dålig hela dagen och bara legat i soffan och tittat på repriser på discovery channel. Halvsovit. Tror det är bromsmedicinen som gör mig trött. Sedan är det humöret också. Orkar inte sparka mig själv i rumpan så jag kommer igång med något. Det är svårt nog normala dagar. Nu har jag legat i sängen sedan halv sex. Just tagit nattmedicinerna. Hoppas jag kan somna snart och sova hela natten. Och inte vakna vid 2 vilket risken är när jag somnar så här tidigit.

Mina fingerproblem sprider sig. Gör ont. Nu har höger pekfinger blvit angripet. Dummaste fingret det och tummarna jag använder mest.

Har delat så mycket med er, och även om jag är moiderator, så har jag inte skyltat med mitt namn. Vissa känner jag peronligen eller via pm. Men nu i och med annonsen blir jag "outad". Känns lite dubbelt. Jag har en sida till där jag skriver om det allra djupaste. Döden, dödslängtan sådana saker, men här får jag så mycket kraft hjälp och stöd i nästan allt annat. Hoppas inte det förändras nu när jag inte känner mig lika anomym.
(För the record, jag är inte anonym, det är ingen här. Bara att normala användare inte kan se andras användares uppgifter.

Har inte haft så mycket tur med katterna här. Men det är lite tidigt en. FIck ett pm om en som kunde ta imot en (Fast redan hade fyra :). Så han såg det som en nödlösning. Tack för det. Så snällt att du / ni kan tänka er att ställa upp även om det kanske blir en för mycket.
VI har ju tre katter. OCh efter det spelar inte antalet så stor roll. Så länge man kan ha dem ute i alla fall. 5 innekatter. Det kan inte vara bra. Crazy cat lady någon? Ser skräckprogram från usa typ animal cop houston. Där de hittar 50 sjuka katter i en gammal tants hem. Släpar hem alla utekatter hon hittar. Ungefär som vi gjort (2 av 3 är hittekatter). Hade vi inte varit sjuka och hittat fler så hade vi säkert tagit hand om dem med.

Jag tror att det finns flera i området som kan ta över dem. Vi har så bra kontakt med alla under 65 år. Skogsägare över 65 år har en tendes att inte släppa in statsbor, absolut inte unga i byn. Tar många generationer. De snackar fortfarande bakom vår rygg, även om vi gjort mer för området än de gjort. Gnälliga gubbar. FInns över allt.
FInns ju även möjligheten att de nya ägarna vill ha en eller två kattter.
Så jag hoppas att det löser sig snart.
Vi tar med Kiddo. Hon är helt underbar och passar bra som innekatt, har det psyket. Nu hoppas vi att hon kan vara ute. Men frågan är hur det går med en lantvan katt att ham Hna i ett tätbefolkat område. ÄVen om hon är perfekt på många sätt så är hon stökig. Hon får inte massa uppfostran, hennes psyke är så bra att det inte behövs. Men hon hittar på bus. Sliter upp soptunnor, gräver upp ben. Hoppar på bilar. Ja. Vi får se hur det blir.

Mvh

Stefan

• Gilla
Locke
  • Laddar…
Tack för ditt svar angående mitt svar angående katterna. Jag försöker att vara återhållsam med att ta emot katterna och bara anmäla mitt intresse för en så att jag inte blir en manlig version av en crazy cat lady :). Men meddela gärna om hur det går så kan jag tänka på det mera.

Jag hoppas inte att jag låter motvillig för det är jag egentligen inte för jag tar gärna emot en (eller kanske två) men jag ställer mig också gärna en bit bak i kön.

Nu har jag också kollat på huset. Jag håller Marlene: Det verkar vara mycket hus för pengarna. Jag hoppas på en bra budgivning :)

Wow, så fint hus. Hoppas det blir en givande budgivning.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.