Skånepöjk Hällvetet skrev:
Hur fan man stopp på den här idiotin? Lär ju knappast bli bättre även om MP åker ur?
Är väl lika bra att vänja sig. Jag antar att problemet liknar lite det med kryssningsbåtarna. Dom är för dyra att ha parkerade pga pandemin så man skrotar dom i förtid. Går fort att skrota. Men när man behöver grejerna igen går det inte lika fort.
 
  • Gilla
katho75 och 1 till
  • Laddar…
B Berrabus123 skrev:
Du kan just nu binda 60mån --> 60öre+moms... riktigt så illa är det inte...
Se 3 ?
Skicka gärna uppgifter om det.

Binder direkt!
 
  • Gilla
EddieHansson
  • Laddar…
A
B Barnis78 skrev:
Tyckte SD’arna på lunchen pep som småkommunister över dieselpriset o elen, de kallar mig för kommunist annars Då sa jag att är du en vanlig fattigsvensson, som du ska inte stödja osolidarisk högerpolitik o sitta o gnälla över den oreglerade elmarknaden. Folk är taskigt korkade i huvudet. F.ö kommer rörligt elpris kommer alltid va billigare i längden, enda skillnaden är att höjning o sänkning kommer direkt, utan eftersläpning. Den stora fördelen är att man inte behöver jämföra o byta som med fasta avtal, det är där elbolagens jättemarginaler görs. På idioter som inte bryr, låt dom glädjas lite för en gångs skull.
gnäller kommunister över statliga höjningar på bränsle? :thinking:
när man är kommunist är ju staten allt... precis som alla andra.. alla har ju samma värde och skattning.. Så då borde man ju vara nöjd:thinking:...dvs allt jag äger äger staten...
 
  • Gilla
katho75 och 1 till
  • Laddar…
Boende i Energiområde 3 villa 120 kvm byggt 1909 med solceller och bergvärme. Kostnad på sista raden 6446 kr för december (1871 kWh) med rörligt pris. (Eon)

Ska kika på fastprisavtal som kanske är förmånligt ihop med solcellerna (ger inget när elen blir dyr)
 
F Fluxor skrev:
Ser ut som jag förbrukat knappt 3600kWh, med mitt pris knappt 3300:- för endast elen.

Södra Norrland, 17 år gammal jordvärmeanläggning, 250m² i stort sett oisolerat hus från 1890-talet, åtta personer.
Jaha, och sedan har du nätavgiften som åtminstone för oss i lägenhet är ännu högre än elen och sedan skatt och skatt och skatt på det! Om vi inte använder en enda KWh får vi ändå betala nät och skatter! Att värma sitt hus med el är fullständigt ohållbart idag och framöver! Det som ligger framför oss nu är en anpassning till övriga Europas el-priser så inte kommer det att bli billigare framöver, tvärtom. Gå in på you tube och lyssna på Björn Gillbergs redogörelse för el-situationen i EU när man lägger ner atomkraftverk på löpande band, mycket intressant och faktaspäckat
 
  • Gilla
videopac
  • Laddar…
M Meta9 skrev:
Jaha, och sedan har du nätavgiften som åtminstone för oss i lägenhet är ännu högre än elen och sedan skatt och skatt och skatt på det! Om vi inte använder en enda KWh får vi ändå betala nät och skatter! Att värma sitt hus med el är fullständigt ohållbart idag och framöver! Det som ligger framför oss nu är en anpassning till övriga Europas el-priser så inte kommer det att bli billigare framöver, tvärtom. Gå in på you tube och lyssna på Björn Gillbergs redogörelse för el-situationen i EU när man lägger ner atomkraftverk på löpande band, mycket intressant och faktaspäckat
Ja, även jag betalar nätavgift och skatter...
 
A
M Meta9 skrev:
Jaha, och sedan har du nätavgiften som åtminstone för oss i lägenhet är ännu högre än elen och sedan skatt och skatt och skatt på det! Om vi inte använder en enda KWh får vi ändå betala nät och skatter! Att värma sitt hus med el är fullständigt ohållbart idag och framöver! Det som ligger framför oss nu är en anpassning till övriga Europas el-priser så inte kommer det att bli billigare framöver, tvärtom. Gå in på you tube och lyssna på Björn Gillbergs redogörelse för el-situationen i EU när man lägger ner atomkraftverk på löpande band, mycket intressant och faktaspäckat
nätavgiften är runt 1 1/2 gånger så dyr som förbrukningen... tyvärr...
 
B Berrabus123 skrev:
Du kan just nu binda 60mån --> 60öre+moms... riktigt så illa är det inte...
Hallå!
Kan du länka!!!
Många som vill binda på 60 öre!@@
 
  • Haha
katho75
  • Laddar…
Detta är en tragedi som saknar motstycke och ett bevis på att miljötänket går före sunt förnuft.
Vi stänger ner vår kärnkraft innan vi har något vettigt alternativ.
Våra politiker skulle behövt bo i Glommersträsk eller någon annan ort på glesbygden i minst 1 år för att komma ut ur sin gyllene bubbla.
Tack socialdemokraterna men framför allt miljöpartiet som drivit en bedrövlig politik i många år nu.
Skrämmande att folk inte ser vad som händer utan röstar på det man alltid röstat på utan tänka steget längre.

Jag är inte Tony Rickardsson men jag är fan bitter på svensk politik.
:p(y)
 
  • Gilla
mnils och 5 till
  • Laddar…
N noone70 skrev:
Medans ni sitter och vänder på slantarna för att få ihop er ekonomi tänk då på detta!
Vår regering har vaskat 101 MILJARDER
Och ni ville det!
[länk]
Tramspropaganda tar du med fördel i en annan tråd.
 
  • Gilla
  • Haha
  • Arg
Elektra och 3 till
  • Laddar…
N noone70 skrev:
Menar att om du är så pigg på att vaska andras pengar så kanske du kan ta dina oxå?
Jodå, jag betalar skatt i Sverige....
 
A
L Leifur skrev:
Tramspropaganda tar du med fördel i en annan tråd.
vilken tråd och vilken propaganda..?
 
  • Gilla
noone70
  • Laddar…
N noone70 skrev:
Medans ni sitter och vänder på slantarna för att få ihop er ekonomi tänk då på detta!
Vår regering har vaskat 101 MILJARDER
Och ni ville det!
[länk]
Finns det möjlighet att dra ansvariga politiker inför riksrätt så har det väl aldrig varit mer påkallat än nu. De äventyrar rikets säkerhet samt dess medborgares möjligheter att ha en dräglig tillvaro för lång tid framöver pga fullkomligt vansinniga beslut.
 
  • Gilla
TommyC och 1 till
  • Laddar…
L Leifur skrev:
Tramspropaganda tar du med fördel i en annan tråd.
Påstår du att det inte är sant?
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
A
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.