612 374 läst · 1 576 svar
612k läst
1,6k svar
En historia om bygge, biorum och cancer
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 5 508 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 5 508 inlägg
Heter passande nog "The Last Byte".
Korvgubbe skrev:
Det är humor!MultiManOriginal skrev:
Har tänkt ladda hem den. Jag är ju it-nörd så det står härliga till och älskar skämten i serien. Mer skeptiskt till att frugan gillar den. Så det får nog bli en serie som jag ser själv. Och jag är inte jättesugen på ren komedi just nu...
Såg just att det kommit en ny säsong av Gold Rush, denna gången i sydamerika. Tycker att de övriga säsongerna varit ok. Även om de blir mer och mer vad heter det redigerade? Dvs de måste följa manus. Nä. Redigerade var fel ord.
Sedan en ny serie jag just såg ett avsnitt av
http://dsc.discovery.com/tv-shows/naked-and-afraid
Handlar om ett par som innan inte känner varandra blir strandsatta på en väldigt ogästvänlig ö. Utan kläder eller verktyg. Ska överleva i 21 dagar. Känns som en riktig version av Expidtion Robinson. Bara sett ett avsnitt än, men i brist på bättre på annat så duger den bra. Känns riktig. Rå. Ingen får hjälp om de inte är döende typ.
Sedan en ny serie jag just såg ett avsnitt av
http://dsc.discovery.com/tv-shows/naked-and-afraid
Handlar om ett par som innan inte känner varandra blir strandsatta på en väldigt ogästvänlig ö. Utan kläder eller verktyg. Ska överleva i 21 dagar. Känns som en riktig version av Expidtion Robinson. Bara sett ett avsnitt än, men i brist på bättre på annat så duger den bra. Känns riktig. Rå. Ingen får hjälp om de inte är döende typ.
Det går förövrigt ganska bra hemma. Har en krampattack just nu. Men skillnaden mot tidigare är att jag kan fungera under attacken. Vill helst sitta för det gör ondare om jag rör mig, men jag kan göra det. Förrut var jag helt sängliggande under episoderna.
Umgåtts mycket med fru och barn i helgen. Känns nästan overkligt efter 3 veckor på sjukohus, och så mycket otur med feber, infektioner, dåliga nyheter och flera veckor (månad) på sjukhus att få umgås utan att ramla omkull. Även om jag har ont så fungerar kroppen. Behöver inte oroa mig för maten, eller tabletter. Får i mig det jag behöver. Tar ett par stora sprutor med mat i mitt lilla rör, tar 3 min. Sedan är jag mätt.
Nu ska jag äta köttfärssoppa. Inte för att jag MÅSTE som det varit innan. Utan för att jag VILL. Blir jag inte mätt eller om det inte går, så är det bara att ta in det direkt i magen. Ingen stress.
Ska tillbaka en snabbis till sjukan i morgon. Träffa lite läkare. Sedan bör jag bli utskriven.
Nu är det caprelsa och hålla tummarna som gäller... Viktigaste perioden i mitt liv. Hoppas verkligen att den fungerar.
Mvh
Stefan
Umgåtts mycket med fru och barn i helgen. Känns nästan overkligt efter 3 veckor på sjukohus, och så mycket otur med feber, infektioner, dåliga nyheter och flera veckor (månad) på sjukhus att få umgås utan att ramla omkull. Även om jag har ont så fungerar kroppen. Behöver inte oroa mig för maten, eller tabletter. Får i mig det jag behöver. Tar ett par stora sprutor med mat i mitt lilla rör, tar 3 min. Sedan är jag mätt.
Nu ska jag äta köttfärssoppa. Inte för att jag MÅSTE som det varit innan. Utan för att jag VILL. Blir jag inte mätt eller om det inte går, så är det bara att ta in det direkt i magen. Ingen stress.
Ska tillbaka en snabbis till sjukan i morgon. Träffa lite läkare. Sedan bör jag bli utskriven.
Nu är det caprelsa och hålla tummarna som gäller... Viktigaste perioden i mitt liv. Hoppas verkligen att den fungerar.
Mvh
Stefan
Redigerat:
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 24 359 inlägg
Ansök för tusan - det är ju bara att fylla i formuläret och skicka in. Går det så går det, om du nu faktiskt inte redan nått något absolut tak.Stew skrev:
Visst kan det vara bra att lägga orden rätt, men att ta reda på exakt hur FK gör sina "bedömningar" och tolkningar av socialförsäkringslagen tar mer energi än det smakar... Det går alltid att överklaga efter att man ser hur de tänker. Du lär ju i alla fall uppfylla socialstyrelsens definition på allvarlig sjukdom:
http://www.socialstyrelsen.se/riktlinjer/forsakringsmedicinsktbeslutsstod/allvarligsjukdom