F
A ajn82 skrev:
Hoppas byggahus kan fixa live rapportering från rättegången, det här är ju underhållning på top nivå. Hoppas bara inte fel part får betala notan (vi kanske alla ska skramla ihop lite stöd i så fall? )
Det kan inte vara möjligt, inte efter att butiken blivit totalsågad av ARN redan.

• Gilla
TobbeP
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Mesigt av dem att inte sätta ner foten och åtminstone ta rejält avstånd från detta...
Ja, en så tandlös centralorgansiation är ju totalt värdelös för kunden.

Det är väl självklart att dom tycker att situationen är jobbig, det är den ju för ALLA inblandade vid det här laget, gör nåt åt saken!

• Gilla
Pippi Viktualia och 1 till
  • Laddar…
D diy1 skrev:
Men jaklar, tur att jag såg det här. Skulle precis beställa en ny vedspis till stugan för att förhoppningsvis få in den till jul. Inte Haninge, men Hudiksvall. Synd, de har fina produkter, men har ju ingen lust att bli stämd. Någon som vet vart man kan hitta en annan spis som passar i ett 40cm fack?
Eldstaden I Kvissleby 1mil söder om Sundsvall.
Bra service där

Kan inget annat än att rekommendera Spis och Kamin i Båstad, köpte en 40cm smalspis (Viking40) i augusti från dom och de var kanon!

• En svart 40cm Viking40 smalspis med synlig eld och en gjutjärnspanna på spishällen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Pippi Viktualia och 1 till
  • Laddar…
K Kortling skrev:
Bra att elda står på sig. Kommer köpa min kommande kamin hos dom.
Hoppas du får en tät kamin. Håller tummarna!

annars så ser jag fram emot din gnälltråd för att du pga fel på din kamin blir stämd av företaget ifråga.

håller faktiskt tummarna för det scenariot med.. :)

• Haha
  • Gilla
TobbeP och 8 till
  • Laddar…
Hoppas denna skitbutik åker dit så det skriker om det.

Dylika investeringar rör sig ju ofta om kanske år av sparande för en privatperson. Att på det åka på en skitprodukt, klantigt installerat och en rättstvist är inte ok. Hoppas det blir ett domslut som svider satan för eldabutiken i Haninge och att de blir uteslutna ut Elda-kedjan. Gärna konkurs på det också...

• Gilla
TobbeP och 2 till
  • Laddar…
S Styrman_jansson skrev:
Hoppas denna skitbutik åker dit så det skriker om det.

Dylika investeringar rör sig ju ofta om kanske år av sparande för en privatperson. Att på det åka på en skitprodukt, klantigt installerat och en rättstvist är inte ok. Hoppas det blir ett domslut som svider satan för eldabutiken i Haninge och att de blir uteslutna ut Elda-kedjan. Gärna konkurs på det också...
Konkurs är dåligt när man är i en rättstvist. Speciellt om man vinner och motparten går i konkurs och det var motparten som skulle betala dina juristkostnader. Ingen motpart som betalar = du får betala själv. Tyvärr.

bedrövligt!
sprid detta till så många ni kan, snacka om att förstöra sitt varumärke för småpengar

AndersPS AndersPS skrev:
Konkurs är dåligt när man är i en rättstvist. Speciellt om man vinner och motparten går i konkurs och det var motparten som skulle betala dina juristkostnader. Ingen motpart som betalar = du får betala själv. Tyvärr.
jag skrev att det skulle svida för dem först. Alltså innan konkurs ;)

• Gilla
TobbeP och 1 till
  • Laddar…
H HEM2121 skrev:
Bra att sånt här kommer upp! Så oseriösa företag ska inte ha några kunder överhuvudtaget! Nu ska vi varna alla vi känner och alla andra också så att ingen ytterligare råkar ut får Elda!
du menar ”ryker” ut från Elda va?

H
J jonizen skrev:
du menar ”ryker” ut från Elda va?
Ja, så kan man ju uttrycka det också eller så kan man säga att de är rökta.;):D

• Haha
jonizen
  • Laddar…
Det känns lite som att dom där försvårande omständigheterna eller vad nu elda centralt sa kan vara just att den aktuella butiken nu är så djupt nere i advokatträsket att dom kommer att gå i konkurs om dom förlorar ?

Därför driver dom på trots att dom måste förstå att det är kört, därför driver advokaten/juristen på så hårt för han vet det också ?

• Gilla
Myckling
  • Laddar…
Finns det några uppdateringar? Hade tänkt att handla av den lokala Eldabutiken för ett projekt om ett par veckor men då vill jag ju veta först att allt har löst sig.

• Gilla
TobbeP och 1 till
  • Laddar…
Oavsett om det löst sig eller ej, så skulle jag inte anlita det företaget.

• Gilla
ToRy och 5 till
  • Laddar…
Ser inga tecken på att ärendet fått en lösning.

Om jag själv skulle varit ute efter att handla upp varor/tjänster kring kamininstallation skulle jag noga övervägt andra alternativ mot denna bakgrund.

• Gilla
TreeView och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.