A
Går det inte att lämna in luckorna för lackering?
 
Nu är matrummet omgjort...igen.Användes sällan så vi tyckte det var onödigt att ha ett rum som bara står oanvänt.
Där blev det nu marinblå soffa och fotpall samt ett mörkbrunt soffbord.Passade även på att göra en "marin" tavla som går i samma ton som soffan.Allt i New Englandstil....naturligtvis.
Ska införskaffa en matta,men har just nu ingen idé om vad vi ska ha för typ,färg mm.Kanske en sisalmatta?
 
  • Oktober 014.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Oktober 015.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Martina Lindh
  • Laddar…
Skulle verkligen vilja byta kök.Har som sagt aldrig komit överens med ekköket.Det beställdes innan huset kommit så man fick ju föreställa sig hur det skulle se ut.
Vad tror ni om vitt, högblankt?Vitt passar nog bättre till resten av huset eftersom vi inte har något som är i ek längre.
Den jadegröna mosaiken borde fungera minst lika bra till vitt kök (annars kanske man får byta den också).
Inte världens bästa bilder kanske ,men ge gärna synpunkter/tips!
 
  • kök vita luckor.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Så här ser köket ut i dag.Nya luckor/lådfronter och täcksidor.Abstrakt vitt från IKEA.Vi är helnöjda med vårt "nya"vita,ljusa kök!
 
  • Decemberköket 002.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Peppes_Bodega skrev:
Nu har den vägghängda TV-bänken kommit upp.Lättstädat men framför allt lite stramare,modernare utseende.
Även hallen fick en släng av ny tapet,spegel och byrå.Svart och vitt "såklart".
Precis en sådan här vägghängd TV-möbel är jag på jakt efter. Var har ni köpt den och hur djup är den?
 
moorflax skrev:
Är det en äkta Kotten eller en replika?
Du vet inte hur en kotten ser ut va?
 
joaher:Bänken är Bestå i IKEA´s sortiment.Snyggt och stilrent när de hängs på väggen tycker jag.Djupet är ca:40cm.
 
Redigerat:
Hej,

Tycker det blev snyggt med den liggande panelen!! Du skrev tidigare att det va 22*120 bräda, är det bara en råspånt eller vad är det för typ av bräda? Banka ni upp det direkt på det gamla gipsen? Hur gjorde ni med listerna som satt tidigare? Försänkte ni skruvarna och fyllde dessa eller hur gjorde ni där?

Blev förresten mycket snyggare med "nya" köket!

Ha det bra!
 
Tack för kommentarerna!
Det är vanlig "panelbräda" som är satt på väggarna.Har satt upp läkt där reglarna bakom gipsen sitter.I dessa läkt har jag spikat upp brädorna samt försänkt spikarna.Jag har lagt kvistlack samt målat brädorna 2ggr innan jag satt de på väggen.
Sedan var det bara att måla över alla spikhuvuden.
Till sist köpte jag så små lister som jag kunde hitta så det inte stör helhetsintrycket.
Fler bilder på vårt hus finns här:

http://www.styleroom.se/album/5999
 
Peppes_Bodega skrev:
Kul att du gillar det.Vi är faktiskt också jättenöjda med väggen.Brädorna är 22*120 och vi har målatdom 2 ggr.Vi valde att ha den hyvlade sidan utåt.Tycker den ohyvlade blir lite väl "ruff" yta att ha på väggen.
Hej där,

har fått "beställning" på liknande vägg hemma:D
Har du gran eller fur, fasad/spontad bräda?

Kjell G

såg just att du besvarat frågan.
 
Redigerat:
Har nu byggt ut altanen från ca 60kvm till 80kvm.Den var tidigare lite väl avlång.Nu är den lite mer åt det kvadratiska hållet.
Oljade altanen med brunpigmenterad olja.Tog även bort vårt "insynsskydd" och gjorde staket runt uteplatsen av materialet.
Ser lite bättre ut till husets proportion nu.
 
  • Nya altanen 002.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nya altanen 003.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.