37 123 läst · 143 svar
37k läst
143 svar
Eldabutiken framhärdar - Johan Nordin ska betala för kaminen som inte fungerar
Ja, en så tandlös centralorgansiation är ju totalt värdelös för kunden.C cpalm skrev:
Det är väl självklart att dom tycker att situationen är jobbig, det är den ju för ALLA inblandade vid det här laget, gör nåt åt saken!
Eldstaden I Kvissleby 1mil söder om Sundsvall.D diy1 skrev:Men jaklar, tur att jag såg det här. Skulle precis beställa en ny vedspis till stugan för att förhoppningsvis få in den till jul. Inte Haninge, men Hudiksvall. Synd, de har fina produkter, men har ju ingen lust att bli stämd. Någon som vet vart man kan hitta en annan spis som passar i ett 40cm fack?
Bra service där
Allvetare
· Östergötland
· 4 299 inlägg
Hoppas denna skitbutik åker dit så det skriker om det.
Dylika investeringar rör sig ju ofta om kanske år av sparande för en privatperson. Att på det åka på en skitprodukt, klantigt installerat och en rättstvist är inte ok. Hoppas det blir ett domslut som svider satan för eldabutiken i Haninge och att de blir uteslutna ut Elda-kedjan. Gärna konkurs på det också...
Dylika investeringar rör sig ju ofta om kanske år av sparande för en privatperson. Att på det åka på en skitprodukt, klantigt installerat och en rättstvist är inte ok. Hoppas det blir ett domslut som svider satan för eldabutiken i Haninge och att de blir uteslutna ut Elda-kedjan. Gärna konkurs på det också...
Konkurs är dåligt när man är i en rättstvist. Speciellt om man vinner och motparten går i konkurs och det var motparten som skulle betala dina juristkostnader. Ingen motpart som betalar = du får betala själv. Tyvärr.S Styrman_jansson skrev:Hoppas denna skitbutik åker dit så det skriker om det.
Allvetare
· Östergötland
· 4 299 inlägg
Det känns lite som att dom där försvårande omständigheterna eller vad nu elda centralt sa kan vara just att den aktuella butiken nu är så djupt nere i advokatträsket att dom kommer att gå i konkurs om dom förlorar ?
Därför driver dom på trots att dom måste förstå att det är kört, därför driver advokaten/juristen på så hårt för han vet det också ?
Därför driver dom på trots att dom måste förstå att det är kört, därför driver advokaten/juristen på så hårt för han vet det också ?
Allvetare
· Stockholm
· 3 061 inlägg
Oavsett om det löst sig eller ej, så skulle jag inte anlita det företaget.
Medlem
· Sverige
· 5 419 inlägg
Ser inga tecken på att ärendet fått en lösning.
Om jag själv skulle varit ute efter att handla upp varor/tjänster kring kamininstallation skulle jag noga övervägt andra alternativ mot denna bakgrund.
Om jag själv skulle varit ute efter att handla upp varor/tjänster kring kamininstallation skulle jag noga övervägt andra alternativ mot denna bakgrund.