6 366 läst · 190 svar
6k läst
190 svar
Elontråden, om Musk, Tesla, SpaceX, StarLink mm
Ja. Det märks med all önskvärd tydlighet att avundsjukan sprutar ur varenda por, i den här tråden. 🤢RoTe skrev:
Vad är det man brukar säga.
Underskatta aldrig en som överskattar sig själv.
Men säga vad man vill så får han saker gjorda och vet vad som krävs. Tyvärr livsfarligt med honom så starkt förknippad med varumärket.
Vad skulle hända med börsvärdet på Tesla om man gick ut på nyheterna att Elon avlidit?
En tredjedel borta samma sekund handeln börjar och utlöser garanterat en påtaglig börsfrossa.
Underskatta aldrig en som överskattar sig själv.
Men säga vad man vill så får han saker gjorda och vet vad som krävs. Tyvärr livsfarligt med honom så starkt förknippad med varumärket.
Vad skulle hända med börsvärdet på Tesla om man gick ut på nyheterna att Elon avlidit?
En tredjedel borta samma sekund handeln börjar och utlöser garanterat en påtaglig börsfrossa.
Men man får ju tänka på att han gav sig in i politiken efter att ha fått utstå för många försök från just politiker att stoppa Tesla och SpaceX.H Harald Blåtumme skrev:Obestridligen har Elon Musk lyckats få en enorm mängd riskkapitalister att investera i hans diverse projekt, SpaceX är ju inte precis någon enkel ingenjörsmässig historia och det har fallit ut väl efter den information vi har. Detta är endast ett av väldigt många framgångsrika affärsidéer han ligger bakom, en av de första var väl PayPal.
Så jag har stor beundran för Musk som entreprenör, komma med nya affärsidéer och visa att de faktiskt fungerar.
Det jag upplever som störande är när detta blandas ihop med politik, att påverka demokratiska valprocesser. Lika störande - vad gäller aktuella US-valet - med det betydande stödet från Microsoft-grundaren Bill Gates, för demokraternas sida.
När man blandar ihop ekonomisk makt med politisk makt, i ljuset av alla dessa sociala plattformar, AI-genererat fake påverkansmaterial... vi landar i nya diktaturer och ingen förstår hur fan vi hamnade där.
Vad som är barnsligt är alla dessa Elon fanboys som argumenterar för hans ofelbarhet.W witten skrev:
Men utveckla gärna hur det skiljer sig åt, mot dina påstådda politiker-kuppar mot SpaceX och Tesla. För mig är det Elon fick inte som han ville, Elon sur, Elon gör något ogenomtänkt. Som på förskolan, ungefär.
Vidare att kalla honom ett tech genius är en överdrift. Nog får han företag och riskkapital att rulla men mig veterligen står Musk för 0.0 tekniska innovationer, däremot för en jäkla massa oversell and underdeliver. Nu senast Cybercab. 😂
Han är som många andra genier.
Kör sitt race, vi andra är obetydliga. Utan genier hade världen stannat av helt och hållet.
Vi hade ju inte haft microsoft utan ett galet geni.
Folk gillar bara inte de. De behöver inte bry sig ett skit om vad folk tycker när de är på den nivån.
Kör sitt race, vi andra är obetydliga. Utan genier hade världen stannat av helt och hållet.
Vi hade ju inte haft microsoft utan ett galet geni.
Folk gillar bara inte de. De behöver inte bry sig ett skit om vad folk tycker när de är på den nivån.
Han har själv sagt typ: Vi bygger en ryndfärja snabbare än vad myndigheterna tar på sig att vända papper för uppskjutningsgodkännande.Den ofrivillige klåparen skrev:
Och bara för jag gillar någon så ser jag mig inte som en fanboy. Har kommit till 49års ålder utan vare sig Idoler eller andra läktaraktiviteter
Jag kallade aldrig dig en fanboy, det får du inte tro. Men det finns en kult kring Musk som inte är frisk, där Musk/Tesla/SpaceX/whatever är ofelbara och överlägsna, och som är helt verklighetsfrånvänd.Tokslut skrev:
Du är inte trovärdig när du påstår att han inte gjort några teknologiska innovationer.Den ofrivillige klåparen skrev:
Att det så många som ser honom som ofelbar tror jag inte är sant utan bara något du upplever. Det är ett tankesätt som är mycket ointressant för mig, så fort man pratar om någons bedrifter måste man leta fel på andra håll. Jantetänk. Någon som är framgångsrik måste ha nån skit vi kan gräva fram.
Fascineras istället av att vi fått elbilar och landade raketer och lägg känslorna åt sidan en stund.