Nu har New England-stilen/marina stilen smugit sig in i sovrummet också.Har dock lite ångest om vi ska fortsätta med tapeten på den bortre väggen (med fönstren) eller om man ska sätta lite råspont en bit.Kanske ha hängare till morgonrock osv där.
Vad tycker ni om det?
 
  • Bild 077.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Peppes_Bodega skrev:
Nu har New England-stilen/marina stilen smugit sig in i sovrummet också.Har dock lite ångest om vi ska fortsätta med tapeten på den bortre väggen (med fönstren) eller om man ska sätta lite råspont en bit.Kanske ha hängare till morgonrock osv där.
Vad tycker ni om det?
Jag skulle inte fortsätta med den randiga tapeten på fönsterväggen, det blir nog lite för mycket. Råspont är snygg och passar in i stilen men jag skulle inte hänga morgonrock till höger om fönstret, det blir lite för synligt för min smak (antar att du stått i dörröppningen och tagit kortet?). Men ni kanske har snyggare morgonrock än jag, eller har sovrummet i en mer undanskymd del av huset och då spelar det mindre roll.

/Anette
 
Jag tror du har helt rätt.Frun tyckte precis som du ang. morgonrock osv.
Men vill ju ändå ha lite mer marin känsla i rummet utan att det blir för mycket.Har du inga andra tips?
 
Åh, så snyggt det är i ert sovrum. Jag tycker det är precis lagom. Mer av tapeten skulle blir för mycket.
 
Kul att du gillar det!Vi är ganska nöjda och rummet är lite lugnare nu,precis som det ska vara i ett sovrum.
 
får man fråga vad det kostade extra att göra det extra rummet?
 
EvaIda skrev:
får man fråga vad det kostade extra att göra det extra rummet?

Kommer inte ihåg riktigt men det är småpengar i sammanhanget.Behövs ju bara lite större platta och golvvärmerör.Taket och väggarna finns ju redan där.Inget att tveka på.Blir en enorm skillnad inne i huset med de extra 14 kvm.
 
Jättesnyggt vardagsrum!

Den svart/vit/bruna stilen är verkligen läcker.

En fråga: var har ni fått tag i spegeln ni har i hallen?

/Krisal
 
IKEA :Mongstad heter den.Kostade då 995:- men har sjunkit precis efter vi köpt den tyvärr.Kul att du gillar vår stil!
 
Måste bara säga att det ser kanonfint ut! Blir så härligt stort när det är öppet upp i nock! Helt i min stil och inredningen har ni oxå lyckats bra med!!
 
Tack så mycket för alla beröm!
 
Vi gör det när vi tröttnat på tapeten!
Vi hade 1 kväll på oss att bestämma hela husets invändiga färgval och tapetval pga snickarfirmans slarv med tapetprover osv..Därför får man göra om.Man måste ju trivas i sitt hus och det är väl en av de billigaste/enklaste sakerna att göra för att förändra ett helt rums karaktär.Tycker du inte det?
 
Är det en äkta Kotten eller en replika?
 
Svaret blir nej på båda frågorna.
*Det är ingen kotten (men skulle gärna ha en om man hade pengar)
*Det är heller ingen kopia av den utan en dansk lampa som heter Norm 69.Den är utgiven av Normann Copenhagen och jag har köpt den av "designonline.se"
Det är den största av modellerna=78cm i diam.Jag ÄLSKAR den! Har fått flera designpris.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.