A
J Janetgorgis skrev:
Ingen expert på näringsämnen men gissar att man behöver fler än de som havregryn innehåller. Sedan måste du äta ganska stora mängder för att täcka dagsbehovet. Lycka till med det. 100g havregryn är ca 3 dl… ‍
ensidig kost är en annan sak än näringsbrist.
Men vi släpper det.. avslutar iallafall med att säga.. det räcker med vatten och lite bark för att överleva ca 7 dygn i naturen.. hittar du bär mm så är det lugnt.. Och hittar du kött så är det över med svälten...
Men näringsbrist får du inte så länge du äter.

Sedan var det inte jag som skulle äta havre mums i 4 månader... Jag tyckte de andra tipsen jag gav var mer effektfulla isåfall..
 
F Fopes skrev:
Norra Sverige är som tur är inte uppkopplade mot Europa så därav låga priser i norr.
I min bok tillhör både Finland och Norge Europa och det sker en omfattande elhandel med dessa marknader från SE1
 
  • Gilla
Guzzi
  • Laddar…
Skånepöjk
Hade gjort av med va 3000kw/h 190m2 (suterränghus) och har en elbil.
Bergvärme som värmekälla och 2 kaminer.
Duschat/badat varje dag.

demcembers elräkning landa på 10.500kr

:(
 
A
S Screew skrev:
Jag kom att tänka på en bild när jag läste ditt inlägg.[bild]
bra beskrivning av Sveriges fria marknad..
 
  • Gilla
Screew
  • Laddar…
Mats: Gårdsägare Mats: Gårdsägare skrev:
Att dom går upp är ju en sak men att det har gått upp så otroligt som nu hade i alla fall inte jag kunnat tänka mig.
Skriv det en gång till. Förstår inte vad du menar.
 
Specifikation av elräkning som visar spotpris, fastbelopp och nettavgifter för en period.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


9150 efter hjälp från staten
222ö/kWh är en del högre än snittpriset på 177ö/kWh så här finns potential till förbättring, dvs använda ström de timmar den är billigast...

300m2 suterräng byggt 1986, direktverkande el, SPA, Elbil...
 
Idag kom domen. 2881kWh totalt 9331kr rörligt timpris elområde 3.

Det ligger en hel del skyll dig själv-pengar på den fakturan. Lathet, komfort och hobbyer kostar pengar :whistle:
 
  • Gilla
Guzzi
  • Laddar…
Maskintok skrev:
oavsett om vi har fredliga eller våldsamma protester så är det inget som ändrar faktumet att politiker och tjänstemän inte kan åtalas för sin utövning..
vilket är den främsta anledningen till att det kan och sker en massa saker inom våra myndigheter och organisationer...

Så vi behöver ha större transparens och lagliga krav att om man inte sköter sitt ämbete så skall man kunna bli ställd inför riksrätt.
Detta gäller även om man höjer sin egen lön under pandemier eller katastrof situationer.

alla beslut kommer med ansvar varför inte politikers?
Alldeles riktigt, och väldigt sant.
Det mesta av alla jävelskaper vi ser idag med svek av väljarna, lögner till folket, irrationellt beteende från maktens håll, undanflykter och problem till följd av illa förd politik beror på precis detta du säger.

Behöver ingen någonsin ta ansvar för någonting så kan, och kommer vi (uppenbarligen, som vi alla upplever) behandlas precis hur som helst.
 
  • Gilla
katho75 och 1 till
  • Laddar…
N noone70 skrev:
Vår energiminister visar vad han tycker om pöbeln
[länk]
Ja, en riktig hedersknyffel. Not!
 
  • Haha
katho75
  • Laddar…
K Kane skrev:
Finns det hela fel? :cool:
Ett fel som är trasigt måste ju betyda att grejen är hel
 
S
skoge skoge skrev:
Ett fel som är trasigt måste ju betyda att grejen är hel
På samma sätt som att två fel på samma grej tar ut varandra.
 
E eddiw skrev:
Switchade över till att köra i högre grad med pelletsen i december och stängde av luftvärmepumpen. Höll mig på 580KWh i december.. Inväntar räkningen, får hoppas den håller sig inom rimliga gränser.

Gammalt hus, 149kvm plus 79 kvm källare.
Kemisk energi är genialt.
 
S Screew skrev:
På samma sätt som att två fel på samma grej tar ut varandra.
Ah, som Per Bolund och Märta Stenevi som språkrör!
 
  • Gilla
  • Haha
fribygg och 2 till
  • Laddar…
Två nya kärnkraftverk..
 
  • Gilla
fribygg och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.