F Flipfloppa skrev:
[länk]

Ingen tröst, men Norge ser lite annorlunda på saken kring hur man vill stötta hushållen.
Härligt, då kan de köra på som vanligt utan att spara och därmed drive upp priserna för oss i Sverige ännu högre, tack Norge.

• Gilla
fiskbuggaren och 2 till
  • Laddar…
A ajn82 skrev:
Härligt, då kan de köra på som vanligt utan att spara och därmed drive upp priserna för oss i Sverige ännu högre, tack Norge.
Ironi förstås, för ingen tycker att 1kr kWh är billigt bara för det var högre för nån vecka sen…

• Gilla
MatthiasH och 1 till
  • Laddar…
Z Zodde skrev:
Ironi förstås, för ingen tycker att 1kr kWh är billigt bara för det var högre för nån vecka sen…
Boiling the frog

• Gilla
cpalm och 1 till
  • Laddar…
J Jocke789 skrev:
Spännande att se att ca 2900 kWh december 2021 kostar ca 10000kr och hade samma förbrukning i dec 2020 som kostade totalt 4248kr. Men jäklar vad mycket bättre elen känts på sistone så är nog värt extra slanten mycket
Detaljstuderar man din faktura verkar ditt pris per kWh gått ner avsevärt att ha betalt 160kr per kWh på förra fakturan måste varit svettigt.

• Elräkning som visar förbrukning på 2941 kWh à 2,52 kr och totalt belopp från E.ON Energilösningar AB.
  • Haha
  • Gilla
cpalm och 4 till
  • Laddar…
Sant och inte sett det. Men hade ”fin-el” som förval tidigare och det syns inte på fakturan…
Darling McFluff Darling McFluff skrev:
Detaljstuderar man din faktura verkar ditt pris per kWh gått ner avsevärt att ha betalt 160kr per kWh på förra fakturan måste varit svettigt.

Redigerat:
  • Haha
katho75 och 1 till
  • Laddar…
Maskintok skrev:
[bild]
Maskintok skrev:
[bild]
Maskintok skrev:
[bild]
M Michael_P skrev:
Det tålmodiga svenska folket…. Ett land som inte så länge sedan hade Europas kanske billigaste elpriser vilket starkt bidrog till landets välstånd har ju fortfarande alla naturförutsättningar för detta , som andra länder saknar…. Men landet har också ”begåvats” med inkompetenta , doktrinära
politiker som på invånarnas bekostnad genomdriver sina patetiska „visioner”, för de är vana att aldrig avkrävas ansvar för sin politik. Och folket tiger och tar emot….
Satirisk bild med två personers ansikten i en dialog om höjda priser på el, bensin och diesel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Här har vi bror duktig som förfasar sig över alla ”idioter” som har rörliga avtal…. Jag hade fast pris avtal som gick ut 30 november… Slår vad att bror duktig inte har en aning vad fast avtal 30 november kostade, och inte heller vad det kostade 30 oktober då det var tidigast jag kunde binda mitt elpris. Vänta bara , även ditt prisavtal går ut en dag…

• Gilla
john.h och 6 till
  • Laddar…
A
M Michael_P skrev:
[bild]
Här har vi bror duktig som förfasar sig över alla ”idioter” som har rörliga avtal…. Jag hade fast pris avtal som gick ut 30 november… Slår vad att bror duktig inte har en aning vad fast avtal 30 november kostade, och inte heller vad det kostade 30 oktober då det var tidigast jag kunde binda mitt elpris. Vänta bara , även ditt prisavtal går ut en dag…
jaha och när förfasade jag mig över rörliga avtal?
Jag har rörligt själv... :thinking:
Däremot har jag tyckt att de med fasta avtal som häcklat de med rörliga ska ta och fundera på vad det kommer att kosta när avtalen går ut...

har du verkligen inte läst inläggen innan du citerade? ;)

• Gilla
Lakritsianen och 2 till
  • Laddar…
Maskintok skrev:
Däremot har jag tyckt att de med fasta avtal som häcklat de med rörliga ska ta och fundera på vad det kommer att kosta när avtalen går ut...

Citeringen blir fel ibland. Tror han syftade på inlägget ovanför din emoji

• Gilla
Michael_P
  • Laddar…
A
Z Zodde skrev:
Citeringen blir fel ibland. Tror han syftade på inlägget ovanför din emoji
Ja isåfall ursäkta..
Men kan vara väldigt briljant att kolla innan man skickar... ;)

• Gilla
Michael_P
  • Laddar…
Maskintok skrev:

Maskintok skrev:

Du har rätt! Av misstag blev det ett svar på ditt inlägg . Sorry , jag syftade på en besserwisser här som häcklar alla som har rörligt avtal ….och tror att han är smartast… jag har alltid haft fast avtal men i oktober trodde jag att politikerna skulle besinna sig….(norska politiker kompenserar sina invånare med retur av den höjda elskatten) .Fromma förhoppningar…

J Janetgorgis skrev:
Då lever du jävligt snålt då standardvärdet ligger på närmare 7000kr för 2 vuxna och ett barn. För endast mat.

Vi gör av med ca 6000kr per månad på mat, blöjor , hygien artiklar o.s.v. Vi är två vuxna och tre barn.

Skånepöjk
Hur fan man stopp på den här idiotin? Lär ju knappast bli bättre även om MP åker ur?

Skånepöjk Hällvetet skrev:
Hur fan man stopp på den här idiotin? Lär ju knappast bli bättre även om MP åker ur?
Nej, elhandelsavtalen inom EU blir svårt att göra något åt, om man inte gör en Swexit först. Om det nu hjälper; Norge är inte med i EU men har ändå höga elpriser pga de höga priserna i andra änden av kablarna.

Maskintok skrev:
solidaritet är ett ord som många förknippar med kommunism..
Inte givmildhet inom samma land mellan samma medborgare som det avser..

sverige har blivit kallare och det är inte klimatet jag pratar om utan sättet vi är mot varandra...

Det är du du,, jag jag... inte vi.. För vi är inte enade under ett starkt och bra styre.
Tyckte SD’arna på lunchen pep som småkommunister över dieselpriset o elen, de kallar mig för kommunist annars Då sa jag att är du en vanlig fattigsvensson, som du ska inte stödja osolidarisk högerpolitik o sitta o gnälla över den oreglerade elmarknaden. Folk är taskigt korkade i huvudet. F.ö kommer rörligt elpris kommer alltid va billigare i längden, enda skillnaden är att höjning o sänkning kommer direkt, utan eftersläpning. Den stora fördelen är att man inte behöver jämföra o byta som med fasta avtal, det är där elbolagens jättemarginaler görs. På idioter som inte bryr, låt dom glädjas lite för en gångs skull.

• Gilla
Guzzi
  • Laddar…
A
M Michael_P skrev:
Du har rätt! Av misstag blev det ett svar på ditt inlägg . Sorry , jag syftade på en besserwisser här som häcklar alla som har rörligt avtal ….och tror att han är smartast… jag har alltid haft fast avtal men i oktober trodde jag att politikerna skulle besinna sig….(norska politiker kompenserar sina invånare med retur av den höjda elskatten) .Fromma förhoppningar…
Ja fel kan vi alla göra..
Men att häckla andra för att deras elavtal är dyrt... Det ska vi absolut inte göra..
Man vet aldrig hur hårt den andra parten sitter i skiten... Och det kan vara illa..
Vi har några som uppgett detta..

• Gilla
katho75 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.