70 819 läst · 180 svar
71k läst
180 svar
Elektrikern spårlöst borta hjälp!
Du verkar ha en enormt märklig relation till din hantverkare. Varför smörar du för en enskild anställd? Har du ställt krav på firman, och vilka krav ställde du? Var du tydlig i din kravställning eller lindade du in kraven i smör, beröm och annat ovidkommande?Kycklingen skrev:Ja ingen elektriker ville ta över jobbet. Firmans chefer svarar inte, så vart tvungen smöra för han som utförde jobbet. Han kom till sist och är inte direkt den snabbaste, tog 1arbetsdag för montera handdukstork och den är sne. Flera uttag skadade, eller upp och ner, elcentralen är paj, lampor som gått sönder. Men återigen har inget att säga vill bara få jobbet klart.
Mina ångugn ger felmeddelande "säkerhetsbrytning stäng av strömmen" vet ni vad det beror på?
Ja och han skulle komma igår men skrev i ett hastigt sms att han inte kan och kommer istället om 3 veckor
Problemet här verkar vara större än att du fått tag på landets klåpigaste elektriker. Du verkar ge ut en bild som säger att det är helt ok att köra över dig, strunta i dig, och när du blir tillräckligt efterhängsen skickar man motvilligt dit den sämsta medarbetaren man kan få tag på.
Om du ska ha någon form av kommunikation med den här firman igen tycker jag att det ska gå via en jurist, konsumentvägledare, eller något i den stilen. Du ska inte ha direktkontakt med firman.
Hemskt ledsen att säga det, men det KOMMER INTE BLI FÄRDIGT med de hantverkarna du har. OM de nu lyckas få ihop något.. så skulle jag inte tro att du ska använda det ens utan att annan elektriker/företag kollar igenom allt.
Så det enda du gör nu är att kasta ev pengar i sjön .. som du sedan kommer behöva för att göra om alltihopa en gång till.
Du bör också kontrollera om du verkligen vågar använda något de gjort utan att allt slår eld/brinner ner försvinner.. (du vill att din försäkring hjälper dig om något händer och då har de vissa krav)
Verkar inte finnas något rim och reson i företagets anda
Oavsett om du skulle betett dig dåligt på något vis (vilket jag inte påstår!) så ska de ha mer yrkesstolthet än såhär!
Så det enda du gör nu är att kasta ev pengar i sjön .. som du sedan kommer behöva för att göra om alltihopa en gång till.
Du bör också kontrollera om du verkligen vågar använda något de gjort utan att allt slår eld/brinner ner försvinner.. (du vill att din försäkring hjälper dig om något händer och då har de vissa krav)
Verkar inte finnas något rim och reson i företagets anda
Oavsett om du skulle betett dig dåligt på något vis (vilket jag inte påstår!) så ska de ha mer yrkesstolthet än såhär!
Ja det har varit ett rent helvete rent utslagt. Allt är klart, det är bara elen som är ett stort frågetecken.A Andy78 skrev:
Jag har inte betalat något än till företaget hur gör man i sådana fall? Har kostat mig snuskigt mycket allt dem tagit sönder, förseningar, köpa nya reservdelar som försvinner om och om igen.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 943 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 943 inlägg
Man har rätt att låta bli att betala så mycket som det kostar att åtgärda alla kvarstående fel.Kycklingen skrev: