5 740 lĂ€st · 160 svar
6k lÀst
160 svar
ElontrÄden, om Musk, Tesla, SpaceX, StarLink mm
Jag nöjer mig med Forbes kommentar.Intet skrev:
"Forbes Valuation
The rally added $26.4 billion to the fortune of Teslaâs largest shareholder Musk, whose lead as the wealthiest person alive grew to more than $55 billion, according to our calculations."
Allt i dollar.... inte sĂ„ illa pinkat av en "dĂ„re" đ
Men har Forbes konsulterat Byggahus oberoende finans och affÀrsexperter för vÀgledning innan publiceringen? Om inte, fÄr vi se det som en konspirationsteori skapad av Putin och TrumpP paralun skrev:Jag nöjer mig med Forbes kommentar.
"Forbes Valuation
The rally added $26.4 billion to the fortune of Teslaâs largest shareholder Musk, whose lead as the wealthiest person alive grew to more than $55 billion, according to our calculations."
Allt i dollar.... inte sĂ„ illa pinkat av en "dĂ„re" đ
Jo men nu lever vi ju i en extrempolariserad vÀrld.....Intet skrev:
Elon Musk Àr dÄ en mycket extrem entreprenör.
Du menar att Byggahus expertgrupp inte har koll pĂ„ det?đĄđP paralun skrev:
"Det finns inte en enda arbetare som inte stödjer Teslakonflikten!" Citat. LO:reklam.
Skulle vara kul att se underlaget till det pĂ„stĂ„endetđ
Finns ingen som ifrÄgasatt om Musk Àr ekonomiskt framgÄngsrik. Antagligen Àr Putin ocksÄ minst lika rik..... Med det sagt finns det för de flesta fler kriterier Àn rikedom nÀr man bedömer en person.Intet skrev:
RÀcker med att lÀsa Elons egna ord pÄ X för att förstÄ vad han numera Àr för person.
/Krille
Japp. En orÀdd person. Behövs fler av det virket.K Krille4 skrev:Finns ingen som ifrÄgasatt om Musk Àr ekonomiskt framgÄngsrik. Antagligen Àr Putin ocksÄ minst lika rik..... Med det sagt finns det för de flesta fler kriterier Àn rikedom nÀr man bedömer en person.
RÀcker med att lÀsa Elons egna ord pÄ X för att förstÄ vad han numera Àr för person.
/Krille
Jo men nu driver han uppenbarligen sina företag inkl Tesla pÄ ett bra sÀtt och har marknadens stora förtroende.Intet skrev:
"Marknaden" brukar inte ha fel.
HÄller helt med. Marknaden kan förvisso drabbas av hybris den med. Men om jag tvingas att vÀlja mellan Byggahus finansexperter och Marknaden, Àr valet lÀtt.P paralun skrev:
Naturligtvis. I den mening att, om facket lyckas kvĂ€va den svenska delen, grĂ„ter han nog inte över det. Ej heller över de arbetslösa jobbarna. PĂ„ LO:borgen dĂ€remot, smĂ€ller champagnekorkarna, för medlemmarnas pengar, fĂ„r vi anta och det firas i dagarna sju. Den gamle fackkĂ€mpen ArbestĂ„l missar inte ett tillfĂ€lle nĂ€r det bjuds pĂ„ medlemsköpt alkoholđ€P paralun skrev:
Ă terigen, sĂ„ bryr han inte sig över ett litet perifert land, sĂ„ Ă€r det bara. "The new world order"?Intet skrev:Naturligtvis. I den mening att, om facket lyckas kvĂ€va den svenska delen, grĂ„ter han nog inte över det. Ej heller över de arbetslösa jobbarna. PĂ„ LO:borgen dĂ€remot, smĂ€ller champagnekorkarna, för medlemmarnas pengar, fĂ„r vi anta och det firas i dagarna sju. Den gamle fackkĂ€mpen ArbestĂ„l missar inte ett tillfĂ€lle nĂ€r det bjuds pĂ„ medlemsköpt alkoholđ€