36 682 läst · 143 svar
37k läst
143 svar
Eldabutiken framhärdar - Johan Nordin ska betala för kaminen som inte fungerar
Som varande pöbel här på forumet så håller jag oftast på den som får rätt hos ARN. Och skulle aldrig våga beställa något av ett företag som inte följer ARNs beslut.K Kortling skrev:
Detta tycker jag är otroligt intressant, och menar därmed att Eldabutikerna överlag inte ska ges skit för detta.
Varför tar de inte ett sådant erbjudande? Gräver ned yxan och går vidare liksom....
Principsak? Idiotiskt.
Varför tar de inte ett sådant erbjudande? Gräver ned yxan och går vidare liksom....
Principsak? Idiotiskt.
Allvetare
· Västra götaland
· 9 151 inlägg
Min gissning är att det är skitsnack, varför skulle de "medla" mellan dem? Det har ju varit uppe i ARN, responsen från Elda centralt borde varit "fixa det asap, annars kommer vi och tar ner skylten hos er"L larka742 skrev:
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 4 886 inlägg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 4 886 inlägg
Hela Elda ska ratas, är de så svaga att de inte agerar mot Hanigebutiken och inte själva från HK går in och rättar till felet för kunden så ska man hålla sig ifrån Eldabutikerna. Det finns seriösa konkurrenter till dem som man handla av istället!Chrissofsweden skrev:
Det är väl också så att i den mån det är fel på produkten så är väl Elda butikens leverantör och därmed också en del i ansvarskedjan. Dvs. om Elda centralt är villiga att ersätta butiken känns det konstigt om butiken i sin tur inte vill ersätta slutkunden.H HEM2121 skrev:
Och det gäller så klart även vidare upp i kedjan - det här är ju något som tillverkaren i slutänden borde stå för.
Jag tycker det är fel, att klandra alla butikerna för att en har betett sig klantigt.
Eldabutiken i Sölvesborg är ett lysande exempel på hur en butik ska skötas. Johan och hans personal gör ett fantastiskt bra jobb. De är seriösa, kunniga och serviceminded!
Eldabutiken i Sölvesborg är ett lysande exempel på hur en butik ska skötas. Johan och hans personal gör ett fantastiskt bra jobb. De är seriösa, kunniga och serviceminded!
Då tycker jag att du skall be Sölvesborgsbutiken att uppmana Elda centralt att se till att Haningebutiken följer ARN:s beslut. Har man ett gemensamt varumärke så har alla ansvar för att detta sköts. Att sölvesborgsbutiken passivt inte agerar för kedjans bästa och sätter press på Elda centralt är mycket illa. Sådana butiker skall man undvika.Immobil skrev:
Men det är ju det som är grejen med en KEDJA, det är ett ansikte utåt.Immobil skrev:
Precis som att nöjda kunder spiller över på alal som är med i kedjen, spiller även det negativa över på alla.
Det är ju därför elda centralt borde ha läxat upp sin ÅF, ställt allt tillrätta för kunden och om inte haningebutiken löst problemen så sparkar man ur dom ur kedjan.
Dom kunde med fördel även gått ut med det offentligt, "Den aktuella butiken skötte sej inte och är numera inte en del av vår butikskedja" för att rädda sitt eget rykte.
Det är så det SKA fungera.
Och med vilka medel skulle de kunna ställa det kravet? Det finns nog avtal mellan Haningen och eldabutiken centralt. Att butiken är i en tvist, är nog ingen giltig anledning till att bryta det avtalet.Dan_Johansson skrev:
Mer troligt att de faktiskt vill medla, Elda centralt kan säkert ta 50 000 kr som good-will kostnad bara för att komma ut detta mycket negativ rykte som verkar växa och växa...
Den lokala butiken, verkar däremot vilja ha rätt till vilket pris som helst.
Det ska jag göra. Det kan väl vara som så, att butiken här i stan inte har nåtts om Haningebutikens debacle.S senap skrev:Då tycker jag att du skall be Sölvesborgsbutiken att uppmana Elda centralt att se till att Haningebutiken följer ARN:s beslut. Har man ett gemensamt varumärke så har alla ansvar för att detta sköts. Att sölvesborgsbutiken passivt inte agerar för kedjans bästa och sätter press på Elda centralt är mycket illa. Sådana butiker skall man undvika.
Men kan inte elda centralt ersätta kunden och därefter reda ut det med.butiken i Haninge? Ungefär som när du köpt en bil så tas vissa problem centralt och inte av fen lokala verkstaden/butiken.L larka742 skrev:Och med vilka medel skulle de kunna ställa det kravet? Det finns nog avtal mellan Haningen och eldabutiken centralt. Att butiken är i en tvist, är nog ingen giltig anledning till att bryta det avtalet.
Mer troligt att de faktiskt vill medla, Elda centralt kan säkert ta 50 000 kr som good-will kostnad bara för att komma ut detta mycket negativ rykte som verkar växa och växa...
Den lokala butiken, verkar däremot vilja ha rätt till vilket pris som helst.
Tråkigt att detta fortsätter, det lät ju onekligen som att Elda centralt skulle lösa detta senast det var på tapeten men det verkar vara tomma ord även där. Då är Elda(alla butiker, varumärket står uppenbarligen inte för nån trygghet) och Nordpeis ute ur mitt val av leverantörer.
Tror inte det kan lösas nu med några 50 tusen, utan tvisten har gått så långt att kostnaderna är uppe i höga nivåer, för att elda ska lösa tvisten på fredlig väg måste dom även betala Johans advokatkostnader , nu med tvistens utgång med två olika upplägg kommer ingen vinna utan en förlikning på något stadium , där var o en tar sina kostnader för själva tvisten, drömmen vore om han kunde vinna på alla punkter , men tveksamt.L larka742 skrev:Och med vilka medel skulle de kunna ställa det kravet? Det finns nog avtal mellan Haningen och eldabutiken centralt. Att butiken är i en tvist, är nog ingen giltig anledning till att bryta det avtalet.
Mer troligt att de faktiskt vill medla, Elda centralt kan säkert ta 50 000 kr som good-will kostnad bara för att komma ut detta mycket negativ rykte som verkar växa och växa...
Den lokala butiken, verkar däremot vilja ha rätt till vilket pris som helst.
På så sätt kan inte elda butiken bara lägga ner, inte säkert deras försäkringar täcker kostnader då, utan dom måste ta den till någon förlikning eller dom.
Älvsbyhus brukar driva på liknande sätt, (även svartlistade hos ARN) dom säljer ännu bra och det verkar inte driva iväg några kunder.