Japp:)

Vi har dock inte vår monterat så där alls utan vär är gömd i ett hörn stående. Skitsmidigt då vi kunnat placera kaffebryggare och brödrost utan att de sladdarna hängandes kors och tvärs

//benke

Redigerat:
  • Gilla
Jocke Best
  • Laddar…
MrJay MrJay skrev:
[bild]
Vad är detta för lösning och var finns den att köpa. Håller också på med köksrenovering och är inte förtjust i hörboxar eg.

• Gilla
RompisKompis
  • Laddar…
Jag har "reglat ner" någon centimeter under skåpen och satt heltäckande "täckskivor" under av vanliga vita hyllplan. Alltså mer eller mindre samma material som i skåpstommarna.

I det utrymme som fås är både dosor, vanliga infällda vägguttag och spottar infällda. Kabel till allt är dragit i det "skapade utrymmet". Framifrån döljs allt av en ljusramplist så man tänker överhuvudtaget inte på att det finns en "påbyggnad".

Står man vid diskbänken/spisen syns inget av detta. Sitter man vid köksbordet syns uttagen på samma sätt som andra infällda uttag, det vill säga väldigt mycket diskretare än en klumpig "hörnbox".

• Gilla
  • Wow
Ivar83 och 2 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Jag har "reglat ner" någon centimeter under skåpen och satt heltäckande "täckskivor" under av vanliga vita hyllplan. Alltså mer eller mindre samma material som i skåpstommarna.

I det utrymme som fås är både dosor, vanliga infällda vägguttag och spottar infällda. Kabel till allt är dragit i det "skapade utrymmet". Framifrån döljs allt av en ljusramplist så man tänker överhuvudtaget inte på att det finns en "påbyggnad".

Står man vid diskbänken/spisen syns inget av detta. Sitter man vid köksbordet syns uttagen på samma sätt som andra infällda uttag, det vill säga väldigt mycket diskretare än en klumpig "hörnbox".
Ni är duktiga på att bygga olika lösningar

Alfredo Alfredo skrev:

Ingen bild?

Diskreta beigefärgade vägguttag i kök med en espressomaskin och kaffekaraff i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Det finns uttag i olika färger som blir mer diskreta

Jag har ett på gaveln till köksön och ett "pop Up" med 3uttag och 2 USB-A.

K klimt skrev:
[bild]

Det finns uttag i olika färger som blir mer diskreta
Men det är ju fusk att ha dem infällda i väggen som vanliga vägguttag!
Här handlar det om hörnboxar och andra hopplöst utanpåliggande nödlösningar. :rofl:

Under skåp istället för i hörnet, du blir de mindre synliga.
Kom inte och säg att de är opraktiska för de är alla som sitter under, de i hörn är ännu längre in och svårare att nå!
:p

R roli skrev:
Ingen bild?
Är du galen, då måste jag ju torka bort allt stänk som samlat sig under skåpen. :oops:

Men OK då. Egentligen finns inte så mycket att se. Det är som vilka köksskåp som helst fast med lite tjockare botten, vilket man egentligen inte ser. Från ögonhöjd:

Köksskåp sett snett underifrån med ljusramplist och kakelvägg i bakgrunden.
Skapa konto

Och snett underifrån:

Köksskåpsundersida med inbyggda ljuskällor och eluttag över kaklad vägg.
Skapa konto

Ljusramplisten är ca 50 mm bred och sticker ner ca 10 mm under "täckplattorna". Total "nedbyggnad" inklusive "täckskiva" är därmed runt 40 mm, vilket ger kanske 25 mm "nerreglat utrymme" mellan skåpbotten och täckskiva.

Jag har sex dubbeluttag under överskåpen i ett rätt litet U-kök och snickaren som hjälpe mig med köket tyckte jag var knäpp som satte så många uttag. När jag räknar nu är åtta av 12 brunnar upptagna av "ständigt inkopplad utrustning" som kaffebryggare, mikro och vattenkokare så helt galen var jag inte.

Alla uttag är på samma grupp, vilket kanske inte är optimalt men ett fullständigt ickeproblem i praktiken då prylarna sällan används samtidigt. Såvitt jag kommer ihåg har i alla fall säkringen aldrig löst, men skulle man köra mikro, kaffebryggare och vattenkokare på fullfart en längre tid går det säkert mindre bra. I praktiken funkar det dock som sagt.

• Gilla
Ivar83 och 3 till
  • Laddar…
Kaffebryggare, micro och vattenkokare är bara tre. Vilka är de andra?

• Gilla
nikjan och 2 till
  • Laddar…
raveper raveper skrev:
Jag vill också veta.
Jag gissar på lattevisp, riskokare, bakmaskin, pelarborr och vedklyv.

• Gilla
Pin
  • Laddar…
raveper raveper skrev:
Det kan givetvis variera men just nu:
  • Matberedare
  • Telefon
  • Ledigt
  • Mikro
  • Ledigt
  • Ledigt
  • Ledigt
  • Vattenkokare
  • Laddbar stavmixer
  • "Stor" mixer
  • Telefonladdare
  • Kaffebryggare
Vedklyven och pelarborren går givetvis på trefas så de har egna grupper. ;) Riskokare, lattevisp och bakmaskin saknas i verktygsarsenalen. :(

• Gilla
Ymp och 2 till
  • Laddar…
Ingen brödrost eller smörgåsgrill?

• Gilla
Pin
  • Laddar…
raveper raveper skrev:
Ingen brödrost eller smörgåsgrill?
Börjar driva en aning OT men brödrost finns på annan plats och smörgåsgrill tas fram vid behov, eller om den är på landet. Minns inte...

• Gilla
tobbbias och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.