17 295 läst · 242 svar
17k läst
242 svar
Elanvändningen minskar kraftigt
Där en läkare inte känner till stöd för att det är bra med låga temperaturer och som säger att sjuka inte ska ha under 18grader. Det är inte en uppgift som säger att det är ohälsosamt med lägre temperatur än 18grader för friska personer.trähandtag skrev:
Jag skrattar fortfarande. Han säger ju själv att riskerna inte är så väl undersökta.trähandtag skrev:
Men han kanske missade denna undersökning https://www.svt.se/nyheter/vetenskap/brunt-fett-oppnar-nytt-spar-i-kampen-mot-cancer
Du är fantastisk att tolka saker på ett annat sätt än vad som sägs. Ska jag transkribera Peter Ljungman eller? Lyssna igen.D Daniel 109 skrev:
Jag tror att det är riskfritt att sänka temperaturen så mycket man känner sig bekväm med, även om det skulle vara -20.
Är man sjuklig eller äldre och kan man inte reglera temperaturen tillräckligt bra, ja då känner man sig inte heller bekväm vid låga temperaturer.
Det viktiga är alltså att man på platser där man inte själv sätter temperaturer som sjukhus, vårdhem, skolor, kontor, inte har för extrema temperaturer.
Är man sjuklig eller äldre och kan man inte reglera temperaturen tillräckligt bra, ja då känner man sig inte heller bekväm vid låga temperaturer.
Det viktiga är alltså att man på platser där man inte själv sätter temperaturer som sjukhus, vårdhem, skolor, kontor, inte har för extrema temperaturer.
Känner du någon äldre frisk människa och hur de mår om temperaturen går under 20 grader?D Daniel 109 skrev:
Sen ska vi frysa för att Tyskland vägrar köra sin kärnkraft? (isf gasen de blev blåst på)
Nu syftade jag inte på äldre, även om jag missade det i det inlägget. Friska personer under pensionsåldern.P paralun skrev:
Nu vet jag inte var gränsen för äldre går för dig, men Wim Hof är 63 år och räknas om några år som pensionär. Han klarar absolut av lite kyla. Det kommer han också göra om några år.P paralun skrev:
Sedan kan man undra om han klarar av kyla eftersom han är frisk, eller om han är frisk för att han utsätter sig för kylan.
Obs. Jag vet svaret
Jo jag skulle bli strypt av min morsa om hon fick gå omkring och frysa i sin lägenhet.harry73 skrev:Nu vet jag inte var gränsen för äldre går för dig, men Wim Hof är 63 år och räknas om några år som pensionär. Han klarar absolut av lite kyla. Det kommer han också göra om några år.
Sedan kan man undra om han klarar av kyla eftersom han är frisk, eller om han är frisk för att han utsätter sig för kylan.
Obs. Jag vet svaret
Sen resten är mest genetiska faktorer! (inget jag diskuterar mer!)
Attitudeswe
Husägare
· Partille
· 1 615 inlägg
Attitudeswe
Husägare
- Partille
- 1 615 inlägg
Nu har ju staten gått in och tagit hela prissmällen. Jag har värmt min villa i se3 för 44öre/kWh under 2022 efter alla stöd (tibber med 15-30% besparing mot månadspris)P paralun skrev:
Enda rummet som tär acceptabelt att ha under 22 är i sovrummet där 20 är lagom