Hej,
Mina spottar ute + trädgårdsbelysning är kopplat till dosan i bild. Elen på vinden sitter med en puck så jag kan tända o släcka.
Har skaffat mig en övervakningskamera som jag vill koppla in 30 cm från kopplingsdosan ute, men den ska ju alltid vara påslagen till skillnad mot belysningen.
Måste en ny kabel dras ut eller hur uppnås önskemålet?
Mina spottar ute + trädgårdsbelysning är kopplat till dosan i bild. Elen på vinden sitter med en puck så jag kan tända o släcka.
Har skaffat mig en övervakningskamera som jag vill koppla in 30 cm från kopplingsdosan ute, men den ska ju alltid vara påslagen till skillnad mot belysningen.
Måste en ny kabel dras ut eller hur uppnås önskemålet?
Tack för svar, det är ingen 5 ledare idag så behöver byta kabeln i så fall. Vet inte hur det ser ut på vinden än så kanske återkommer.K _Fredrik_ skrev:
Har tagit emot kameran idag, kan man på något sätt koppla kameran i dosan utan AC adaptern, annars får jag försöka förlänga kabeln in till vinden.
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 4 447 inlägg
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 4 447 inlägg
Blev för långt att byta kabel så jag satte en ny på vinden och drog upp ström kontakten från kameran och tänkte sätta ett uttag på vinden istället för att göra det synligt ute.. Men nu vet jag inte hur bra det är att sätta ett uttag där, självklart ipklassat men man vet ju inte kvalitén på AC adaptern. Finns det nån risk med det?
Beror väl på klimatet på vinden om det finns risk för kondens eller att det blir tokvarm på sommaren?K kennyr skrev:Blev för långt att byta kabel så jag satte en ny på vinden och drog upp ström kontakten från kameran och tänkte sätta ett uttag på vinden istället för att göra det synligt ute.. Men nu vet jag inte hur bra det är att sätta ett uttag där, självklart ipklassat men man vet ju inte kvalitén på AC adaptern. Finns det nån risk med det?
Klicka här för att svara