Tusen tack för de nya bilderna. Jättefint!
 
Hej
Jätte fint hus! Måste säga att jag speciellt gillar ert super mysiga sovrum! Precis så hade jag tänkt att göra när vi får vårt hus.... känns väldigt länge dit dock :surprised:
Tack iegn för fina bilderna! Hoppas få se mer :)
 
Vi tackar för alla positiva omdömen och lägger ut lite fler bilder!
Här kommer lite utomhusbilder samt bilder på våra 2 badrum:
Student:Vilket mått menar du?Det extra rummet som vi har eller det som är bredvid köket?
 
  • Bild 004.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Bild 002.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Bild 005.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Fler bilder...
 
  • Bild 001.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Bild 006.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Bild 007.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det enda vi kanske skulle gjort annorlunda är väl i så fall att ha tagit mindre,avlånga fönster (ca 40*100 cm) i det extra rummet.Vi har ju mycket ljus i alla fall,men vi har ju tyvärr alltid en soffa för något av våra fönster.Mått: 4*8 meter (35kvm).
Garderobsutrymmen räcker alldeles utmärkt för oss 4 i familjen.Viktigare med stora, öppna ytor att bo och vara på för oss.
 
hej, vi är jättetacksamma för inspirationsbilderna. Vi har just fått upp stommen till ett Sandhem. Undrar lite om du/ni har funderingar kring hur många spots som bör finnas i kök och vardagsrum (vårt är ej utbyggt)?
 
Snailman
Tack för bilderna, hade ingen aning om att det kunde se ut sådär på insidan, gillar när det går upp i nock tvärs över hela huset, men var inte medveten om att man kunde ha det i mitten av huset.... Var inne på att ha det så i ena ändan (ej valmat tak) men har då svårt att rymma det jag vill ha, inom de 180-190kvm som de tomter jag är intresserad av, begränsar byggytan till.
 
Nya bilder på altanen:
 
  • Bild 042.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Bild 039.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Åh så fint ni har det på altanen. Den snygga dynlådan, har du köpt den så eller har du dekorerat den själv? Skulle gärna vilja veta var den finns att köpa.
 
Kul att du gillar det!
Jag har inte köpt den utan tillverkat den själv.Är lite "skeptisk" mot en del, i mitt tycke, fula plastlådor som finns på olika byggmarknader.

Jag byggde den av vanligt 22*95-virke och målade den i samma färg som huset.Sedan målade jag en "Lexingtonstjärna" i servalack för att få lite blankare yta.

Lådan används mest till ungarnas leksaker och gungor som brukar hängas upp vid altanen.
 
Tack för svaret. Jättefin är den. Jag får försöka förmå min pappa att bygga något liknande.
 
får jag fråga vad hela kalaset kostade?=)
 
ca 2´300´000 med ALLT inkl.tomt 70´000:-
Det enda jag gjort själv är utvändig målning,altaner/uteplats,och trädgård.
 
vilket fint hus men hur många rum har de? 6 va?
 
tusen tack för dom fina bilderna och all inspiration jag just fått !!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.