Trots all hjälp här så kan jag som sagt väldigt lite om el så det lutar åt att försöka hitta en elektriker som vill ta på sig ett så litet jobb.E elmont skrev:
Ni hade nog alla klarat av detta själva men min osäkerhet säger mig att jag borde lämna över detta till någon som vet vad han gör
N1XV 3g1.5 eller N1XV 3g2;5 den första räcker till.
Och gräv ett dike själv där du kan lägga ner ett kabelskyddsrör så slipper elektrikern gräva och du sparar några hundralappar, men först av allt prata med den som du tänker anlita och kom överens.
OCH klokt val att leja bort om man är lite osäker
Och gräv ett dike själv där du kan lägga ner ett kabelskyddsrör så slipper elektrikern gräva och du sparar några hundralappar, men först av allt prata med den som du tänker anlita och kom överens.
OCH klokt val att leja bort om man är lite osäker
Trädgårdsfixare
· Vischan
· 1 426 inlägg
Varför ett 24V system?
Trädgårdsfixare
· Vischan
· 1 426 inlägg
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 24 517 inlägg
Vid dylika tillämpningar hos djur vill man inte använda 230 V utan det är klenspänning som gäller. Alla liknande system, t.ex uppvärmning av vattenkar är så. Har inte kollat, men det kan framgå av en produktstandard.
Hade jag varit du hade jag gjort det ännu enklare; köpt en sådan här https://www.rusta.com/se/forvaringslada-med-lock-smartstore-p956014600801.aspx i lämplig storlek, borra hål i sidorna för sladdarna och skruva upp den på hundkojans vägg rakt igenom plasten bara. Billigt, vädertätt och du kan enkelt ta av locket om du behöver pilla med den.C CM1234 skrev:
Borra ett dräneringshål i botten också. Vid vädersvängningar kan annars lådan fyllas på med vatten sakta med säkert. Min robotklippare drunknade på det sättet...Pytt skrev: