Så Elda central tycker att du först ska ersätta Elda Haninge för deras rättegångskostnader innan de över huvud taget ska lyssna på förlikningsförslag? Där raderades alla argument om att Elda central gjort vad de kan ut för all framtid...

Edit: läste igen. Kom detta från Elda Haninges ombud? Läste det som att det kom från Elda central...

AXS
Så sämst skött alltihop av Elda.

Edit: var tvungen att lämna en recension på eldabitikens Facebook. Gör det du med!

• Gilla
TobbeP och 4 till
  • Laddar…
S
T ToRy skrev:
Så Elda central tycker att du först ska ersätta Elda Haninge för deras rättegångskostnader innan de över huvud taget ska lyssna på förlikningsförslag? Där raderades alla argument om att Elda central gjort vad de kan ut för all framtid...

Edit: läste igen. Kom detta från Elda Haninges ombud? Läste det som att det kom från Elda central...
Tror det är en konversation mellan juristerna

Ser ut att vara Elda i Haninges jurist som svarar så till Nordins jurist.
Svaret är då på Nordins förslag till förlikning, samma förslag som Elda centralt ska stå bakom.

Hoppas byggahus kan fixa live rapportering från rättegången, det här är ju underhållning på top nivå. Hoppas bara inte fel part får betala notan (vi kanske alla ska skramla ihop lite stöd i så fall? )

• Gilla
Långfarare och 2 till
  • Laddar…
J johannordin skrev:
Uppskattar stödet från er som skriver i forumet. Svaret vi fick på förlikningsförslaget som Elda central till stora delar stod bakom löd såhär:

Vad gäller det förlikningsförslag som presenterats från Din huvudmans sida så får min huvudman tacka nej till detta. Förlikningsförslaget torde vara lika orimligt som tidigare förslag från Nordins sida. Ifall min huvudman skall gå in i några förlikningsförhandlingar får Nordin vara beredd på att diskutera ett åtagande att bl.a. stå större delen av min huvudmans rättegångskostnader.

Ifall Nordin kan tänka sig detta är Du välkommen med besked.
Har du fått någon kommentar från Eldas centralorganisation angående det här?

• Gilla
TobbeP och 1 till
  • Laddar…
A attefall skrev:
Har du fått någon kommentar från Eldas centralorganisation angående det här?
Elda central vill att butiken återkommer med ett bud som säger något annat än "betala oss allt", utan att definiera vad allt är. Såhär har det varit nu i tre år och den lilla förhoppningen som väcktes för ett par månader sedan, om att de skulle komma med ett seriöst bud för att stänga fallet, är nu borta.

I dialogen med Elda centralt, som jag nu haft personligen några gånger har jag börjat få indikationer på butiken nu vill komma ur det här.

Dock verkar det nu som att juristen som tidigare mobbat mig, nu använder liknande metoder mot själva butiken. Har säkert arbetat upp uppemot en halv miljon i juristkostnader och butiken vill givetvis inte betala honom det + att lösa problemen med kaminen.

Det jag skulle överväga om jag vore butik är att byta jurist & bestrida fakturan från den nuvarande och ta den tvisten istället för tvisten den de har med mig.

• Gilla
Långfarare och 7 till
  • Laddar…
Advokater alltså

DennisCA DennisCA skrev:
Advokater alltså
Elda Haninge äger kundrelationen och det ansvaret har man resignerat från dock så situationen är rakt igenom självförvållad.

• Gilla
Långfarare och 3 till
  • Laddar…
C
En klassisk situation tyvärr, de har uppenbarligen dragit på sig så stora juristkostnader att det nu snarast är juristkostnaderna tvisten handlar om. Och det är en rävsax, för varje gång de (juristen) rör på sig så sjunker de djupare ner i det träsket. Att inleda ytterligare en ny tvist mot juristen förstår jag om de inte är sugna på.

• Gilla
TobbeP och 1 till
  • Laddar…
J johannordin skrev:
Elda Haninge äger kundrelationen och det ansvaret har man resignerat från dock så situationen är rakt igenom självförvållad.
Jo det håller jag med om att den är.

Synd duy måste dras med det här. Själv skulle jag rekommenderat en redig finsk pönttöuuni, dom funkar dom.

Jag blev så förbannad när jag läste om stämningen att jag tog kontakt med Eldabutiken centralt för att kolla vad dom håller på med. Mitt företag sitter på ett statligt ramavtal där den lokala Eldabutiken är en underleverantör (även om den är en liten UE i sammanhanget) och jag var ganska tydlig med att detta måste lösas på ett bra sätt för kunden innan vi använder oss av dom igen. Fick nyss svar från deras ordförande (vill varken lägga upp mitt mejl eller deras svar här) och jag fick uppfattningen att Eldabutiken centralt tycker att det här är en jobbig fråga som har fått helt orimliga proportioner som måste lösas snarast möjligt men att trögheten sitter i själva butiken just nu.

Hoppas verkligen att det kan lösa sig på något vettigt sätt framöver.

• Gilla
  • Älska
Fjällgossen och 20 till
  • Laddar…
C
A anojak skrev:
jag fick uppfattningen att Eldabutiken centralt tycker att det här är en jobbig fråga som har fått helt orimliga proportioner som måste lösas snarast möjligt men att trögheten sitter i själva butiken just nu.
Mesigt av dem att inte sätta ner foten och åtminstone ta rejält avstånd från detta...

• Gilla
TobbeP och 5 till
  • Laddar…
H
J johannordin skrev:
Uppskattar stödet från er som skriver i forumet. Svaret vi fick på förlikningsförslaget som Elda central till stora delar stod bakom löd såhär:

Vad gäller det förlikningsförslag som presenterats från Din huvudmans sida så får min huvudman tacka nej till detta. Förlikningsförslaget torde vara lika orimligt som tidigare förslag från Nordins sida. Ifall min huvudman skall gå in i några förlikningsförhandlingar får Nordin vara beredd på att diskutera ett åtagande att bl.a. stå större delen av min huvudmans rättegångskostnader.

Ifall Nordin kan tänka sig detta är Du välkommen med besked.
Bra att sånt här kommer upp! Så oseriösa företag ska inte ha några kunder överhuvudtaget! Nu ska vi varna alla vi känner och alla andra också så att ingen ytterligare råkar ut får Elda!

• Gilla
TobbeP och 4 till
  • Laddar…
Vi installerade en kamin förra året och valet stod mellan Elda samt Nordisk brasvärme. Efter att läst detta är jag glad att jag valde den senare... de var dessutom mer tillmötesgående och gav ett bra mycket bättre pris än Elda som inte gick ner en krona från listpris i sin offert. Känns skönt att man valde rätt...

• Gilla
Pippi Viktualia och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.